Hallo allemaal, ik heb een Kia Frontier 2.7 J2 motor, ik kocht hem met 280.000 km op de teller. Ik denk dat het allemaal begon toen de viscokoppeling van de ventilator het begaf tijdens een reis van 3000 km. Ik merkte dat de slangen hard werden en de motor oververhit raakte. De temperatuurindicator waarschuwde me nooit. We hebben de pakking meerdere keren vervangen, zelfs door de bouten zo hard aan te draaien dat er een draad in het blok brak. De cilinderkop is gerepareerd en een hydraulische test is goed uitgevoerd. De complete motor is gedemonteerd, het oppervlak van het blok is gecontroleerd en het was niet vlak. Ook de cilinderbussen zaten 20 honderdsten (-0,20 mm) onder het vlakke oppervlak. Het oppervlak is gerepareerd. De zuigerveren zijn verlaagd. Tot nu toe is het nog niet gemonteerd omdat ik twijfels heb over de maximale hoogte van de zuiger boven het blok.
De cilinderbussen zijn droog en niet watergekoeld. Als ze scheuren, gaat de compressie naar het carter.
Zoals ze al eerder op het forum zeiden, werkt de thermostaat dubbelwerkend. Wanneer hij opengaat, circuleert het water door de radiator en sluit hij daaronder om de circulatie door de cilinderkop en het blok te forceren. Als je hem verwijdert, moet je een plug in het gat plaatsen dat onderaan sluit. Dit is een aluminium stuk waar de thermostaat contact mee maakt. Daar kun je de thermostaat verwijderen. WANNEER JE DE thermostaat SLUIT EN OPEN LAAT, CIRCULEERT HET WATER PERMANENT DOOR DE CILINDERKOP EN HET BLOK.
Ik heb een vraag over de pakking. De diameter waar deze aan de huls vastzit, is 1,5 mm per kant kleiner dan de diameter van de pakking. Ik heb pakkingen van andere motoren gezien en de diameter van de pakking komt perfect overeen met de diameter van de cilinder. Er zijn geen verschillen.
De cilinderkop was verroest en gepit bij zuiger 1 en zuiger 4. Zou het kunnen dat hij gescheurd is bij zuiger 1 en 4?
Ik ben geen monteur, ik ben elektricien.