Zoek MDM

Bulletin

ontstekingsproblemen op een X Trail uit 2008

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30831 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ontstekingsproblemen op een X Trail uit 2008
U vermeldt dat er een ontstekingsvonk is, wat sensoren, de PCM, de bedrading en gedeeltelijk het PATS-systeem uitsluit. U vermeldt ook dat de basistiming correct is gesynchroniseerd. Wat betreft code P1777, dit verwijst naar de TCM in de transmissie. Controleer of deze niet is losgekoppeld of gesulfateerd. De enige vraag blijft: of er een injectiepuls is; verificatie is eenvoudig met een led of een testlampje. Ten slotte, als er een ontstekingsvonk en injectie is, kan dit worden toegeschreven aan compressieverlies, wat vaak voorkomt bij nieuw gemonteerde motoren, omdat de hydraulische klepstoters beluchten en niet met olie worden gevuld. Het is voldoende om de motor een paar minuten te laten draaien en hem vervolgens een paar minuten te laten rusten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30843 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ontstekingsproblemen op een X Trail uit 2008
Hij is vals. Er is geen vonk als de kleppen gesloten zijn. Je moet testen met het ontstekingspistool en de markering op de poelie. De vonk moet op de markering staan. Er moet sprake zijn van een vorm van voorontsteking. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden - 13 jaar en 6 maanden geleden #30846 door handmatig-mechanisch

leonparaguay schreef: Hij is vals. De vonk komt niet als de kleppen gesloten zijn. Probeer het eens met het ontstekingspistool en de markering op de poelie. De vonk zou op de markering moeten staan. Er moet een vorm van voorontsteking zijn. Succes.

Ze hebben het al gecontroleerd en er staat dat het goed is ingesteld.
Laatst bewerkt: 13 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30847 door handmatig-mechanisch
Ik ga je iets doms vertellen, maar heb je al geprobeerd de ECU los te koppelen? Ik heb ooit een ambulance gerepareerd die niet wilde schakelen omdat de contacten gesulfateerd waren. Ik weet het, zoals de andere man al zei, het is een bedradingsprobleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30918 door handmatig-mechanisch
Ja, duizendmaal dank, maar ik weet niet wat het is. Kijk, er kwam een monteur langs die me hetzelfde vertelde: mijn motor had geen compressie, de zuigerveren waren niet gesmeerd of de kleppen stonden scheef. De man van de slijperij controleerde ze en zei dat ze in orde waren. De monteur zei dat ik de bougies moest verwijderen, olie moest bijvullen en ze met een doek moest afdekken en hem moest starten zodat de olie bij de zuigerveren kwam. Als ik de bougies erin deed en hem startte, startte hij weer alsof hij wilde starten, maar verder ging hij niet. Hij vertelde me dat het ook de katalysator kon zijn die verstopt zat. Ik heb de uitlaat losgekoppeld waar de katalysator zit, maar er gebeurde niets.