Zoek MDM

Bulletin

MAF-sensoren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden - 13 jaar en 4 maanden geleden #33543 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: MAF-sensoren

kikemec schreef: Nou, ik bedoel dat er manieren zijn om dingen te zeggen. Het is duidelijk dat forums bedoeld zijn om te debatteren, maar er zijn manieren om dingen te zeggen. Praktische kennis is goed, theoretische kennis ook. Het maakt je niet beter of slechter, het maakt je alleen anders en met andere vaardigheden. Dus als we debatteren, moet dat met respect gebeuren en zonder anderen aan te vallen. Je hebt het mis. Het kan worden vervangen door: ik denk dat je in de war bent. Of het lijkt me dat je begrijpt wat je bedoelt. Ik wil dit niet nog groter maken. Afgezien van het feit dat elke monteur weet dat je hier al 100 jaar in zit en dat je nooit stopt met het leren van nieuwe dingen. Hoe dan ook, het is niet goed om te zeggen dat je dit of dat of dat bent. En dit geldt voor charlypzz. Ik weet niet of je een beetje gestrest bent of wat dan ook, maar in je berichten is er agressie, dat is alles. En dit geldt voor iedereen. Het moet in een kalme en vriendelijke omgeving gebeuren. Hier wint niemand iets, alleen de mensen die twijfels willen wegnemen. Er worden geen vermeldingen of titels gegeven. Oké, veel succes en knuffels. aan iedereen.

Ik denk dat dit onderwerp uit zijn context wordt gehaald en dat ik alleen maar bekritiseerd word omdat ik gegevens en concrete, goed onderbouwde oplossingen aandraag. Ik zou graag een bericht zien waarin ik iemand aanval of mishandel die zich kwetsbaar opstelt.
Ik geef toe dat het me stoort als ik een bericht lees waarin ze, blij of onbewust, advies geven over oplossingen die ver afstaan van de realiteit en het concept. Ik heb mensen onvermoeibaar horen zeggen: "probeer dit of dat zonder aan te geven hoe." U, die volgens mij monteur bent, weet dondersgoed welke voorzorgsmaatregelen u moet nemen bij het testen van componenten en dat u het nog verder kunt beschadigen als u het niet goed doet. Ook de spreuk "koppel de accu een uur los", daar bestaan al jaren specifieke procedures voor zonder het risico te lopen een BSI, een startonderbreker en zelfs een ECM te deprogrammeren.
Praten is makkelijk, maar wie betaalt de mogelijke schade die de gebruiker lijdt door onjuiste procedures? Ik vind dat dit jouw verantwoordelijkheid als moderator is, en in veel gevallen heb ik je dat niet zien doen, dus ik denk dat iemand het moet doen. Als het je stoort dat ik ingrijp door te corrigeren, dan spijt het me en bied ik mijn excuses aan, maar ik zie het zo en zal het niet veranderen.
Ik zou graag willen dat je me de keerzijde uitlegt van het communiceren wie je bent in relatie tot je opleiding. Ik maak geen reclame voor mijn beroep; ik benoem het alleen wanneer dat gepast is, zoals in dit geval, net zoals jij deed toen je beweerde moderator te zijn in een bericht. Ik heb nooit beweerd beter te zijn dan iemand anders. Is het slecht om je in te spannen voor een activiteit die je al meer dan vijftig jaar ontwikkelt? Bijna een heel leven lang.
Maak je geen zorgen over mijn emotionele toestand. Op mijn leeftijd heb ik de stress van mijn jeugd overwonnen en is mijn leven heel vredig.
Vindt u dat ik agressief ben door de nadruk te leggen op de discussie?
Nou, als ik terugkijk op mijn activiteiten op dit forum, waar ik, zoals ik al zei, slechts concrete en onderbouwde bijdragen leverde en ik uiteindelijk deze beschuldigingen krijg, is het het beste om me terug te trekken. Heel erg bedankt dat ik al die tijd heb mogen deelnemen.

PS: Een voorbeeld van agressie was het bericht dat ik ontving van het forumlid bobracing. Jij hebt het bericht bewerkt, maar ik heb het wel kunnen lezen.
Laatst bewerkt: 13 jaar en 4 maanden geleden door . Reden: pdta
Het onderwerp is gesloten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33586 door handmatig-mechanisch
charlypzz kijk eens naar dit laatste bericht. Als je het leest, lijk je veel kalmer dan de anderen. Dat bedoel ik. Misschien wordt je passie voor dit onderwerp verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb niets bewerkt. Daarom zeg ik in mijn bericht dat we het met respect behandelen. Niets tegen jou, mijn beste. Echt waar. Ik heb geen problemen. Het is niet dat ik wil dat je weggaat. Ik ben het helemaal met je eens wat je zegt over de slecht ontwikkelde tests. Ik had het echt niet gemerkt. Nu zal ik beter opletten. Je hoeft niet met pensioen te gaan, dat heeft er niets mee te maken. Ik ben ook al sinds ik klein ben gepassioneerd door dit onderwerp. Daarom heb ik me hieraan gewijd. Het gaat er namelijk niet om miljonair te worden, zoals je misschien hebt gemerkt hahaha. Maar maak je geen zorgen, vriend, je hoeft echt niet weg te gaan. Het was nooit mijn bedoeling om miljonair te worden. Als dat wel zo was geweest, had ik je geëlimineerd, maar dat is niet de bedoeling. Hoe dan ook, opbouwende kritiek wordt altijd gewaardeerd. Knuffels, hondje en vrede.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden - 13 jaar en 4 maanden geleden #33654 door handmatig-mechanisch
kikemec, noblesse oblige en het is gepast dat ik reageer op je laatste opmerking over de ongelukkige episode die we hebben gehad.
Hoewel ik erover nadenk, weet ik niet zeker of het wel zo ongelukkig was, aangezien soms zelfs uit discussies en woordenwisselingen die schadelijk lijken, een positieve kant kan worden gehaald. Wat hier werd besproken, was het resultaat van situaties die op een slordige manier op het forum hadden plaatsgevonden. Wanneer een gebruiker een vraag stelt, moet je voorzichtig zijn met wat je aanbeveelt of belooft en in ieder geval, als je echte kennis hebt, de te volgen procedure aangeven. Het is één ding om een idee aan te nemen of te suggereren, en heel wat anders om te zeggen: verwijder die en die zekering, koppel de accu los, ververs de olie voor een dikkere, enz., vooral omdat veel van de vragen gaan over voertuigen vanaf 1998 met computergestuurde elektronica.
De opmerking van een forumlid over sommige mensen die hun mening geven om hun berichten aan te vullen en karma te verdienen, kan waar zijn, en daarom wordt er in sommige gevallen ongegrond geschreven en op een manier die een risico vormt voor mensen in nood. Dit is wat ik bedoelde toen ik het raadzaam achtte om te controleren wat er geplaatst wordt als er een mogelijkheid is om de zaken te compliceren in plaats van ze op te lossen. Ik weet dat het modereren van een forum een zeer moeilijke en arbeidsintensieve taak is, en in jouw geval nog meer, omdat ik niet weet of er iemand bij je is.
Tot slot denk ik dat deze omstandigheden ons allemaal voorzichtiger zullen maken bij het samenwerken of het zoeken naar oplossingen, en hier is de positieve kant van wat ik aan het begin bedoelde over de ruzie.
Oké. Kike, laten we doorgaan alsof er niets is gebeurd. Met vriendelijke groet, Carlos.
Laatst bewerkt: 13 jaar 4 maanden geleden door .
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33659 door handmatig-mechanisch
Het lijkt erop dat dit debat een betekenis heeft gekregen, of bedoeld is te krijgen, die het eigenlijk niet heeft. Een forumlid heeft zich vergist in zijn beoordeling, en het was niet voldoende om hem te vertellen "je had het mis". Nee, het is te ver gegaan. Hij is gecensureerd, lastiggevallen, gestigmatiseerd en vernederd. Deze beschuldiging zal niet alleen hemzelf pijn doen, maar ook een ander forumlid dat zich wil mengen in een debat, terwijl het doel daarvan is om van een andere deelnemer te leren of hem iets te leren. In de lerarenopleiding wordt hen bijgebracht dat een student niet mag worden uitgesloten omdat hij iets niet begrijpt; de student wordt bij de hand genomen en geleid naar waar de docent vindt dat het hoort. Hier is geprobeerd om koste wat kost een standpunt op te dringen. Arrogantie is een slechte raadgever; het druist in tegen de principes van alles, vooral van lesgeven. Een beetje nederigheid kan geen kwaad, en een verontschuldiging aan Hectorodrigo ook niet: "Adel verplicht."
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33665 volgens werkplaatshandboek
Reactie werkplaatshandboek op het onderwerp Re: MAF-sensoren
Ik denk dat jullie allemaal een beetje overdrijven. Hoewel het klopt dat de toon niet klopte, kunnen we het niet hebben over overdreven zaken als ergernis of vernedering.

Ik denk dat dit debat te ver is gegaan en dat al het goede dat eruit had kunnen worden gehaald al is genoemd (de verschillen tussen de verschillende termen).

Veel mensen hebben hun mening gegeven, maar de waarheid is dat de enige die had moeten klagen de betrokkene, Hector, is, die, ondanks zijn uitstekende manieren, geen woord heeft gezegd.

Wij van ManualesDeMecanica.com willen onze excuses aanbieden als de toon niet klopte. Ik wil van deze gelegenheid gebruikmaken om alle forumleden te laten weten dat het geen slecht idee is om constructief te corrigeren, dat wil zeggen, zonder uitdrukkingen als "je hebt het helemaal mis" of iets dergelijks. We zouden allemaal iets moeten leren van Wolfi, die een correcte uitleg gaf zonder iemand in diskrediet te brengen. Dat is wat we in dit forum nastreven: een debat waaruit iedereen zoveel mogelijk kennis kan halen.

Dit is overigens niet bedoeld als kritiek op charlypzz. Ik heb eigenlijk de indruk dat zijn reactie, die misschien wel een zin te lang is, niet bedoeld was om iemand te bekritiseren; het lijkt eerder een waarschuwing aan andere potentiële gebruikers, zodat ze niet in de war raken door een onjuiste post.

Anders, om verdere discussie te voorkomen, sluit ik deze post.

P.S. We zullen binnenkort een lijst publiceren van de nieuwe handleidingen die de afgelopen dagen zijn geüpload – meer dan 80 sinds de laatste update.