Zoek MDM

Bulletin

Dieselmotor 1.9 405 97 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26940 door handmatig-mechanisch
1.9 405 97 dieselmotor start niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb hulp nodig met mijn Peugeot 405 diesel 1.9 mod. 97. De cilinderkoppakking is vervangen omdat deze was doorgebrand. Ook de voorverwarmer van de gloeibougies en de bougies zijn vervangen. De afdekking was in orde en hoefde niet te worden gerepareerd. Er is geen verlies in de injectie. Hij is nieuw. Wat zou het probleem kunnen zijn dat hij niet start? De accu is heel goed en de gloeibougies krijgen stroom. Kan iemand mij hiermee helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26942 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: 1.9 405 97 dieselmotor start niet
Controleer de compressie van beide cilinders en zorg ervoor dat de waarden dicht bij de aanbevolen waarden liggen. Zo niet, dan is de verbrandingskamer mogelijk vergroot door een verkeerde pakking, waardoor de compressie is afgenomen, cilinders zijn uitgespoeld of de distributie slecht is afgesteld.

Controleer de injectie en de zekeringen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26961 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: 1.9 405 97 dieselmotor start niet
Controleer of de brandstof de injectieleidingen bereikt. Zo ja, controleer dan de afstelling. Of misschien zijn ze vergeten de zuigers te oliën voordat ze werden gemonteerd. Hierdoor gaan de cilinders omhoog.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #26964 door handmatig-mechanisch
Bougies? Kleppendeksel reviseren?XD
Geef aan wanneer of nadat de motor is gestopt met starten, zodat we u gerichter kunnen helpen.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #26979 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de informatie. Ik hoop dat het aan de afstelling ligt. De motor heeft namelijk 55.000 kilometer aan reparaties gehad en door een slang die gebroken was, liep de temperatuur op. Ik heb de motor uitgezet en vervolgens hebben we gecontroleerd of de pakking kapot was. Ik heb de gloeibougies en de voorverwarmer vervangen voor de zekerheid. De cilinderkop was in orde, hij was niet verbogen of iets dergelijks. De pakking, bouten en slang zijn vervangen. Nou, ik ga kijken of het aan de afstelling ligt. Als er nog meer problemen zijn, laat ik het je weten. Bedankt.