Zoek MDM

Bulletin

MAF-sensoren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden - 13 jaar en 4 maanden geleden #33508 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: MAF-sensoren

kikemec schreef: hier vechten we niet, maar proberen we problemen op te lossen. Het klopt dat er drie manieren zijn om de stroming of de hoeveelheid lucht die de motor binnenkomt te meten: met een mapsensor, een maf-sensor of een flowmeter. Of het nu gaat om een hete draad of een hete film hangt van veel dingen af, maar het is belangrijk dat de persoon die de vraag stelt weet of het om een mapsensor, een maf-sensor of een flowmeter gaat. De verstrekte informatie is correct wat betreft namen en werkingen. De symptomen variëren een beetje, meestal stoort een losgekoppelde maf een kilo. Naast de rook veroorzaakt het ook andere symptomen, zoals verdrinken en een zeer laag of zeer hoog stationair toerental. Deze elementen zijn rekenmachines. Als er een luchtlek is, gaat het controlelampje van de sensor niet branden, omdat het werkt, maar de berekeningen zijn verkeerd omdat er te veel lucht wordt aangezogen of er te weinig is. Het schokt en schakelt meestal uit. Maar om een prettige omgeving te behouden, moeten we voorkomen dat we andere forumleden beschuldigen van fouten, omdat dat tot verwarring en een zeer gespannen sfeer kan leiden. Hier is het niet zo dat we concurreren om te zien wie er meer of minder weet. We proberen gewoon te bepalen wie er meer of minder weet. Ik wil graag helpen, knuffels en veel succes voor iedereen.

Ten eerste weet ik niet wat je bedoelt met vechten. Als je dat zegt omdat je het niet eens bent met de ideeën of concepten van andere forumleden, is dat geen vechten meer. Op een forum wordt al sinds de tijd van de Romeinen gediscussieerd, oneens en gedebatteerd, zolang het maar met respect gebeurt. Heb je enige respectloze houding opgemerkt in mijn berichten?

2. Als kritiek, discussie, debat of correcties niet zijn toegestaan in dit forum, laat het me dan weten en ik zal vertrekken, vooral als het is omdat ik kritiek lever op onjuiste informatie. Dat is veel erger dan het niet verstrekken van informatie, omdat het alleen maar meer verwarring schept en niets oplost.

3. Als je vindt dat corrigeren met rede verwarring en een gespannen sfeer creëert, zeg je dat dan misschien omdat het beter is om in dwaling te leven en je mond te houden?

4. Wedstrijden? Kijk, ik doe alleen mee aan wedstrijden op de mechanica- en elektronicaschool waar ik lesgeef, en ik doe dat in de hoop aan het einde van het jaar een eervolle vermelding te krijgen van de instructeurs die het instituut toekent. Geeft iemand hier ook vermeldingen?
groeten.
Laatst bewerkt: 13 jaar 4 maanden geleden door .
Het onderwerp is gesloten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden - 13 jaar en 4 maanden geleden #33511 door handmatig-mechanisch
Er wordt met respect gesproken en ik denk dat de professor degene moet zijn die de puntjes op de i zet. Het is niet allemaal theorie.
Laatst bewerkt: 13 jaar 4 maanden geleden door .
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33515 door handmatig-mechanisch
Er is eerst een misverstand, maar wat wolfi77 zei klopt. Het is noodzakelijk om duidelijk te maken wat een VAF, MAF en MAP zijn. Een VAF meet de flow (vandaar de slechte bijnaam voor alle andere flowmetersensoren), een MAF meet de massa, en een MAP meet de onderdruk in de inlaat. De rest is glashelder en wat wolfi77 zei, wordt gewaardeerd.
Ik zou charlypzz willen vragen of de MAF en MAP samen in welk voertuig zitten, benzine of diesel, om informatie te zoeken en te zien hoe ze werken, want die informatie ken ik niet, omdat ik MAF met alfahoeken heb gezien.
En om bij te dragen: bij oudere motoren zoals de Tsuru, D21, Hilux met MAF en andere, is de eenheid niet vergelijkbaar met de TPS, dus ik denk dat het de massameter is.
In het geval van een scanner kunnen de getoonde gegevens boven of onder de werkelijke waarden liggen. Wanneer we daarboven meer benzine hebben (van benzinegeur tot zwarte rook), en daaronder, minder benzine. In ieder geval zal de unit bij het beheer altijd eerst de MAF zien, vóór de O2-sensor of TPS, vanwege een kwestie van prioriteiten.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33516 door handmatig-mechanisch

bobracing schreef: Er wordt met respect gesproken en ik denk dat de professor degene moet zijn die de boel op stelten zet. Niet alles is theorie.

Hallo Bobracing, bedankt voor je deelname en je reactie op dit onderwerp, daar zijn forums voor.
Bedankt ook voor het "meneer professor"-gedoe. Je ironie is erg aardig, maar ik ben gewoon een elektronica-instructeur die niet egoïstisch is als het gaat om het doorgeven van kennis. Integendeel, ik probeer altijd al mijn ervaring door te geven aan wie het nodig heeft.
Ik ben het helemaal met je eens dat niet alles theorie is; het is in principe de basis van de praktijk, en dát is wat de oplossing voor problemen ontwikkelt. Het een is echter onvermijdelijk zonder het ander, vooral in deze tijd waarin de technologie die in voertuigen wordt toegepast steeds complexer wordt.
Wat betreft uw opmerking over waar de aardappelen branden, vond ik het niet nodig om daarop in te gaan omdat het niet relevant was. Ik begon mijn mechanische activiteiten in 1961 op dertienjarige leeftijd als werknemer in verschillende werkplaatsen. Ik heb met veel enthousiasme een opleiding gevolgd voor dit boeiende vak en ben in 1969 een werkplaats begonnen die ik tot op de dag van vandaag beheer. Vorig jaar vierde ik dus mijn 50-jarig jubileum in deze activiteit, sinds het begin, en mijn 42-jarig jubileum in het branden van de aardappelen die u noemt.
Groeten en tot uw dienst indien u hulp nodig heeft.
  • handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33517 door handmatig-mechanisch

vej schreef: Eerst is er een misverstand, maar wat wolfi77 zei klopt. Het is noodzakelijk om duidelijk te maken wat een VAF, MAF en MAP zijn. Een VAF meet de flow (vandaar de slechte bijnaam voor alle andere flowmetersensoren), een MAF meet de massa, een MAP meet de onderdruk in de inlaat. De rest is glashelder en wat wolfi77 zei, wordt gewaardeerd.
Ik zou charlypzz willen vragen of de MAF en MAP samen in welk voertuig zitten, benzine of diesel, om informatie te zoeken en te zien hoe ze werken, want die informatie ken ik niet, omdat ik MAF met alfahoeken heb gezien.
En om bij te dragen, bij oudere motoren zoals de Tsuru, D21, Hilux met MAF en andere, vergelijkt de eenheid zich niet met de TPS, dus gelooft hij de massameter.
In het geval van een scanner kunnen de getoonde gegevens boven of onder de werkelijke gegevens liggen. Wanneer we daarboven zitten, hebben we meer benzine (van de geur van benzine tot zwarte rook), en daaronder, minder benzine. In ieder geval zal de unit bij het beheer altijd eerst de MAF zien, vóór de O2-sensor of TPS, vanwege een kwestie van prioriteiten.

Hoi Vej, sorry, maar ik heb nu geen tijd om de kwestie van het toevoegen van beide sensoren uit te leggen. Later vanavond, als ik wat meer ontspannen ben, zal ik je alle details geven die je nodig hebt. Met vriendelijke groet.