Zoek MDM

Bulletin

Dieselmotor 1.9 405 97 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27015 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: 1.9 405 97 dieselmotor start niet
je hebt geprobeerd eraan te trekken om hem te starten, soms trek je er een beetje aan en start hij meteen. Een andere manier is om te controleren of de gloeibougie-helling stroom krijgt. Ten eerste moet hij nieuw zijn en ten tweede moet hij werken.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27017 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: 1.9 405 97 dieselmotor start niet
Wees voorzichtig met wat ze zeggen over het aanjagen van de motor, je kunt een stroomstoot creëren, en op zijn minst zekeringen, maar het kan verder gaan (niet alles heeft een zekering).
Het is vrij ongebruikelijk dat hij niet start door simpele oververhitting; hij zou een paar keer gebarsten kunnen zijn (als hij ernstig oververhit was), maar de motor zou iets met de rest van de zuigers hebben gedaan.
Als hij brandstof krijgt en de rest in orde is, zou ik de brandstofinspuitpomp eens goed bekijken.
Ik denk dat die van jou niet gesynchroniseerd is, dus begin met het opstellen van je budget (als dat het geval is).
Controleer of de brandstofpomp werkt, of de injectoren en gloeibougies stroom krijgen (wees hier voorzichtig mee).
Succes, laten we eens kijken hoe het gaat.;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27024 door handmatig-mechanisch
Soms blijft de kabel van de stopmagneetklep haken bij het monteren van de cilinderkoppen. Controleer of er 12 V op staat. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden - 14 jaar 1 week geleden #27446 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb alles gecontroleerd wat jullie me over dit onderwerp hebben geadviseerd. Er loopt stroom door de gloeibougies, diesel komt bij de injectoren, de cilinders hebben compressie, de injectiepomp is van Bosch en nieuw, de distributie is correct afgesteld, het is een aanzuigmotor en geen turbomotor, de accu is nieuw voor diesel, maar hij start niet. Er komt rook uit de uitlaat alsof hij stikt, maar hij slaat niet aan. Heeft u nog meer informatie die mij kan helpen? Ik dank jullie allemaal voor jullie geduld. Groeten en ik zou alle hulp op prijs stellen.
Laatst bewerkt: 14 jaar 1 week geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27449 door handmatig-mechanisch
Hoi, er is hier zeker iets vreemds aan de hand. Controleer of er een tandwiel van de nokkenas, brandstofinjectiepomp en krukas is afgebroken. Je kunt ook proberen te starten zonder de uitlaatpijp en het inlaatspruitstuk. Ik hoop dat je een probleem of iets anders vindt. Houd ons op de hoogte. Succes.