Zoek MDM

Bulletin

SCHUIM OP DE RADIATOR VAN BLAZER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30162 door handmatig-mechanisch
FOAM ON BLAZER RADIATOR Gepubliceerd door manual-mecanica
:( HALLO, ALS IEMAND MIJ KAN HELPEN, IK HEB WIT, ROMIG SCHUIM MET EEN BRUINE KLEUR ONTDEKT IN DE RADIATOR VAN MIJN BLAZER, EN DE TRANSMISSIE WERKT NIET. KAN DIT EEN TRANSMISSIEOLIELEK ZIJN IN HET RADIATORCIRCUIT? DE RADIATOR HEEFT EEN TRANSMISSIEOLIECIRCUIT EN DE MOTORTEMPERATUUR IS NIET HOGER DAN 95%. DE RADIATOR WAS GEVULD MET KOELVLOEISTOF. KUNT U MIJN TWIJFEL VERDUIDELIJKEN?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30165 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SCHUIM IN BLAZER RADIATOR
Hallo machonegro, inderdaad, de transmissieolie stroomt door een leiding, meestal van koper, door een van de radiatorreservoirs om deze te koelen. Wanneer het in contact komt met water, ontstaat er een schuimige, koffieachtige aanblik. De versnellingsbak is ernstig beschadigd. Net zoals de olie naar de radiator stroomt, komt er water in de versnellingsbak en, zelfs als deze in de parkeerstand staat en de motor draait, blijft het in de versnellingsbak circuleren. Gebruik de auto niet meer. Repareer de schade aan de radiator. Laat onder andere de versnellingsbak controleren, ververs de olie en als er een methode is om de binnenkant te reinigen, doe dat dan. Als u de specificaties van de transmissieolie leest, ziet u dat deze additieven bevat zoals antioxidanten en antischuimmiddelen. Deze effecten moeten worden vermeden voor een goede werking en duurzaamheid van de transmissie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30168 door handmatig-mechanisch
BEDANKT WALFI, DIT IS WAAR IK VOOR VREES, IK HAD ALLES ERVOOR OM HET TE VERVANGEN, HET FILTER, MISTE ALLEEN DE OLIE, DEXRON III, EN DIT OVERKWAM MIJ... IK VERONDERSTEL DAT IK DE TRANSMISSIECAN MOET OPENEN EN ALLE SLECHTE OLIE UIT DE VERSNELLINGSBAK MOET AFTAPPEN??? IK HEB OOIT GELEZEN DAT OM ALLE OLIE AF TE TAPPEN JE DE AUTO MOET AANZETTEN EN ALLE VERSCHILLENDE VERSNELLINGEN MOET DOORLOPEN, R, N, (D), D, 2, 1... ZODAT DE KLEPPEN OPEN GAAN EN ALLE OLIE ERUIT KOMT... HETZELFDE ALS WANNEER JE DE NIEUWE OLIE ERIN DOET... :huh:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30171 door handmatig-mechanisch
Hallo, als zoiets gebeurt, en je moet de olie aftappen die in de koppelomvormer (hier noemen ze dat turbine) zit, waar ook veel olie in zit (er kunnen wel liters in zitten), dan zijn er apparaten die dat doen. Maar de Creoolse manier is om een ​​van de transmissieslangen naar de radiator los te koppelen, een bak aan beide uiteinden te plaatsen, er komt olie uit een van de twee wanneer je de motor start, giet de nieuwe olie erin (uiteraard nadat je eerst de oude olie uit het carter hebt verwijderd), start de motor in de parkeerstand zonder gas te geven en kijk naar de olie die eruit komt (de transmissieolie komt uit een van de twee uiteinden die je hebt losgekoppeld). Wanneer je ziet dat de schone olie eruit komt (felrood omdat het nieuwe olie is), zet je de motor uit en sluit je de slang weer aan op de radiator. Met deze procedure verwijder je de olie uit de turbine. Er zijn verschillende video's op YouTube die het proces beter illustreren, typ "change oil transmission" op YouTube.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30172 door handmatig-mechanisch
NOGMAALS BEDANKT WOLFI, ONDANKS HET PROBLEEM, HEEFT DE HULP VAN ANDEREN MIJ IN EEN GOEDE STEMMING GEBRACHT, WANT HET IS GOED OM KENNIS VAN ANDERE MENSEN TE VERWERVEN, OM AAN JE BEHOEFTEN TE VOLDOEN. :)