Zoek MDM

Bulletin

SCHUIM OP DE RADIATOR VAN BLAZER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30173 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SCHUIM IN BLAZER RADIATOR
Dat is het voordeel van forums; elk lid draagt ​​zijn of haar kennis en ervaring bij in zijn of haar autowerkplaats. Controleer eerst de radiateur om te zien of de transmissiekoelerbuis inderdaad gebroken is. Controleer de transmissieolie en de staat ervan om te zien hoeveel water er in het systeem is gekomen. Controleer voor de zekerheid ook de motorolie om mogelijke lekkages uit te sluiten. Laat ons weten hoe het is gegaan. Veel succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30174 door handmatig-mechanisch
JA, IK HEB DE MOTOR GECONTROLEERD EN DIE IS SCHOON. HET ENIGE DAT MIJN AANDACHT VALT IS HET TRANSMISSIEPEIL. MET DE MOTOR UITGESTOKEN, VOORDAT HET NIVEAU DE PUNT VAN DE PEILSTOK NAUWE AANRAAKTE. NU STAAT HET VEEL BOVEN HET NIVEAU, MAAR IK ZIE GEEN:huh: WATERAANWIJZINGEN. DE OLIE HEEFT EEN BRUINE KLEUR EN IS HEEL LICHT. IK RAAK HET AAN MET MIJN VINGERS, HET PLAKT NIET.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30180 door handmatig-mechanisch
Nou, hoewel je het mysterie al hebt opgelost, ga ik nog wat dieper in op de materie. Ik heb twee gevallen gezien. In het eerste geval stroomde het water erdoorheen en kwam het niet in de transmissie terecht. In het tweede geval kwam het er wel in, maar mengde het zich niet omdat de versnellingsbak niet werkte. Het niveau steeg echter, zoals je zegt: de olie blijft boven en al het water zit eronder. Verwijder de transmissieplug en je zult het zien. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30189 door handmatig-mechanisch
In Venezuela, tijdens FunRace-wedstrijden, werden er tussen etappes waarbij een rivier werd overgestoken en vrijwel het hele voertuig zonk, twee of zelfs drie keer olie ververst om het water uit de motor te verwijderen. Ik geloof, en gebaseerd op de opmerkingen van kikemec, dat het tweemaal verversen van de transmissieolie voldoende zou moeten zijn. Wacht tijdens de eerste verversing 10 minuten met draaiende motor, waarbij je uiteraard alle schakelstanden doorloopt om het water uit het kleppenhuis van de transmissie te verwijderen. Ga vervolgens verder met de tweede olieverversing en test vervolgens de transmissie. Vergeet niet om bij elke olieverversing de olie uit de turbine af te tappen. Als je transmissie geen aftapplug heeft, profiteer er dan van en monteer er een. Ik heb er zelf een gedaan op de mijne, een 4L30E, en het maakt het werk echt makkelijker door eerst de olie af te tappen in plaats van te wachten tot deze is weggelopen. Laat me weten hoe het is gegaan. Veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30223 door handmatig-mechanisch
:cheer: IF WOLFI77, IK BEN NIET HELEMAAL DUIDELIJK OVER HET AFTAPPEN, WAT IS HET EERSTE DAT JE MOET DOEN? AFVOEREN VIA HET CARTER? EN DAN DE NIEUWE OLIE TOEVOEGEN? MET HET FILTER VERVANGEN? EN DAN AFVOEREN VIA DE LEIDING DIE AANSLUIT OP DE RADIATOR??? MET DRAAIEN VAN DE MOTOR, VIA DE VERSNELLINGEN?? . IN DE RADIATOR ZIT EEN SERPENTIAAN, WAT WAARSCHIJNLIJK DE BESCHADIGDE IS??? Ik heb het in een ander forum gelezen, maar ik heb het nog steeds niet gebruikt. Ik wil het zeker weten voordat ik een beslissing neem... Ik wacht op de verzending van de olie van Buenos Aires naar mijn provincie Mendoza... Die reserveonderdelen zijn hier niet verkrijgbaar. Bedankt Wolfii, ik zal je op de hoogte houden. Met vriendelijke groet...