Beste allemaal, goedemiddag.
Ik vertel jullie dat ik de auto een tijdje geleden heb gecontroleerd en wat foto's heb gemaakt om naar jullie te sturen. Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik nooit enig idee had hoe de auto werkte, en nu probeer ik er een beetje van te leren, niet om hem zelf te repareren, maar om een globaal beeld te krijgen van het probleem en iets te weten te komen als de monteur me belt. Ik ga de huidige staat van de auto samenvatten om verwarring te voorkomen. Mijn excuses bij voorbaat als ik domme vragen stel, en bedankt voor jullie medewerking.
1) De auto start even, maar gelukkig slaat hij daarna wel aan. Echter, als hij draait, "schokt" hij soms of "hindert" hij (alsof hij bijna zonder benzine komt te zitten, terwijl de tank bijna vol is). Zouden de koolborstels versleten kunnen zijn? Dat is me ooit eens overkomen, en het duurde lang voordat hij startte, en toen hebben ze de koolborstels vervangen en was het probleem verholpen. Hoe weet je of het de koolborstels zijn of niet?
2) De thermostaat ontbreekt. Kan de radiator op dezelfde manier worden ontlucht als Santi aangeeft in de link die Federico me stuurde?
3) Ik heb gemerkt dat de radiatordop beschadigd is, een zwart elastiekje (zoals een ringetje) dat eromheen zit, steekt uit de dop.
4) De dop en de radiator (waar de vloeistof in zit) zijn vies (wordt het opgelost als ik de nieuwe dop erop zet en hem ontlucht zoals Santi zegt?)
5) Ik heb de laatste tijd geen koelvloeistof of gedestilleerd water bijgevuld. Alleen gewoon water. Nu hebben ze me uitgelegd dat het erg belangrijk is en ik ga het opnieuw doen.
6) Soms (niet altijd) druppelde er koelvloeistof op de mat aan de passagierszijde als ik de kachel aanzette. Hoe kon dat?
7) Ik heb vandaag een test gedaan. Ik heb het water tot het niveau gevuld, de kap erop gedaan en de motor gestart. Toen heb ik de motor uitgezet en even gewacht. Ik heb de dop eraf gehaald en de radiator was vol. 20 minuten later kwam ik aan op mijn werk en toen ik aankwam (5 straten verderop), wachtte ik even, opende de dop en de radiator was droog. De vloer was ook droog. Ik keek onder de auto en het onderste plaatwerk was nat. Zou er onderweg water verloren kunnen zijn en is het daarom niet zichtbaar op de vloer? Waar zou het water naartoe kunnen gaan? Is er een radiatorslang gebroken? Zo ja, waarom valt het water dan niet op de vloer? Wat is de normale hoeveelheid water/koelvloeistof die de auto "verbruikt"? Ik heb de olie gecontroleerd en godzijdank is er geen water. Hieronder staan de foto's van mijn machine, om eventuele vragen te beantwoorden, zodat u hem beter kunt leren kennen. BIJ VOORBIJGAAN BEDANKT. (sorry, maar ik kan de afbeeldingen niet uploaden, ik stuur je de link)
postimage.org/image/2gingn6n8/
postimage.org/image/2ygzfkyqs/
postimage.org/image/2gjam61k4/
postimage.org/image/2yj3iaxgk/