Ik had dat probleem ook met mijn Isuzu de eerste keer, dus het is geen wonder dat de oliecarter er niet uit wil. Met wat oefening op mijn truck heb ik geleerd hoe ik hem eruit kan krijgen door de transmissiesteun los te maken en hem vervolgens een beetje op te tillen met een krik (ik gebruikte de tussenbak als steun), omdat de uitlaatpijp een beetje buigt (vanwege de slangen). Op die manier krijg ik hem er zonder al te veel moeite uit. Wees voorzichtig bij het optillen van de transmissie, zodat je niets raakt wat erboven ligt. Als je schakelpook een stangtype is, koppel deze dan los om schade aan de printplaat of de neutraal-/muursensor te voorkomen (in mijn geval forceer ik de schakelpook voorbij de Park-stand als ik de transmissie optil; ik voorkom dat door hem in Drive te zetten, omdat er boven de neutraalstand en onder de 3e stand zit, die schakelen zonder de veiligheidsknop in te drukken). Probeer alleen de steun los te maken en hem een beetje op te tillen.
Vergeet niet de pakking te vervangen. Zodra je de oliecarter hebt verwijderd, kun je dezelfde pakking niet hergebruiken, omdat deze dan gaat lekken. Installeer indien mogelijk een aftapplug in de oliecarter voor het geval je alleen de olie opnieuw moet verversen. Denk eraan om de oliecarterbouten de eerste keer voorzichtig vast te draaien (alle bouten) en ze daarna aan te draaien tot het in de handleiding aangegeven koppel.