Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 oververhit met nieuwe pakking en afdekking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24122 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 oververhit met nieuwe pakking en afdekking
In je bericht zeg je dat de cilinderkop gerepareerd is (ik neem aan dat je het een cilinderkop noemt), en vervolgens opnieuw gerepareerd omdat je "oude" monteur je vertelde dat hij krom was, enz.
Dit geeft aan dat de cilinderkop twee keer gerepareerd is, omdat hij krom was. Ze hebben hem opnieuw opgebouwd.
Naar mijn mening kan een kromme cilinderkop niet gerepareerd worden.
Er worden meestal sneden in het oppervlak gemaakt om de "kromming" te verwijderen, maar het is een vervorming van het materiaal. Als het terugkomt, komt dat doordat het materiaal zijn maximale of limiet van vervorming heeft bereikt, in dit geval door de temperatuur. Met andere woorden, het zal nooit meer in zijn oorspronkelijke staat terugkeren.
Aan de andere kant, als ze in het oppervlak van de cilinderkop snijden, moet er compensatie plaatsvinden om te voorkomen dat de verbrandingskamers kleiner worden. Dit verhoogt de compressiedruk, wat leidt tot "eeuwige" verhitting. Hiervoor worden compenserende pakkingen gemonteerd, die al in een bepaalde dikte verkrijgbaar zijn, afhankelijk van de cilinderkopdikte, enz. Ik weet niet of je daar een heel goed merk pakkingen kunt vinden, AJUSA genaamd; ze zijn zeer compleet en van goede kwaliteit, en je zou je kunnen toeleggen op de verkoop van reserveonderdelen voor dit probleem. Of zeg tegen de monteur die het gaat controleren dat hij voor dat merk pakkingen moet kiezen, of rechtstreeks tegen jou.

Ik zeg dit allemaal omdat je zegt dat deze cilinderkop twee keer is gerepareerd. Aan de andere kant zijn de opmerkingen van Kikemec heel goed, en het moet de procedure zijn geweest die ze moesten volgen voordat ze cilinderkoppen, enz. aanraakten of demonteerden.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24123 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 oververhit met nieuwe pakking en afdekking
Hartelijk dank, ik zal het in gedachten houden en je later laten weten hoe het is gegaan...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24158 door handmatig-mechanisch
Beste allemaal, goedemiddag.

Ik vertel jullie dat ik de auto een tijdje geleden heb gecontroleerd en wat foto's heb gemaakt om naar jullie te sturen. Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik nooit enig idee had hoe de auto werkte, en nu probeer ik er een beetje van te leren, niet om hem zelf te repareren, maar om een globaal beeld te krijgen van het probleem en iets te weten te komen als de monteur me belt. Ik ga de huidige staat van de auto samenvatten om verwarring te voorkomen. Mijn excuses bij voorbaat als ik domme vragen stel, en bedankt voor jullie medewerking.
1) De auto start even, maar gelukkig slaat hij daarna wel aan. Echter, als hij draait, "schokt" hij soms of "hindert" hij (alsof hij bijna zonder benzine komt te zitten, terwijl de tank bijna vol is). Zouden de koolborstels versleten kunnen zijn? Dat is me ooit eens overkomen, en het duurde lang voordat hij startte, en toen hebben ze de koolborstels vervangen en was het probleem verholpen. Hoe weet je of het de koolborstels zijn of niet?
2) De thermostaat ontbreekt. Kan de radiator op dezelfde manier worden ontlucht als Santi aangeeft in de link die Federico me stuurde?
3) Ik heb gemerkt dat de radiatordop beschadigd is, een zwart elastiekje (zoals een ringetje) dat eromheen zit, steekt uit de dop.
4) De dop en de radiator (waar de vloeistof in zit) zijn vies (wordt het opgelost als ik de nieuwe dop erop zet en hem ontlucht zoals Santi zegt?)
5) Ik heb de laatste tijd geen koelvloeistof of gedestilleerd water bijgevuld. Alleen gewoon water. Nu hebben ze me uitgelegd dat het erg belangrijk is en ik ga het opnieuw doen.
6) Soms (niet altijd) druppelde er koelvloeistof op de mat aan de passagierszijde als ik de kachel aanzette. Hoe kon dat?
7) Ik heb vandaag een test gedaan. Ik heb het water tot het niveau gevuld, de kap erop gedaan en de motor gestart. Toen heb ik de motor uitgezet en even gewacht. Ik heb de dop eraf gehaald en de radiator was vol. 20 minuten later kwam ik aan op mijn werk en toen ik aankwam (5 straten verderop), wachtte ik even, opende de dop en de radiator was droog. De vloer was ook droog. Ik keek onder de auto en het onderste plaatwerk was nat. Zou er onderweg water verloren kunnen zijn en is het daarom niet zichtbaar op de vloer? Waar zou het water naartoe kunnen gaan? Is er een radiatorslang gebroken? Zo ja, waarom valt het water dan niet op de vloer? Wat is de normale hoeveelheid water/koelvloeistof die de auto "verbruikt"? Ik heb de olie gecontroleerd en godzijdank is er geen water. Hieronder staan de foto's van mijn machine, om eventuele vragen te beantwoorden, zodat u hem beter kunt leren kennen. BIJ VOORBIJGAAN BEDANKT. (sorry, maar ik kan de afbeeldingen niet uploaden, ik stuur je de link)

postimage.org/image/2gingn6n8/

postimage.org/image/2ygzfkyqs/

postimage.org/image/2gjam61k4/

postimage.org/image/2yj3iaxgk/

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24170 door handmatig-mechanisch
Natylesca, je hebt een behoorlijke puinhoop hahaha, laten we je in dezelfde volgorde antwoorden als waarin je schreef.

1: het duurt lang voordat de auto start, dit kan aan veel factoren liggen, maar ongeacht de factor is het niet het echte probleem waar je het over hebt. Het kan komen door een lege accu, slechte staat van de startmotor, slechte afstelling, defecte koelvloeistoftemperatuursensor, vuile krukassensor, slechte compressie, enz.
Als de auto schokkerig loopt, kan dat komen door slechte compressie, een defecte gasklepsensor, bougies, kabels, enz.
Om te diagnosticeren of de koolborstels het probleem zijn, moeten we ernaar luisteren, dat is de beste manier.
Nu neig ik naar de optie van slechte compressie, ik zal uitleggen waarom, in ieder geval heeft dit niets te maken met oververhitting.

2: Zonder thermostaat kun je ontluchten zonder al te veel gedoe, sterker nog, zonder thermostaat is het veel gemakkelijker om te doen, omdat bij het bijvullen van de koelvloeistof het gewicht van het water de lucht uit het systeem verwijdert.

3: De zwarte rubberen afdichting is een afdichting. U moet de dop vervangen om tegenwind te voorkomen. Dit rubber voorkomt dat stoom en systeemdruk ontsnappen.

4 en 5: Vuil in het systeem, als het een roestige kleur heeft, is normaal omdat u geen koelvloeistof, maar kraanwater hebt bijgevuld. Dit wordt opgelost door het systeem te reinigen en de juiste koelvloeistof toe te voegen.

6: Als er koelvloeistof in het passagierscompartiment komt, komt dat doordat de kachelradiator kapot is, of doordat de slangen verbrand, los of gebroken zijn. Dat dit niet altijd gebeurt, kan te wijten zijn aan een klein lek en wat vuil dat het lek blokkeert. 7

: Water is geen tovermiddel, elke keer dat het van de ene plaats verdwijnt, verschijnt het op een andere plaats, als het niet op de grond valt, kan het alleen naar de olie of de verbrandingskamer gaan, op de foto is de vochtigheid die u ziet van olie, niet van water, als u er morgen naar kijkt, zal het er net zo uitzien als op de foto en als u er met uw vinger overheen gaat, zal het olieachtig zijn. Bovendien is het verbruik dat u noemt extreem hoog, absoluut niet normaal en zorgwekkend hoog.

Om al deze redenen en vanwege wat u zelf noemt, heeft u volgens mij weer problemen met de cilinderkoppakking. Wees voorzichtig als de storing zich altijd voordoet als een cilinderkoppakking. Wat u moet zoeken en oplossen, is de factor die dit probleem veroorzaakt: een elektrische ventilator, een cilinderkop of een motorblok in slechte staat. Veel succes en geduld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24185 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zal je vertellen over mijn zeer vergelijkbare geval. De auto is een 306 GRAFFYT uit '98 en 2 jaar geleden begon het mij te overkomen zoals het jou overkwam, zonder te weten wat het probleem was.
De problemen kwamen in deze volgorde
: 1: gebroken radiatordop 2: gat in de radiatorrecirculatieleiding 3: gat in de radiator 4: gebroken retourslang van de kachelradiator 4: VOOR AL DEZE FOUTEN EEN NIEUWE CILINDERKOPPAKKING ZONDER TE RECEPTEN, OMDAT DE CILINDERKOP NIET IS AANGERAAKT 5: gebroken kachelleiding 6: thermostaat 7: radiatordop 8: opnieuw gebroken rubberen afdichtingen 9: cilinderkoppakking omdat deze een scheur heeft aan de buitenkant van de motor, niet aan de binnenkant.
Na dit alles warmt de auto op, maar alleen op de warmste dagen. De rest van de dagen draait het tussen de 21 en 27 graden dankzij de installatie van een nieuwe thermostaat met twee openingen: één op 24 graden en een andere op 29 graden, en het veiligheidsventiel stond ingesteld op 35 graden en vervolgens op 43 graden.
Mijn probleem was opgelost, maar door deze storingen zijn er andere problemen ontstaan. Als de storing in de radiator van de verwarming zit en er al een tijdje water lekt, merk je het misschien niet eens, maar na vervanging van het hele circuit zul je het temperatuurverschil merken. IK HOOP DAT JE WATERPROBLEEM OPGELOST IS.