Zoek MDM

Bulletin

De Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en wordt heet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26720 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en wordt heet
Bij de Kia Besta moet de cilinderkop, wanneer deze wordt gereviseerd, samen met de behuizing waar de thermostaat in zit, worden gereviseerd. Als alleen de cilinderkop wordt gereviseerd, is de montage ongelijk. Een ander probleem is dat de ventilator soms defect raakt; de centrifugaal werkt niet goed en kan de motor niet koelen. Die motor zou niet zonder thermostaat moeten werken, omdat het water niet goed naar de radiator circuleert vanwege de tweewegthermostaat. Daarnaast moet er speciale antivries voor diesel worden gebruikt; deze is niet duur omdat het kookt bij een hogere temperatuur dan gewoon water. Een andere optie is de waterpomp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26734 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en wordt heet
Hallo vriend! Hier zijn een paar trucjes om
de schade te vinden: 1. Verwijder de radiatordop bij een koude motor, vul hem met vloeistof, start de motor met een emmer in de hand, giet vloeistof in de radiator en controleer of er geen luchtbellen uitkomen. In eerste instantie kunnen er een paar verschijnen, maar ze zouden ALLEMAAL moeten verdwijnen. Als ze niet verdwijnen, zijn er interne problemen in de motor. Als ze niet bestaan, dan zijn er problemen met lekkages naar buiten (radiator, pomp, warmeluchtradiator in de cabine, slangen, afdichtingen van het blok, enz.). In het tweede geval, giet er water met wat koelvloeistof in, waardoor de dop wit kleurt en het lek gemakkelijker te vinden is... het eerste hoofdstuk van de roman is klaar!
Als er bellen verschijnen: verwijder de bougies (voorverwarming of ontsteking). Zet de motor in "pms-explosie" (precies, of houd hem vast met een gereedschap) en spuit lucht in de kamers...een beschadigde zal de lucht door de radiator blazen,...dit test alleen de verbrandingskamer en de pakking...dit zijn de routinematige en normale tests...als je wilt testen of een cilinderbus gebarsten is, is het verhaal een ander...hoe gemakkelijk is het,geluk en...klaar...het volgende hoofdstuk van deze roman bepaal jij

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26736 door handmatig-mechanisch
Vriend, ik zal je vertellen... dat iemand anders met dezelfde auto me heeft aangeraden de thermostaat te verwijderen... maar dat maakt me bang... hij zegt dat hij in de zomer verwijderd moet worden en alleen in de winter... wat zeg je? En daarom verspilt hij water... en wat is de beste koelvloeistof...???????? Ik ben een vrouw en ik ben erg dankbaar voor je advies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26737 door handmatig-mechanisch
Er werd mij verteld dat ik de thermostaat moest verwijderen, en volgens wat jij zegt, moet ik dat niet doen... Een vriend vertelde me dat hij in de zomer verwijderd moet worden en dat hij alleen in de winter geïnstalleerd moet worden... het ergste is dat er een thermostaat in zit... wat moet ik doen???????? Dank je wel, vriend!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #26743 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, bij de meeste voertuigen stroomt het motorwater direct naar de radiator wanneer u de thermostaat verwijdert, waardoor deze sneller afkoelt. Stel u voor dat de thermostaat een soort kraan voor water is, die opengaat wanneer het warm is en het water erdoorheen laat stromen, en sluit wanneer de temperatuur daalt, zodat het water alleen in de motor kan circuleren en niet naar de radiator kan stromen. In de Kia Besta is de thermostaat echter in twee fasen, de waterstromen komen samen waar de thermostaat zich bevindt, en wanneer deze aan de ene kant opengaat, sluit deze tegelijkertijd aan de andere kant, waardoor de richting van de waterstroom wordt omgeleid. Wanneer u deze verwijdert, stroomt niet al het water naar de radiator, maar slechts een deel ervan, en het stroomt op dezelfde manier de motor in, waardoor er een sector binnenin overblijft waar het water stilstaat en niet circuleert. De motor koelt nog steeds door het sifoneffect, het warme water stijgt meer dan koud water, maar dit wordt niet aanbevolen.