Zoek MDM

Bulletin

Renault Megane II start niet. Maar hij start wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24512 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane II start niet. Hij start wel.
Oké, vrienden, ik heb de zekeringkast gerepareerd. De auto start, maar loopt nog steeds onregelmatig stationair. Als ik het gaspedaal intrap, voelt het alsof hij afslaat. Ik zal de TAC of ETC controleren, zoals CRAZY en DANINOVATO aanraden. Ik laat jullie weten hoe het gaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24514 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane II start niet. Hij start wel.
Controleer uw stationair toerental:

*CKP krukassensor. Deze sensor geeft aan dat de motor draait. Deze sensor geeft ook de nokkenassensor aan.

*IAC stationair toerentalsensor. Deze sensor opent de luchttoevoer voor stationair toerental.

*TPS gasklepsensor. Deze sensor geeft de gewenste acceleratie van de bestuurder aan. Deze sensor heeft een contactpunt dat aangeeft of de bestuurder de motor wel of niet accelereert.

*MAP absolute druksensor. Deze sensor geeft de hoogte boven zeeniveau aan.

U kunt deze sensoren controleren met een multimeter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24515 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat je eerst moet controleren hoeveel brandstofdruk je hebt. De vertraging die je noemt bij het controleren, kan te wijten zijn aan een gebrek aan brandstofdruk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24522 door handmatig-mechanisch
Twijfel er niet aan, dat verstikkingsverschijnsel is precies wat mij is overkomen. Het is een kwestie van de CT-scan schoonmaken... Ik ben er 99% zeker van dat het dat is.

..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24526 door handmatig-mechanisch
Wat ik je kan aanraden is om een vonktest op de bougies uit te voeren om de krukassensor uit te sluiten. Het zou ook kunnen dat de startonderbreker (antidiefstalbeveiliging) gedeprogrammeerd is. Controleer het dashboard om te zien of er afwijkende indicatoren zijn, of voeg een scheutje benzine toe
om te kijken of de indicatoren even branden.