- Bedankt ontvangen: 2
08-09-2022 Hits: 2537 Computerwetenschappen
02-07-2022 Hits: 1629 Computerwetenschappen
kikemec schreef: hier vechten we niet, maar proberen we problemen op te lossen. Het klopt dat er drie manieren zijn om de stroming of de hoeveelheid lucht die de motor binnenkomt te meten: met een mapsensor, een maf-sensor of een flowmeter. Of het nu gaat om een hete draad of een hete film hangt van veel dingen af, maar het is belangrijk dat de persoon die de vraag stelt weet of het om een mapsensor, een maf-sensor of een flowmeter gaat. De verstrekte informatie is correct wat betreft namen en werkingen. De symptomen variëren een beetje, meestal stoort een losgekoppelde maf een kilo. Naast de rook veroorzaakt het ook andere symptomen, zoals verdrinken en een zeer laag of zeer hoog stationair toerental. Deze elementen zijn rekenmachines. Als er een luchtlek is, gaat het controlelampje van de sensor niet branden, omdat het werkt, maar de berekeningen zijn verkeerd omdat er te veel lucht wordt aangezogen of er te weinig is. Het schokt en schakelt meestal uit. Maar om een prettige omgeving te behouden, moeten we voorkomen dat we andere forumleden beschuldigen van fouten, omdat dat tot verwarring en een zeer gespannen sfeer kan leiden. Hier is het niet zo dat we concurreren om te zien wie er meer of minder weet. We proberen gewoon te bepalen wie er meer of minder weet. Ik wil graag helpen, knuffels en veel succes voor iedereen.
bobracing schreef: Er wordt met respect gesproken en ik denk dat de professor degene moet zijn die de boel op stelten zet. Niet alles is theorie.
vej schreef: Eerst is er een misverstand, maar wat wolfi77 zei klopt. Het is noodzakelijk om duidelijk te maken wat een VAF, MAF en MAP zijn. Een VAF meet de flow (vandaar de slechte bijnaam voor alle andere flowmetersensoren), een MAF meet de massa, een MAP meet de onderdruk in de inlaat. De rest is glashelder en wat wolfi77 zei, wordt gewaardeerd.
Ik zou charlypzz willen vragen of de MAF en MAP samen in welk voertuig zitten, benzine of diesel, om informatie te zoeken en te zien hoe ze werken, want die informatie ken ik niet, omdat ik MAF met alfahoeken heb gezien.
En om bij te dragen, bij oudere motoren zoals de Tsuru, D21, Hilux met MAF en andere, vergelijkt de eenheid zich niet met de TPS, dus gelooft hij de massameter.
In het geval van een scanner kunnen de getoonde gegevens boven of onder de werkelijke gegevens liggen. Wanneer we daarboven zitten, hebben we meer benzine (van de geur van benzine tot zwarte rook), en daaronder, minder benzine. In ieder geval zal de unit bij het beheer altijd eerst de MAF zien, vóór de O2-sensor of TPS, vanwege een kwestie van prioriteiten.