Zoek MDM

Bulletin

SCHUIM OP DE RADIATOR VAN BLAZER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30224 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SCHUIM IN BLAZER RADIATOR
BEDANKT KIKEMEC, ALS IK HET IN MIJN HANDEN KRIJG, ZAL IK JE HET NIEUWS VERTELLEN.. MET DE BESTE GROETEN

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30228 door handmatig-mechanisch
De stappen zouden er ongeveer zo uit kunnen zien. Ik som de stappen op die u moet volgen:
1) Laat de olie uit het carter lopen. Beweeg de hendel in alle standen om eventuele olie te verwijderen die vastzit in de transmissielabyrinten. Gooi de olie niet weg en controleer hoeveel water er nog in zit.
2) Vervang het filter.
3) Vul de tank bij met nieuwe olie. Draai de sleutel om zonder de motor te starten en beweeg de hendel zodat de nieuwe olie in de labyrinten stroomt.
4) Ontkoppel een van de radiatorslangen en zet de opvangbak klaar.
5) Start de motor en kijk of er olie uit de slang komt. Als u ziet dat de kleur verandert in felrood, is het de nieuwe olie die eruit komt. Zet de motor uit. Bij deze stap is het handig om iemand anders te hebben die u kan helpen.
6) Sluit de slang weer aan op de radiator, start de motor opnieuw en wacht ongeveer 5 minuten. Beweeg de hendel door alle standen en meet het oliepeil. Het oliepeil moet op het lage KOUD-niveau staan. Als dit niet het geval is, vul dan bij, laat de olie nog 10 minuten staan ​​en meet het niveau dan opnieuw.

Dit zijn de stappen voor een olieverversing van de transmissie. Nu komt het inspectiegedeelte. Controleer of de laatste meting van de olie luchtbellen, waterdruppels of andere afwijkingen bevat. Giet de verwijderde olie door een zeef om te controleren of er geen metaaldeeltjes of andere afwijkingen in zitten. Het belangrijkste, afgezien van het verwijderen van het water uit het systeem, is dat er geen schade ontstaat door de inwerking van water. Als er geen vaste resten zijn, probeer dan voorzichtig met de auto te rollen, alsof u een rondje om het blok rijdt. Bij een afwijking slaat de motor af. Als alles goed gaat, zou ik persoonlijk de olie slechts één keer per week verversen om eventuele sporen van vocht te verwijderen. Sorry voor het lange antwoord, laat ons weten hoe het is gegaan. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30273 door handmatig-mechanisch
Oké, Wolfi, ja, ik wacht tot de olie begint te stromen. Eén vraag: welk onderdeel zou je vervangen als het defect is, voor de zekerheid? Of welke onderdelen gaan het vaakst kapot? Zodat ik ze kan vervangen? Nou, vriend, heel erg bedankt voor je kennis.:) Ik laat het je weten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30274 door handmatig-mechanisch
Schade kan variëren van licht tot ernstig. Ter informatie: metaaldeeltjes en vet kunnen losraken van de schijven. Dit kan ingewikkeld zijn als deze deeltjes het labyrint bereiken en de magneetventielen, terugslagkleppen en andere kleppen verstoppen. Daarom is het raadzaam om de olie die u uit de transmissie aftapt grondig te inspecteren en te filteren om te zien of deze deeltjes aanwezig zijn. Het hangt allemaal af van hoe lang het water in het systeem heeft gezeten. Als u merkt dat de versnellingen slecht of plotseling ruw schakelen, probeer dan eerst het kleppenhuis schoon te maken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30275 door handmatig-mechanisch
JA, IK ZAL HET IN GEDACHTEN HOUDEN, IK ZAL ERVOOR ZORGEN DAT IEDERE STAP, B)