Zoek MDM

Bulletin

SCHUIM OP DE RADIATOR VAN DE BLAZER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30162 door handmatig-mechanisch
Schuim in de radiator van een Blazer - Geplaatst door manual-mecanica
:( Hallo, kan iemand me helpen? Ik heb een crèmekleurig, wit schuim met een bruinachtige tint op de radiator van mijn Blazer ontdekt en de versnellingsbak werkt niet meer. Zou het een lekkage van transmissievloeistof via het koelvloeistofcircuit kunnen zijn? De radiator heeft een apart circuit voor transmissievloeistof en de motortemperatuur komt niet boven de 95%. Er zat koelvloeistof in de radiator. Help me alsjeblieft en verduidelijk mijn twijfels...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30165 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: SCHUIM IN BLAZER RADIATOR
Hallo Machonegro, inderdaad, de transmissievloeistof stroomt door een leiding, meestal van koper, vanuit een van de koelvloeistofreservoirs. Wanneer deze zich mengt met het water, ontstaat dat schuimige, koffieachtige uiterlijk. De ernstige schade wordt echter aan de transmissie zelf toegebracht. Net zoals de vloeistof naar de radiateur stroomt, komt het water in de transmissie terecht, en zelfs wanneer de auto in de parkeerstand staat, blijft het water circuleren als de motor draait. Gebruik de auto niet meer. Repareer de schade aan de radiateur en laat onder andere de transmissie controleren. Ververs de vloeistof en reinig de transmissie indien mogelijk van binnenuit. Terzijde, als u de specificaties van de transmissievloeistof leest, zult u zien dat deze additieven bevat zoals antioxidanten en antischuimmiddelen; dit zijn de effecten die moeten worden vermeden voor een goede werking en duurzaamheid van de transmissie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30168 door handmatig-mechanisch
Dankjewel Walfi, dat was precies wat ik vreesde. Ik had alles klaar voor de vervanging, het filter, ik had alleen nog de olie nodig, Dexron III, en toen gebeurde dit... Ik neem aan dat ik de carterpan van de versnellingsbak moet openen en alle oude olie eruit moet laten lopen? Ik heb ooit gelezen dat je, om alle olie af te tappen, het contact moet aanzetten en door alle versnellingen moet schakelen: R, N, (D), D, 2, 1... zodat de kleppen opengaan en alle olie eruit komt... hetzelfde als wanneer je nieuwe olie erin doet... :huh:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30171 door handmatig-mechanisch
Hallo, als zoiets nodig is, moet u de olie aftappen die nog in de koppelomvormer (hier de turbine genoemd) zit. Deze bevat namelijk behoorlijk wat olie (sommige liters). Er bestaan ​​machines die dit kunnen doen, maar de lokale manier is om een ​​van de transmissieslangen naar de radiateur los te koppelen, aan beide uiteinden een bakje te plaatsen (de olie komt er dan uit als u de motor start), de nieuwe olie toe te voegen (uiteraard nadat u de oude olie uit het carter hebt afgetapt), de motor in de parkeerstand te zetten, deze te starten zonder gas te geven en te kijken welke olie eruit komt (de transmissieolie komt uit een van de twee losgekoppelde uiteinden). Wanneer u ziet dat de olie schoon is (helderrood, omdat het nieuwe olie is), zet u de motor uit en sluit u de slang weer aan op de radiateur. Op deze manier wordt de olie uit de turbine verwijderd. Er zijn verschillende video's op YouTube die dit proces beter illustreren; zoek op "transmissieolie vervangen" op YouTube.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30172 door handmatig-mechanisch
Nogmaals bedankt Wolfi, ondanks het probleem word ik toch blij van de hulp van anderen, want het is goed om van anderen te leren en zo aan je behoeften te voldoen. :)