Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Aveo foutcodes 2004 (p0351-p0353)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #27723 door handmatig-mechanisch
Foutcodes (P0351-P0353) voor de Chevrolet Aveo 2004, gepubliceerd door manual-mecanica.
Hallo, ik heb een probleem met deze foutcodes, wat moet ik doen?

1- P0351 Storing in het primaire/secundaire circuit van bobine A.
2- P0353 Storing in het primaire/secundaire circuit van bobine C.

De bobine is vergelijkbaar met die op de afbeelding.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #27727 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Chevrolet Aveo 2004 foutcodes (p0351-p0353)
Heeft de auto mankementen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #27728 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Chevrolet Aveo 2004 foutcodes (p0351-p0353)
Het lijkt alsof één cilinder niet werkt. Ik heb de bougies en bougiekabels vervangen en de kabels op een ruwe manier getest door ze een elektrische schok te laten geven

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #27730 door handmatig-mechanisch
Vriend, je kunt het volgende proberen: 1. Sluit vier bougies aan op de hoogspanningskabels. 2. Laat iemand de motor starten. 3. Controleer of de vonk bij elke bougie gelijkmatig overspringt.
Een andere optie is om de injectoren één voor één los te koppelen om de cilinder te vinden die niet goed werkt. Dit type bobine genereert stroom voor twee cilinders tegelijk, bijvoorbeeld cilinder 1 en 4, en cilinder 2 en 3.
Als de storing in cilinder 1 zit, verwissel dan de draad met die van cilinder 4, maar dan aan de kant van de bobine.
Of leen gewoon een bobine, vervang hem, wis de foutcodes en maak een proefrit. Controleer daarna de codes opnieuw en
je bent klaar. Ik hoop dat deze informatie nuttig is. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden - 14 jaar 1 maand geleden #27731 door handmatig-mechanisch
Verwijder de bougies en let daarbij goed op de volgorde waarin ze zijn geplaatst. Controleer elke bougie en noteer eventuele afwijkingen. Kijk of er bougies zwart of nat van benzine zijn om te bepalen of er een goede vonk is. Controleer
voordat u dit doet de foutcodes. Dit betekent dat u de codes moet uitlezen, wissen en vervolgens opnieuw moet controleren om te zien welke codes terugkomen. Ik zeg dit omdat, op basis van wat u hebt verteld, uw codes wijzen op een probleem in het circuit van bobine 1 en 3. Deze worden echter geactiveerd (zoals de andere persoon al aangaf) door één signaal dat bobine 1 en 4 tegelijk activeert, en door een ander signaal dat bobine 2 en 3 tegelijk activeert, aangezien ze één bobinepakket vormen. Dit betekent dat als één bobine defect is, dit zou moeten wijzen op een probleem in het bobinecircuit tussen bobine 1 en 4, of tussen bobine 2 en 3.
Ik hoop dat dit helpt, en zo ja, deel dan uw ervaring.
Laatst bewerkt: 14 jaar en 1 maand geleden door .