Zoek MDM

Bulletin

De Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en wordt heet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26752 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en wordt heet
Hoi Jotaele, kun je me een beschrijving (eventueel een tekening) geven van hoe deze thermostaat met dubbele functie werkt? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26757 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en wordt heet
Als de motor een distributieriem met rondsels heeft, is de cilinderbus waarschijnlijk gebarsten of is de viscoseventilator defect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26761 door handmatig-mechanisch
Als er een scheur in de mantel zat, zou de compressie worden overgebracht op het water en zou de radiatorslang knappen, meestal de onderste (ik heb dat zelf ook meegemaakt).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26762 door handmatig-mechanisch
Ik heb geprobeerd een ruwe schets te maken van hoe de thermostaat van de Kia Besta werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26771 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, er is maar één waarheid: als de ingenieurs die de motor hebben ontwikkeld de thermostaat niet voor niets hebben ingebouwd, dan is de thermostaat niets meer dan de motor op de juiste temperatuur houden. Als je hem verwijdert, beroof je de motor van zijn oorspronkelijke levensduur, omdat de metalen in de motor altijd op dezelfde temperatuur moeten werken. Ik raad je aan om eerst de radiator te controleren (waarschijnlijk zit er een deel verstopt) en vervolgens verder te gaan met de rest van het koelsysteem.
Het waterverbruik kan te wijten zijn aan een verbrande of gescheurde cilinderkoppakking. Ik hoop dat mijn bijdragen nuttig voor je zijn, veel succes.