Zoek MDM

Bulletin

ontstekingsproblemen op een X Trail uit 2008

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30690 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ontstekingsproblemen op een X Trail uit 2008
Hallo, ik heb net een motor uit 2006 gerepareerd. Ik weet niet wat voor motor het is, maar de motor die ik heb gerepareerd is een QR25. Mogelijk zijn het sensoren. Als het geen sensoren zijn, controleer dan door een kaars te pakken en in de verbrandingskamer te kijken of het niet de koppakking is. Dit is normaal na het opwarmen. Ik weet niet of je temperatuurproblemen hebt gehad. Als je geen temperatuurproblemen hebt gehad, is het tijd voor de motor, de ketting of de sensoren. Je kunt dit met een scanner achterhalen; in het laatste geval kan het een storing in de computer van de auto zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30782 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ontstekingsproblemen op een X Trail uit 2008
Als je vonk en brandstof hebt, zou hij moeten starten, tenzij de distributie, distributieriem of -ketting niet goed zijn afgesteld, zuiger één omhoog in compressie, beide kleppen gesloten. Dan zie je of de ontsteking vertraagd of vervroegd is. Wat voor ontsteking heeft hij? Is de vonk weg of is de verdeler elektronisch? Controleer of je een droge bobine hebt. Als alle kabels een goede blauwe vonk geven, plaats dan een bougie met een hamer en start hem. Doe dit met alle kabels één voor één.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30785 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie, die is erg nuttig. Ja, hij vonkt, alles wat je noemde is gecontroleerd. De ketting was gesynchroniseerd. Je kunt je niet vergissen, want de kleuren zijn aanwezig en worden weergegeven in het schema. De OBD2 was aangesloten en er verscheen een foutcode, namelijk P1777, wat wijst op een storing in het circuit door een stappenmotor of ontstekingsvertraging. Ik ben echt op zoek naar de storing. Als je me kunt vertellen waar deze code naar verwijst, alvast hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30787 door handmatig-mechanisch
Ja, bedankt. Kijk, alles is gecontroleerd en de OBD2 is aangesloten en hij geeft code P1777 aan, wat wijst op een storing in het circuit van de stappenmotor of ontstekingsvertraging. Ik zou het op prijs stellen als u mij kunt vertellen wat deze code betekent. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30788 door handmatig-mechanisch
Ja, ik waardeer je hulp alvast, mijn vriend. Kijk, het is een 2,5-liter motor uit een Xtrail uit 2008. Alles is zo normaal mogelijk gecontroleerd. Hij vonkt, hij heeft brandstof, maar wanneer ik de OBD2-scanner aansluit, geeft hij code P1777 aan, wat staat voor een storing in de stappenmotor of het ontstekingsvertragingscircuit. Ik weet echt niet wat het betekent, of beter gezegd, ik weet niet waar ik die storing moet zoeken. Als je me kunt helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groet.