Zoek MDM

Bulletin

Dieselmotor 1.9 405 97 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27454 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: 1.9 405 97 dieselmotor start niet
Kijk, soms loopt de motor vertraging op en moet je de pomp terugzetten. En als hij dan niet start, moet je de pomp een tand terugzetten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27459 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: 1.9 405 97 dieselmotor start niet
Ik denk nog steeds dat zoiets te wijten kan zijn aan de injectiepomp of de sensor. Een dieselmotor injecteert vóór het BDP en zelfs erna, met af en toe onderbrekingen. Dus een kleine scheve uitlijning van de distributieriem of de pomptiming kan dit en meer veroorzaken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27466 door handmatig-mechanisch
Ik betwijfel het, want als er rook uitkomt, is het dit niet, maar je kunt er niets aan veranderen door te kijken.
Sommige Peugeot-modellen – ik weet niet of deze het heeft – hebben een soort rode knop aan de voorkant van de motorsteun, aan de kant van de distributieriem. Je moet hem indrukken. De startonderbreker is een beetje vreemd, maar ik vind het vreemd dat dit model hem heeft. Ook, als hij geknapt was, is het vreemd dat er rook uit de uitlaat zou komen, maar ik kan niets anders bedenken. Proost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden - 14 jaar 1 week geleden #27470 door handmatig-mechanisch
De rode knop schakelt de injectie uit, waardoor er geen rook uit kan komen; dat is onmogelijk (hij zit pal aan de andere kant van de motor).
Zoals ik al eerder zei, controleer de distributie en de distributieriem. Zorg ervoor dat die goed staat.
Ik had een 206, ook diesel, maar deze was common rail; ik heb de riem zelf vervangen. We hadden alles goed en goed, maar toen ik de spanner aanzette, bewoog die een paar tienden van een millimeter (nauwelijks merkbaar). Toch heb ik hem gemonteerd.
Nadat ik bijna alles had gemonteerd, startte hij alleen nog maar op vol gas, en hij liep nog steeds schokkerig en lawaaierig stationair, en kwam zelfs niet boven de 1000 toeren uit.
Dus moest ik de klus opnieuw klaren.
Veel succes met de auto, want het ziet ernaar uit dat je hem nodig zult hebben.
Laatst bewerkt: 14 jaar 1 week geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27476 door handmatig-mechanisch
Het is een 1.9, hij zou hetzelfde moeten zijn als de Partner of de Citroën C15 en Berlingo. Controleer de distributieriem. De nokkenaspoelie, krukas en brandstofpomp zitten aan elkaar vast om het monteren van de riem te vergemakkelijken. Het is mij al eens overkomen dat hij een paar tanden slipt en niet start.
Giet wat siliconenkit op het dashboard van de auto via het inlaatspruitstuk en hij zou moeten starten. De witte rook moet dan wel komen doordat hij niet goed is afgesteld.