Zoek MDM

Bulletin

Fiat Siena diesel 1997 gloeibougies warmen op

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3957 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Siena diesel 1997 bougie opwarmen
Hé Marmol, heb je de verwarmingselementen verwijderd en getest? Het zou de sensor kunnen zijn, zoals Angel zegt, maar controleer de bedrading zorgvuldig en het signaal zou de regeleenheid moeten bereiken. Je regeleenheid zou zes kabels moeten ontvangen, als ik me niet vergis, is één daarvan de temperatuursensor. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3963 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Siena diesel 1997 bougie opwarmen
Angel, je werk was spectaculair!!!! Ik heb de lamp losgekoppeld en ja, het waarschuwingslampje brandt net zo lang (13 seconden) als de voorverwarmer. Dank je wel.
De andere vraag is of de schade aan de kapotte lamp of aan de kabels ligt, want ik kan je dit vertellen:
volgens de handleiding van de auto staat er: het waarschuwingslampje gaat uit wanneer de temperatuur de ingestelde waarde bereikt en het controlelampje heeft ook een diagnostische functie om mogelijke storingen van de watertemperatuursensor en/of het bijbehorende elektrische circuit aan te geven.

Mijn laatste vraag is de volgende, die ik al eerder op het forum heb gesteld: waarom raakt de motor oververhit als alles in orde is? Mijn veronderstelde antwoord is dat wanneer die lamp of dat elektrische circuit kapot gaat, dit het probleem in de thermostaat veroorzaakt.

Dank je wel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3964 door handmatig-mechanisch
Angel sloeg de toets in. Alles ging goed. Merk op dat ik hem heb geschreven. De telefooncentrale heeft vijf kabels (niet zes). Uw deelname en die van iedereen die aan dit forum heeft bijgedragen, is echter zeer goed.
Merk op dat ik nog andere vragen voor Angel heb achtergelaten.
Hartelijk dank.