Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 oververhit met nieuwe pakking en afdekking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24186 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 oververhit met nieuwe pakking en afdekking
Heel erg bedankt, Tessy, Kikemec en alle anderen voor jullie hulp. Het is erg belangrijk voor me om jullie auto-ervaringen te delen en ernaar te luisteren. Vrouwen kennen hun auto's net zo goed als mannen hun portemonnee kennen! :lachen:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #24206 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 oververhit met nieuwe pakking en afdekking
Hallo Natylesca.

Het waterprobleem dat je aansnijdt is een heel interessant onderwerp, en ik doel op de vloeistof die je in het koelsysteem giet.
Zoals je weet, zijn er verschillende soorten water, afhankelijk van de bron. Er zijn hardere en zachtere soorten water, enzovoort. Hard water bevat meer kalk en andere elementen die het moeilijker te behandelen maken
Zacht water is iets zuiverder en bevat minder kalk en andere zware stoffen.
In sommige landen vormt hard water, dat meestal een hoog kalkpercentage bevat, een witachtige korst in de koelkanalen van automotoren, waardoor de kanalen verstopt raken (het is als cholesterol in de aderen). Hiervoor is het noodzakelijk om de systemen te reinigen. Maar nog beter: gebruik GEEN gewoon kraanwater, omdat dit de neiging heeft om de kanalen ernstig te beschadigen. Het tast de leidingen aan, zorgt voor putjes, cavitatieproblemen in de waterpompen, etc.
Het is goed mogelijk dat de oorzaak van uw probleem zelfs het kraanwater is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 dagen geleden #24283 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik laat jullie weten dat de auto vanochtend is nagekeken en dat hij niet meer verwarmt. Ik heb een papiertje meegenomen met een aantal aanbevelingen die jullie me hebben gegeven. Hij heeft het nagekeken en zei dat er lucht in de radiatorleiding zat, dus hij heeft de radiator ontlucht. De waarheid is dat ik het lang heb getest en dat hij niet warm wordt. We zullen zien hoe lang het zo blijft.:? Ik heb de radiatordop, slangen of iets dergelijks nog niet vervangen. Ik kon de dop hier niet vandaan krijgen (het is hier echt ingewikkeld...). Ik ga het een paar dagen zo testen en dan laat ik het staan tot ik heb wat ik nodig heb. Ik laat jullie later weten of er veranderingen zijn. Alvast bedankt aan iedereen die de tijd heeft genomen om mijn vragen te beantwoorden.