Zoek MDM

Bulletin

Pick-upmotor voert olie naar de radiator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32188 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Pick-upmotor lekt olie in de radiator
Oké, bedankt voor je reacties en steun. Nu, wat betreft de reparatie, als het een heel klein scheurtje is, 1. Hoe vind ik het? 2. Hoe dicht ik het af? Kan ik het lassen? Of moet ik de monoblock vervangen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32197 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Pick-upmotor lekt olie in de radiator
Het is zeer onwaarschijnlijk dat het de monoblock is. Ik denk niet dat dat het probleem is, maar als je hem wilt verwijderen, laat hem dan een hydraulische test doen en ze zullen het defect zoveel mogelijk lassen. Verwijder uiteraard eerst de cilinderkop, want dat is het meest voorkomende probleem. Of giet er oplosbaar glas of een blokkit op en kijk wat er gebeurt. Je hebt niets te verliezen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32263 door handmatig-mechanisch
Ik ben het eens met degene die zegt dat het de cilinderkoppakking is, maar ik wil er wel aan toevoegen dat je de cilinderkopconfiguratie moet controleren voor het geval je hem plat moet maken. Dit geldt vooral voor een synchroonmotor. Controleer bij een automaat de bobine van de versnellingsbak. En controleer de olie in het carter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32264 door handmatig-mechanisch
Hoi, heeft de monteur die je de cilinderkop liet verwijderen je verteld dat de pakking niet het probleem was? Want zonder de kop te verwijderen, weet je nooit 100% zeker dat dat niet het probleem is. Water hoeft niet per se naar de olie en olie naar het water te stromen om te bepalen of de pakking het probleem is. Je zou een deel van de pakking kunnen verbranden en alleen water naar de olie, of andersom. Je zou ook de metalen ring van de pakking kunnen verbranden, waardoor er water naar de cilinders zou stromen. Ik raad aan om de kop te verwijderen als je dat nog niet hebt gedaan, begin daar dan. En als dat niet het probleem is, zul je moeten blijven demonteren totdat je het vindt.