Zoek MDM

Bulletin

Fiat Siena diesel 1997 gloeibougies warmen op

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3915 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Siena diesel 1997 bougie opwarmen
Die zwarte doos waar je het over hebt, is de regeleenheid van de verwarming. Als het lampje na 5 seconden uitgaat en de verwarmingen nog steeds stroom krijgen, is er geen probleem. Verwijder de vier verwarmingen en controleer ze. Soms brandt het lampje niet lang als een verwarming is doorgebrand. Groeten, Alf.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3920 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Siena diesel 1997 bougie opwarmen
Hoi Alf, weet je zeker dat het zwarte kastje achter het dashboard, dat erg verborgen en moeilijk te verwijderen is, de regeleenheid van de verwarming is? Het bestaat uit twee kastjes, een van plaatstaal en een van kunststof. Zoals je zegt, bereikt de stroom de bougies binnen 13 seconden.
En het klopt wat betreft de dashboardindicator die 5 seconden aanhoudt en dan uitgaat. Ik denk dat het kunststof kastje de reserveonderdelen bevat die ik moet vervangen.
Het timerkastje, dat zich naast het brandstoffilter bevindt, is het kastje dat de bougies verwarmt.

Ik vond het overigens erg vreemd dat je de halve auto moet demonteren om één of alle vier de gloeibougies achter het stuur te vervangen.

Ik zou het op prijs stellen als je me wat meer uitleg kunt geven.

Met vriendelijke groet, Marmol

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3937 door handmatig-mechanisch
Hallo Marmol, nee, het verwarmingskastje is het kastje naast het brandstoffilter en er zijn verschillende soorten kastjes: een grijze, een witte en een zwarte. Elk kastje heeft een ontstekingstijd en afhankelijk van het type verwarming dat de auto gebruikt, kan het kastje waar je het over hebt een regeleenheid of de startonderbreker zijn. Geef me alle autogegevens en waar dat zwarte kastje waar je het over hebt precies zit. - Groeten Alfredo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3941 door handmatig-mechanisch
Allereerst, bedankt voor je aandacht Alfred. Ik wist dat het kastje naast het brandstoffilter de verwarmingstijd van de bougies regelt. Het is een zwart kastje dat ik heb geopend en dat een elektronisch circuit en een spoel heeft die als een elektromagneet werkt. Het oor voelt aan wanneer de tijd begint en eindigt, wat 14 seconden is. Wat ik niet weet, is wie het signaal naar de indicator op het dashboard geeft (SIGNAAL VAN DE LICHTWEERSTAND).
Ik denk aan welk element de bougies verwarmt, dat wil zeggen, wat er elektrische stroom naartoe stuurt? Het probleem zou kunnen zijn dat het misschien niet nodig is om de bougies 13 seconden te verwarmen. Als het dashboard 5 seconden aangeeft, is er mogelijk een storing in de injectiepomp. Het
zwarte kastje, of de twee die ik heb gevonden, kun je vinden door het dashboard te verwijderen. Als je onderaan kijkt, zie je de behuizing van de snelheidsmeter. Er zit een metalen steunpaal met de twee kastjes stevig aan elkaar vastgehouden met een metalen constructie als klemmen.

Het model is een Fiat Siena turbodiesel uit 1997, geproduceerd in Argentinië met auto-onderdelen uit Brazilië, Italië en Argentinië. Ik heb de auto al sinds hij de fabriek verliet, dus nul kilometer. Ik ken hem uit mijn hoofd. Bedankt, Marcelo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3945 door handmatig-mechanisch
Het lampje dat de voorverwarmer aanstuurt, zit vlak bij de thermostaat. Als ik me niet vergis, is het blauw en zit het aan de achterkant. Haal de stekker eruit en kijk of het waarschuwingslampje van tijd is veranderd (het duurt even voordat het dooft; de bougie en het waarschuwingslampje gaan bijna tegelijkertijd uit). De voorverwarmingstijd van de bougies is altijd hetzelfde (die 13 seconden die je noemde). Wat wel varieert, is de tijd van het waarschuwingslampje... dat zal waarschijnlijk zwarte rook produceren vanwege de tijd die het kost om aan te gaan.