Zoek MDM

Bulletin

Mijn Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en raakt oververhit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26369 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Kia Besta 2.7 uit 2004. Ik heb de koppakking, filters, afdichtingen en radiateurdop vervangen. Ik heb zelfs de cilinderkop laten vlakken, maar daar werd niets mis mee gevonden. Ik heb de bougies en zuigerveren vervangen, maar het probleem blijft. Ik weet niet meer wat ik moet doen... De koelvloeistof in het reservoir loopt snel op. Ik heb dringend hulp nodig! Ik heb de auto pas een maand!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26373 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en raakt oververhit.
Wordt de voetenruimte van uw auto nat (aan de bestuurders- of passagierskant)? Is de vloerbedekking nat? Komt er stoom uit de ventilatieopeningen? Controleer de kachelradiator; deze is mogelijk defect. Als het mogelijk is, koppel dan de slangen los die naar de auto lopen en kijk of de verwarming dan nog werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26374 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Kia Besta 2.7 verbruikt veel water en raakt oververhit.
Heb je de thermostaat verwijderd? Misschien is die verstopt, waardoor de motor oververhit raakt en er overdruk ontstaat; het kan zijn dat er een lek is via de radiateurdop.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26382 door handmatig-mechanisch
Controleer eerst of er water op de grond druppelt of dat het alleen maar verbruikt wordt. Als het alleen maar verbruikt wordt en niet druppelt, controleer dan de conditie van de olie en het koelvloeistof. Als die in orde zijn, is de cilinderkop mogelijk gescheurd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26429 door handmatig-mechanisch
Ik heb de thermostaat vervangen, de cilinderkop laten controleren en testen, en alles lijkt in orde. Het probleem is dat de motor oververhit raakt, dan controleer ik het expansievat en dat is vol, maar de volgende dag is het leeg en het koelvloeistofpeil in de radiator is laag. Ik weet niet meer wat ik moet doen; ik ben ten einde raad. Twee weken geleden raakte de motor ook al eens oververhit en toen moest ik een heleboel motoronderdelen vervangen, en let wel... ik koop alleen originele onderdelen. Hetzelfde geldt voor de koppakking. Ik heb de distributieriemen vervangen; ik heb een grondige onderhoudsbeurt uitgevoerd. Ik wilde de motor perfect aan de praat krijgen, maar dit gaat mijn petje te boven. Ik weet niet meer wat ik moet doen en ik heb jullie hulp nodig, aangezien jullie hier experts in zijn. Bedankt aan iedereen die zijn of haar hulp heeft aangeboden!