Zoek MDM

Bulletin

stationair ventiel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24618 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: stationair ventiel
Trouwens, kikemec, aangezien je hier bent en ik zie dat je een genie bent, kun je me vertellen hoe ik de startmotor kan demonteren? Als hij makkelijk bereikbaar is, snap je wat ik bedoel, hehehehe. Oh, en nog iets: als ik contactreiniger op de bobine gebruik, lijkt het erop dat hij geen goed contact maakt, of de bougies, omdat hij moeite heeft met starten. Proost.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24620 door handmatig-mechanisch
Man, precies, je beweegt hem alsof je gas geeft en dan haal je hem eruit. Afhankelijk van de auto kan het makkelijker of moeilijker zijn, maar dat is de algemene methode. Contactreiniger wordt voornamelijk gebruikt om circuits te reinigen zonder ze te beschadigen of om connectorcontacten te reinigen, zoals sensorconnectoren of de IAC-klep. Maar het helpt je niet om bougies te verbeteren of de startmotor te repareren. Ik denk niet dat het een goed idee is. De startmotor is groot en ik denk niet dat je hem kunt demonteren; hij weegt veel. Of misschien bedoel je de solenoïde, die kleiner is. Het hangt van de auto af of hij toegankelijk is of niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24621 door handmatig-mechanisch
Hoi Messj5, de contactreiniger is voor de bobine, niet voor de bougies, maar voor het bougiecompartiment. De startmotor weegt ongeveer 2 kilo, en als ik ernaar kijk, weet ik waar hij zit. Ik denk dat ik er van bovenaf bij kan door het luchtfilter te verwijderen, maar voor zover ik weet is het beter om er van onderaf bij te komen. De auto is een Peugeot 106 Sport.