Zoek MDM

Bulletin

Mijn Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en raakt oververhit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26437 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en raakt oververhit.
Ik heb het gevoel dat ze de cilinderkop niet hebben gevlakt, of erger nog, dat ze de cilinderkopbouten niet goed hebben vastgedraaid. Datzelfde overkwam mij onlangs met een Jetta/Vento/Bora uit '96 met een 2.0-motor. Ze hadden de cilinderkopbouten verkeerd vastgedraaid (omdat er een bout was afgebroken), waardoor er veel koelvloeistof werd verbruikt. Het kan zijn dat de bouten bij jouw auto niet correct zijn vastgedraaid, of dat ze de cilinderkop helemaal niet hebben gevlakt. Let daar goed op.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26459 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en raakt oververhit.
Het is een lastig probleem. Als de cilinderkop in orde is en de rest hetzelfde is, kan het zijn dat het cilinderblok kromgetrokken is. Probeer er wat Cella Block of wateroplosbaar glas in te gieten om te zien of dat de afdichting losmaakt. Iets soortgelijks is mij overkomen met een Fiat, en toen ik dat deed, loopt die auto sindsdien weer prima. Het is supergoedkoop, dus je hebt niets te verliezen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26470 door handmatig-mechanisch
Hé, we denken aan alles behalve een verstopte radiator! Waarom laat je hem niet doorspoelen? Als ik een auto repareer die oververhit raakt, vervang ik de waterpomp en de thermostaat, controleer ik de slangen en spoel ik de radiator door. Controleer die van jou; hij zou verstopt kunnen zijn. Controleer ook of de ventilatoren aanslaan, want daar vragen we eigenlijk nooit naar. Controleer het en laat me de resultaten weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26479 door handmatig-mechanisch
Yakita, nog een vraag... heb je bij alles wat je hebt gecontroleerd ook nagegaan of de koelvloeistof goed circuleert? Het zou de waterpomp kunnen zijn...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26709 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik wil jullie even vertellen wat er met me aan de hand is... De motor raakt niet oververhit, maar er lekt water uit de extra tank... Is dit normaal en vult die zich later weer bij? Graag snel antwoord...
Ik heb jullie hulp nodig, vrienden...