Zoek MDM

Bulletin

SCHUIM OP DE RADIATOR VAN DE BLAZER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30284 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: SCHUIM IN BLAZER RADIATOR
Nou, ik heb me al prima vermaakt met het losdraaien van alle bouten van de carterpan. Hé Wolfi, is er een trucje om de carterpan van de transmissie te verwijderen? Hij zit klem tussen de transmissiesteun en de uitlaatpijp, en ik krijg hem er niet uit. Ik wil liever niet de hele uitlaat demonteren. Haha, de bouten van de carterpan zaten niet eens zo vast; ik kon ze er bijna met de hand uittrekken zonder enige moeite. Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden - 13 jaar en 11 maanden geleden #30286 door handmatig-mechanisch
Ik had dat probleem ook met mijn Isuzu de eerste keer, dus het is geen wonder dat de oliecarter er niet uit wil. Met wat oefening op mijn truck heb ik geleerd hoe ik hem eruit kan krijgen door de transmissiesteun los te maken en hem vervolgens een beetje op te tillen met een krik (ik gebruikte de tussenbak als steun), omdat de uitlaatpijp een beetje buigt (vanwege de slangen). Op die manier krijg ik hem er zonder al te veel moeite uit. Wees voorzichtig bij het optillen van de transmissie, zodat je niets raakt wat erboven ligt. Als je schakelpook een stangtype is, koppel deze dan los om schade aan de printplaat of de neutraal-/muursensor te voorkomen (in mijn geval forceer ik de schakelpook voorbij de Park-stand als ik de transmissie optil; ik voorkom dat door hem in Drive te zetten, omdat er boven de neutraalstand en onder de 3e stand zit, die schakelen zonder de veiligheidsknop in te drukken). Probeer alleen de steun los te maken en hem een ​​beetje op te tillen.

Vergeet niet de pakking te vervangen. Zodra je de oliecarter hebt verwijderd, kun je dezelfde pakking niet hergebruiken, omdat deze dan gaat lekken. Installeer indien mogelijk een aftapplug in de oliecarter voor het geval je alleen de olie opnieuw moet verversen. Denk eraan om de oliecarterbouten de eerste keer voorzichtig vast te draaien (alle bouten) en ze daarna aan te draaien tot het in de handleiding aangegeven koppel.
Laatst bewerkt: 13 jaar en 11 maanden geleden door . Reden: Herinnering:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30409 door handmatig-mechanisch
Hé Wolfi,:cheer: na zoveel moeite is het me eindelijk gelukt om de oliecarter eraf te krijgen! Ik heb een hydraulische krik gebruikt tussen de transmissiesteun en de uitlaat, en een andere krik om de transmissie omhoog te tillen. Ik heb beide krikken verplaatst en de oliecarter viel eraf. Ik vond resten van een plastic tie-wrap die de kabelboom vastzet. De magneet onderin de oliecarter zat onder wat metaalvet, niet veel denk ik? Het vormde gewoon die strepen rond de magneet. Er zat geen water in, geen druppel. Nu mijn vragen: Waarom staat het oliepeil zo hoog op de peilstok? Ik heb de Blazer-handleiding niet, dus ik weet niet wat het juiste aanhaalmoment is voor de oliecarter. Ik heb ook twijfels over het elektrische systeem van de transmissie. Ik moet de radiator nog controleren. Groetjes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30411 door handmatig-mechanisch
Hallo Machonegro, het is normaal om wat metaaldeeltjes op de magneet te vinden, omdat er wrijving is tussen metalen onderdelen. De magneet dient er juist voor om ze op te vangen. De hoeveelheid die je aantreft, geeft aan hoeveel slijtage de transmissie heeft. Als er maar een paar waren, betekent dit dat de transmissie nog wel even meegaat. Als de hele magneet ermee bedekt was, moet deze gerepareerd worden. Een kapotte plastic afdichting? Dat is niet ongebruikelijk. De kabels moeten wat stug of hard geworden zijn; de hitte van de olie veroorzaakt dat. Je hebt geen water gevonden, wat goed nieuws is. Nu moeten we kijken wat er met dat niveau is gebeurd. Bereken hoeveel liter je hebt afgetapt en tel daar ongeveer 3 liter bij op (de hoeveelheid die in de turbine is opgeslagen). Dat zou je een schatting moeten geven van de capaciteit van de transmissie. Controleer de radiator en laat het ons weten.