Hallo, wat Oliva Muñoz je vertelt klopt. Wees voorzichtig bij het meten van de spanning van de injectoren, want ze staan constant onder spanning van 12V + en de ECU activeert ze met aarde (-).
Als je het negatieve signaal van de ECU wilt testen, heb ik een zelfgemaakte en goedkope manier om dat te doen: met een LED en een weerstand van 1,5 kOhm. Soldeer de weerstand aan een van de pootjes van de LED. Koppel vervolgens elke injector los en sluit de twee aansluitingen die je over hebt van de LED en de weerstand aan op de stekker die uit de ECU komt. Let op de polariteit van de LED. Deze heeft een plat gedeelte in het midden dat negatief zou zijn. Laat iemand dan de motor starten en kijk of de LED knippert. Zo ja, dan stuurt de ECU een injectiesignaal.
Maar kijk, naar mijn mening is de storing eenvoudiger dan het lijkt. Controleer de bougies. Als er sprake is van wat monteurs 'flash over' noemen, wat betekent dat er strepen op het keramische gedeelte zitten waardoor de stroom wegvalt, kan de bougie in goede staat zijn. De elektroden kunnen nog nieuw zijn. Maar wanneer deze flash over optreedt, genereert het schokken, met een onstabiele stationairloop en vermogensverlies tot gevolg. Zelfs uw brandstofverbruik neemt toe. Deze storing wordt veroorzaakt door bougies met een onjuist temperatuurbereik, oververhitting van de motor, motoren die op LPG-GNV werken en ook defecte kabels. Ik weet niet welke versie van uw motor u heeft, maar als u een ontstekingssysteem met hoogspanningskabels hebt, raad ik u aan om ook de weerstand ervan te controleren. Uit ervaring weten we dat deze niet hoger mogen zijn dan 10 kOhm. Test ze vooral warm, want dan veroorzaken ze meer problemen.
Ik hoop dat ik u een beetje heb kunnen helpen. Veel succes met uw reparatie.
U kunt me ook bezoeken op
www.mecanomundo.com , ook op Facebook, en daar uw vragen stellen... succes :)