Zoek MDM

Bulletin

Mijn Renault Megane II start niet. De startmotor draait wel rond

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24512 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp : Re: Renault Megane II start niet, ook al draait de startmotor wel.
Oké vrienden, ik heb de zekeringkast gerepareerd, de auto start wel, maar het stationair toerental blijft een probleem; als ik het gaspedaal indruk, lijkt het alsof de motor afslaat. Ik ga de TAC of ETC controleren, zoals CRAZY en DANINOVATO hebben aangeraden. Ik laat jullie weten hoe het gaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24514 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp : Re: Renault Megane II start niet, ook al draait de startmotor wel.
Controleer de volgende onderdelen die verband houden met stationair draaien:

*CKP-krukassensor. Geeft aan of de motor draait. Controleer ook de nokkenaspositiesensor.

*IAC-stationairregelklep. Deze regelt de luchttoevoer bij stationair draaien.

*TPS-gaskleppositiesensor. Deze geeft de gewenste acceleratie aan. Deze heeft een contactpunt dat aangeeft of de bestuurder gas geeft of niet.

*MAP-absolute druksensor. Geeft de hoogte boven zeeniveau aan.

U kunt deze controleren met een multimeter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24515 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat je eerst je brandstofdruk moet controleren. De hapering die je noemt bij het accelereren kan te wijten zijn aan een te lage brandstofdruk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24522 door handmatig-mechanisch
Twijfel er niet aan, dat verstikkingssymptoom is precies wat er bij mij gebeurde; het is een kwestie van de CT-scanner schoonmaken. Ik ben er 99% zeker van dat dat het is

..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24526 door handmatig-mechanisch
Wat ik kan aanraden, is om de bougies te controleren op vonk, om de krukassensor uit te sluiten. Het kan ook zijn dat de startonderbreker (antidiefstalsysteem) opnieuw is geprogrammeerd. Controleer het dashboard op afwijkende indicatoren, of giet
er een beetje benzine of brandstof in om te zien of de motor in ieder geval even start.