Zoek MDM

Bulletin

SCHUIM OP DE RADIATOR VAN BLAZER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30284 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SCHUIM IN BLAZER RADIATOR
Nou, ik heb me al met olie gedoucht en alle bouten van de versnellingsbak losgedraaid. VRIEND WOLFI, IS ER EEN TRUC OM HET CARTER VAN DE BAK TE VERWIJDEREN? HET ZIT TUSSEN DE BAKSTEUN EN DE UITLAATPIJP EN IK KAN HET NIET VERWIJDEREN. IK WIL HET WERK VAN HET LATEN ZIJN VAN DE UITLAAT VOORKOMEN. HAHA. DE BOUTEN VAN HET CARTER ZIJN LICHT AANGEDRAAID, IK HEB ZE BIJNA MET MIJN HANDEN ERUIT GEHAALD ZONDER ENIGE MOEITE. MET DE BESTE GROETEN.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden - 13 jaar en 9 maanden geleden #30286 door handmatig-mechanisch
Ik heb dat bad ook de eerste keer met mijn Isuzu genomen, nou, het verbaast me niet dat het carter er niet uit wil. Met wat oefening in mijn truck heb ik geleerd om het eruit te krijgen door de onderkant van de bak los te maken en hem vervolgens een beetje op te tillen met een krik (ik leunde op de overbrenging), aangezien de uitlaatpijp een beetje buigt (door de flexibele delen), dus ik heb hem er zonder al te veel problemen uit gekregen. Wees voorzichtig bij het optillen van de bak om niets erboven te raken. Als uw keuzehendel een staaftype is, koppel deze dan los om schade aan de kaart of wand-/neutraalsensor te voorkomen (in mijn geval forceer ik de hendel bij het optillen van de bak voorbij Park, ik vermijd dit door hem in D te zetten, omdat er boven N staat en onder 3e, die passeren zonder de veiligheidsknop in te drukken). Probeer alleen de onderkant te verwijderen en een beetje op te tillen.

Vergeet niet de pakking te vervangen. Zodra het carter is verwijderd, kan het niet meer worden hergebruikt omdat het zou druppelen of lekken. Maak indien mogelijk een afvoer in het carter voor het geval u alleen de olie opnieuw hoeft te verversen. Vergeet niet om de moer de eerste keer voorzichtig (helemaal) vast te draaien wanneer u het carter weer monteert. Draai de moer vervolgens vast met het aanhaalmoment dat in de handleiding staat aangegeven.
Laatst bewerkt: 13 jaar en 9 maanden geleden door . Reden: Herinnering:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30409 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend Wolfi,:cheer: na veel moeite heb ik het carter onder controle gekregen met een hydraulische krik tussen de krukassteun en de uitlaat, en een andere om de krukas op te tillen. Ik heb beide verplaatst en het carter is gevallen. Nou ja, ik kan je vertellen dat ik resten heb gevonden van een plastic afdichting die de kabelbomen vastbindt. De magneet onderin het carter bevatte metaalvet, niet veel, denk ik? Het vormde alleen de randen van de magneetlijn. ER WAS GEEN WATER, GEEN DRUPPEL. NU HEB IK TWIJFEL, WAAROM IS HET NIVEAU VAN DE PEILSTOK HOOG? IK HEB DE BLAZER-HANDLEIDING NIET, DAAROM WEET IK NIET OF HET CARTER DICHT IS. IK HEB TWIJFEL OVER HET ELEKTRISCHE DEEL VAN DE TRANSMISSIE. IK MOET DE RADIATOR CONTROLEREN. GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30411 door handmatig-mechanisch
Hallo machonegro, het is normaal dat je metaaldeeltjes vindt met de magneet, omdat er wrijving is tussen metalen onderdelen, daarom is de magneet er om ze op te vangen. De hoeveelheid erin geeft aan hoeveel slijtage de doos heeft. Als er maar een klein beetje was, geeft dit aan dat de doos nog een nuttige levensduur heeft. Als ze de hele magneet hebben bedekt, is het tijd om te repareren. Gebroken plastic afdichting? Dat is niet ongebruikelijk, de kabels moeten enigszins "stijf" of verhard zijn, de hitte van de olie zorgt daarvoor. Je hebt geen water gevonden, dat is goed nieuws. Nu moeten we zien wat er met dat niveau is gebeurd. Bereken hoeveel liter je eruit hebt gehaald en tel er ongeveer 3 liter bij (wat de turbine opslaat). Dit zou je de geschatte capaciteit van de transmissie moeten geven. Controleer de radiator en laat het ons weten.