Zoek MDM

Bulletin

MAF-sensoren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33461 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: MAF-sensoren

hectorrodrigo schreef: Ik denk dat ze het mis hebben wat betreft de naam van de sensor. De sonde heet MAP en werkt op de volgende manier: hij scant de luchtdruk en geeft een signaal aan de boordcomputer. Deze vergelijkt het met de lambdasonde en bepaalt op basis van deze berekeningen de hoeveelheid benzine en de ontstekingstijden... is dat duidelijk?

helemaal niet duidelijk en degene die fout zit ben jij, en wel dubbel en dwars, ten eerste omdat je niet weet wat een MAF is en ten tweede omdat je anderen in diskrediet brengt zonder kennis te hebben van waar het over gaat.
Lees heel aandachtig wat wolfi77 schreef en je hebt de realiteit. Ter informatie vertel ik je ook dat deze twee componenten voor het meten van de luchtmassa zelfs samen of afzonderlijk aanwezig kunnen zijn.
Het onderwerp is gesloten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33462 door handmatig-mechanisch

JUanfer schreef: Ik begrijp wat een MAF-sensor is en wat hij doet, maar wat zijn de symptomen die een motor vertoont als deze sensor defect is?
Is er een vastgelegde procedure voor het diagnosticeren van storingen in voertuigen met brandstofinjectie? Hoe moet ik de gegevens die de scanner toont correct interpreteren?

Ja, dat bestaat. Elk onderdeel heeft een testmodus, afhankelijk van of het een sensor of een actuator is. Meetinstrumenten zoals multimeters, oscilloscopen, scanners, enz. zijn hierbij noodzakelijk. Deze worden gebruikt om weerstanden en spanningen te testen, vast of variabel, aansturingsfrequenties, continuïteit, kortsluiting, enz.
Het symptoom van de MAF is bijvoorbeeld wat Wolfi al noemde: gewoon een gebrek aan vermogen, zonder rook zoals bij een MAP. Dit element kan eenvoudig worden gecontroleerd door de ECU los te koppelen. De ECU, die geen signaal ontvangt, neemt een vaste waarde van zijn strategiemapping en de motor herstelt "bijna" al zijn vermogen.

Wat betreft de interpretatie van codes moet u voorzichtig zijn, omdat de scanners of lezers de numerieke codes en hun definitie van de storing in een onderdeel weergeven. Vervolgens moet u bepalen of de oorzaak bij het onderdeel, de bedrading of de connectiviteit ligt.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33463 door handmatig-mechanisch
Ik ben het eens met wat wolfi77 en charlypzz schrijven. We moeten het een niet met het ander verwarren. We moeten twijfels wegnemen, niet meer creëren of de verwarring vergroten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33468 door handmatig-mechanisch

othoniel schreef: Ik ben het eens met wat wolfi77 en charlypzz schrijven. We moeten het een niet met het ander verwarren. We moeten twijfels wegnemen, niet meer creëren of de verwarring vergroten.

Precies, ik heb altijd kritiek als er onjuiste informatie wordt gegeven, alleen maar omdat men het juiste moet schrijven. Het enige wat men daarmee bereikt, is dat de gebruiker die een oplossing nodig heeft, het alleen maar ingewikkelder en verwarrender maakt.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33494 door handmatig-mechanisch
Hier vechten we niet, maar proberen we problemen op te lossen. Het klopt dat er drie manieren zijn om de doorstroming of de hoeveelheid lucht die de motor binnenkomt te meten: met een mapsensor, een maf-sensor of een flowmeter. Of het nu gaat om een hete draad of een hete film hangt van veel factoren af, maar het is belangrijk dat de persoon die de vraag stelt weet of het om een mapsensor, een maf-sensor of een flowmeter gaat. De verstrekte informatie is correct wat betreft namen en werkingen. De symptomen variëren een beetje. Een losgekoppelde maf veroorzaakt meestal een kilo rook, wat andere symptomen veroorzaakt, zoals verdrinken en een zeer laag of zeer hoog stationair toerental. Deze elementen zijn rekenmachines. Als er een luchtlek is, gaat het controlelampje niet branden, omdat de sensor wel werkt, maar de berekeningen zijn verkeerd omdat er te veel lucht wordt aangezogen of er te weinig is. De sensor schokt en schakelt meestal uit. Maar om een prettige omgeving te behouden, beschuldigen we andere forumleden niet van fouten, want dat kan voor verwarring en een zeer gespannen sfeer zorgen. Hier concurreren we niet om wie meer of minder weet. We willen alleen maar helpen. Knuffels en veel succes. aan iedereen.