Zoek MDM

Bulletin

atmosferische druk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden - 14 jaar en 2 maanden geleden #25221 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp Re: atmosferische druk
Hallo Jose, zoals je zegt, beïnvloedt de atmosferische druk het starten van een motor, omdat op een grotere hoogte het zuurstofgehalte lager is in een bepaalde luchtmassa. Daarom heb je een groter volume of grotere luchtmassa nodig om de reden lucht, zuurstof, brandstof te bereiken voor een goede verbranding die daarom niet plaatsvindt op zeeniveau. Dat is waar de flowmeter voor is in voertuigen met elektronische ontsteking. De ECU leest de flowmeterindicatoren uit, hij meet de temperatuur, debiet en luchtmassa. Met deze parameters start hij de inspuiting, daarom verhoogt of verlaagt hij de inspuiting om overmatige VERVUILING DOOR VERONTREINIGENDE STOFFEN, EN OMDAT HET OP GROTE HOOGTE IS, HEEFT U EEN OVERSCHOT AAN BRANDSTOF, TEN NADELE VAN DE ZUURSTOF DIE NODIG IS VOOR VERBRANDING, DIE WORDT GEBODEN DOOR DE VONK VAN DE BOUGIE, DIE IN WERKING IS MET HITTE, EN WAAROM GEBEURT DIT NA LANGE TIJD? STEL DAT DE MOTOR KOUD IS, DAAROM HEEFT U GEEN TEMPERATUUR MEER DIE VERBRANDING BEVORDERT. OP

GROTERE HOOGTE IS ER MINDER HOEVEELHEID ZUURSTOF IN DEZELFDE MASSA LUCHT.
Laatst bewerkt: 14 jaar 2 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden - 14 jaar en 2 maanden geleden #25240 door handmatig-mechanisch
Hallo Jose.
Ik begrijp dat je specifieke vraag is wat de compressieverhouding is op 4000 meter boven zeeniveau, rekening houdend met de luchtdichtheid op die hoogte. Met andere woorden, welk percentage gaat er verloren ten opzichte van de verhouding gemeten op zeeniveau?
En het is waar dat mijn tabel onleesbaar is, ik corrigeer het:
r---- t-ºC---- p-bar---- pr-bar---- pt-bar
12---- 665---- 27---- 25 tot 27---- 20
14---- 700---- 33---- 28 tot 30---- 23
16---- 731---- 40---- 30 tot 34---- 25
18---- 759---- 46---- 34 tot 39---- 28
20---- 786---- 54---- 39 tot 44---- 31
22---- 810---- 60---- 44 tot 50---- 35
De betekenis van de symbolen is duidelijk. Veel succes.
Miguel
Laatst bewerkt: 14 jaar 2 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25703 door handmatig-mechanisch
Hoi Jose.
Ik heb wat onderzoek gedaan omdat het onderwerp mijn interesse wekte, omdat ik er niet voldoende over geïnformeerd was. Ik heb mijn zoon om advies gevraagd. We begrijpen dat de relatie tussen druk en hoogte evenredig is: hoe hoger de hoogte, hoe lager de druk. Als we de regel van drie toepassen, geldt:
170 - 95 maal 50 - 4200 is gelijk aan 0,018 bar. Dat wil zeggen dat er voor elke meter hoogte 0,018 bar verloren gaat. Het feit dat er een turbo is, kan wel een verband hebben, maar ik denk dat het minimaal is, omdat de luchtdichtheid ook van invloed is op de turbo. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25705 door handmatig-mechanisch
NAARGELANG U STIJGT, NEEMT DE HOEVEELHEID ZUURSTOF AF. VERBRANDING ONDER DIE OMSTANDIGHEDEN IS DUS NIET GUNSTIG VOOR EEN VOLLEDIGE VERBRANDING.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25706 door handmatig-mechanisch
Het lijkt me dat iedereen het te ingewikkeld maakt. Ze vragen naar compressie en die wordt gegenereerd door de motor. Wat jij denkt, is hoe dit de motor beïnvloedt. Wat de motor beïnvloedt, hangt af van de hoeveelheid zuurstof in de lucht, niet van de hoeveelheid lucht. De hoeveelheid lucht is hetzelfde, maar het verschil is de hoeveelheid zuurstof. Tijdens mijn studie leerde ik dat er plaatsen boven zeeniveau zijn waar voertuigen turbo's moeten hebben vanwege het gebrek aan zuurstof in de lucht. Lucht en zuurstof zijn twee verschillende dingen, net als atmosferische druk en compressie. Daarom zou de compressiemeting niet beïnvloed moeten worden door de hoogte waarop de meting wordt uitgevoerd. Anders worden de atmosferische omstandigheden waaronder de compressie moet worden gemeten, gespecificeerd in de handleidingen.