Allereerst, bedankt voor je aandacht Alfred. Ik wist dat het kastje naast het brandstoffilter de verwarmingstijd van de bougies regelt. Het is een zwart kastje dat ik heb geopend en dat een elektronisch circuit en een spoel heeft die als een elektromagneet werkt. Het oor voelt aan wanneer de tijd begint en eindigt, wat 14 seconden is. Wat ik niet weet, is wie het signaal naar de indicator op het dashboard geeft (SIGNAAL VAN DE LICHTWEERSTAND).
Ik denk aan welk element de bougies verwarmt, dat wil zeggen, wat er elektrische stroom naartoe stuurt? Het probleem zou kunnen zijn dat het misschien niet nodig is om de bougies 13 seconden te verwarmen. Als het dashboard 5 seconden aangeeft, is er mogelijk een storing in de injectiepomp. Het
zwarte kastje, of de twee die ik heb gevonden, kun je vinden door het dashboard te verwijderen. Als je onderaan kijkt, zie je de behuizing van de snelheidsmeter. Er zit een metalen steunpaal met de twee kastjes stevig aan elkaar vastgehouden met een metalen constructie als klemmen.
Het model is een Fiat Siena turbodiesel uit 1997, geproduceerd in Argentinië met auto-onderdelen uit Brazilië, Italië en Argentinië. Ik heb de auto al sinds hij de fabriek verliet, dus nul kilometer. Ik ken hem uit mijn hoofd. Bedankt, Marcelo.