Zoek MDM

Bulletin

De Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en wordt heet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26437 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en wordt heet
Het lijkt erop dat ze de cilinderkop niet hebben gerepareerd, of nog erger, dat ze de bouten van de cilinderkop niet goed hebben vastgedraaid. Mij is onlangs hetzelfde overkomen met een Jetta/Vento/Bora uit 1996, 2.0 motor. Ze hebben de cilinderkop verkeerd vastgedraaid (omdat ze een bout hadden gebroken) en daardoor is al het water verbruikt. Het kan zijn dat uw auto niet het juiste moment had, of dat ze de reparatie niet hebben uitgevoerd. Daar moet u op letten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26459 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en wordt heet
het probleem is lastig als de cilinderkop in orde is en al het andere hetzelfde is, het zou kunnen dat het cilinderblok scheef staat, probeer er een blok cella of oplosbaar glas in te gieten om te zien of het snijdt, iets soortgelijks is mij overkomen in een Fiat en ik heb dat gedaan en tot op de dag van vandaag werkt het prima, het is super goedkoop, je hebt niets te verliezen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26470 door handmatig-mechanisch
Hé, we denken aan alles, maar vooral aan een verstopte radiator. Waarom laat je hem niet testen? Als ik een auto repareer omdat hij oververhit raakt, vervang ik de pomp, de thermostaat, controleer ik de slangen en test ik de radiator. Ik controleer hem, misschien is hij verstopt, en ik controleer ook of de ventilatoren werken. We vragen daar eigenlijk nooit naar. Controleer het en stuur het op.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26479 door handmatig-mechanisch
Yakita, één vraagje... Van alle dingen die je hebt gecontroleerd, heb je eerst gecontroleerd of de koelvloeistof goed circuleerde? Misschien is het de waterpomp...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26709 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik zal jullie vertellen wat er nu met me aan de hand is... Het warmt niet op, maar er lekt water uit de extra tank... Is dit normaal? En dan komt het weer terug? Geef me alsjeblieft snel antwoord...
Ik heb jullie hulp nodig, vrienden.