Zoek MDM

Bulletin

SCHUIM OP DE RADIATOR VAN DE BLAZER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30173 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: SCHUIM IN BLAZER RADIATOR
Dat is het voordeel van forums; elk lid draagt ​​zijn of haar kennis en ervaring in de autowerkplaatswereld bij. Controleer eerst de radiator om te zien of de koelslang van de transmissie inderdaad kapot is. Controleer de transmissievloeistof en de kleur ervan om te zien hoeveel water er in het systeem is gekomen. Controleer voor de zekerheid ook de motorolie. Laat ons weten hoe het gaat. Veel succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30174 door handmatig-mechanisch
Ja, ik heb de motorolie gecontroleerd en die is schoon. Het enige waar ik me zorgen over maak, is het niveau van de transmissievloeistof. Met de motor uit stond het niveau eerst nauwelijks boven de peilstok, en nu is het veel te hoog, maar ik zie geen:huh: sporen van water. De olie is bruinachtig van kleur en erg dun; als ik hem met mijn vingers aanraak, voelt hij niet stroperig aan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30180 door handmatig-mechanisch
Hoewel je het mysterie al hebt opgelost, wil ik toch nog even iets toevoegen. Ik heb twee gevallen gezien: in het eerste geval kwam het water er wel doorheen, maar niet in de transmissie, en in het tweede geval kwam het er wel in, maar mengde het zich niet omdat de transmissie niet werkte. Het oliepeil steeg echter wel, zoals je terecht opmerkte. De olie zit bovenop en al het water zit onderin. Verwijder de aftapplug van de transmissie en je zult het zien. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30189 door handmatig-mechanisch
In Venezuela, tijdens leuke racewedstrijden, moesten ze bij etappes waar je een rivier moest oversteken en het voertuig bijna zonk, twee of zelfs drie keer de olie verversen om het water uit de motor te krijgen als er water in kwam. Ik denk, en gebaseerd op wat kikemec zei, dat twee keer de transmissieolie verversen voldoende zou moeten zijn. Wacht bij de eerste verversing 10 minuten met de motor draaiend, waarbij je natuurlijk alle versnellingen doorloopt, zodat het water uit het kleppenblok van de transmissie kan lopen. Ga vervolgens verder met de tweede olieverversing en test de transmissie. Vergeet niet om bij elke olieverversing de olie uit de koppelomvormer af te tappen. Als je transmissie geen aftapplug heeft, maak dan van de gelegenheid gebruik om er een te installeren. Ik heb er zelf een geïnstalleerd op mijn 4L30E, en dat maakt het werk een stuk makkelijker, omdat je de olie van tevoren kunt aftappen in plaats van te wachten tot je er helemaal in zit. Laat me weten hoe het gaat. Succes!.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30223 door handmatig-mechanisch
:cheer: Ja, Wolfi77, ik snap het aftapproces nog niet helemaal. Wat moet ik eerst doen? De olie aftappen via de carterpan en dan de nieuwe olie erin doen, met het filter vervangen? En daarna de olie aftappen via de leiding die naar de radiateur loopt, terwijl de motor draait en ik schakel? Er zit een spiraal in de radiateur; zou dat het beschadigde onderdeel kunnen zijn? Ik heb erover gelezen op een ander forum, maar ik heb het nog niet uitgezocht. Ik wil zeker weten voordat ik een beslissing neem. Ik wacht tot de olie vanuit Buenos Aires naar mijn provincie Mendoza wordt verzonden. Die onderdelen zijn hier niet verkrijgbaar. Bedankt, Wolfi, ik houd je op de hoogte. Groeten.