Zoek MDM

Bulletin

Renault Megane II start niet. Maar hij start wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23964 door handmatig-mechanisch
Renault Mégane II start niet. Hij start wel. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, het probleem is dat ik een Megane II heb, een 2,0-liter benzinemotor, die niet start. Dat wil zeggen, als je op de knop drukt, slaat de startmotor wel aan, maar hij slaat niet aan. Mijn vader heeft een brandstofpomp gekocht, die we hebben vervangen, maar er gebeurt niets; hij werkt niet. Ik wil graag weten of er ontluchting nodig is om hem te starten, of dat u een algemeen probleem met deze auto kent. Ik vraag dit omdat ik ooit een Twingo had die niet wilde starten, en ik op internet ontdekte dat het probleem een onderdeel was dat ze een "vliegtuigje" noemden. Ik heb dat vervangen en ik had er geen last meer van.

De auto had een storing omdat de ontsteking probeerde uit te schakelen, waardoor het stationair toerental aanzienlijk daalde. Daarom dacht mijn vader dat het de brandstofpomp was.

Alvast bedankt en groeten uit Caracas, Venezuela

. Serienummer VF1BM050E5E147803.

Let op: de pomp werkt niet, het lijkt erop dat hij geen stroom krijgt. Nou, ik heb de afvoerslang verwijderd, maar er komt niets uit en er is geen geluid.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23967 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane II start niet. Hij start wel.
Kunt u mij het bouwjaar van uw Mégane vertellen? Is er geen purge, aangezien de brandstofdruk constant is en wordt geregeld vanuit de benzinetank? Er is geen sprake van een algemeen defect aan dit voertuig. De informatie die u met ons deelt is zeer beperkt. Om een verbrandingsmotor te laten werken, heeft deze drie dingen nodig: benzine (brandstof), zuurstof (lucht) en ontsteking die we creëren door een hoogspanningsvonk via de bobines en ten slotte de bougies.

Verwijder een van de bobines en plaats er een bougie in. Bind of houd een stuk draad vast aan de bougie en bevestig het andere uiteinde van de draad aan een metalen onderdeel van de motor of, als dat niet lukt, aan de negatieve pool van de accu. Start of laat de motor vervolgens draaien (pas op dat u deze niet aanraakt, anders riskeert u een elektrische schok). De bougie moet een elektrische boog tussen de centrale elektroden veroorzaken. Is er een elektrische boog?

Toen u de pomp verving, hebt u ook het brandstoffilter vervangen en gecontroleerd of dit niet verstopt is.

Wanneer u de motor start, hoort u dat de motor ronddraait of sneller draait dan u gewend bent. Zo ja, dan moet u de distributieriem controleren.

U moet weten of er een injectiepuls is, waarvoor u een diodelampje nodig hebt.

Kunt u mij de gevraagde informatie sturen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23978 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane II start niet. Hij start wel.
Allereerst bedankt voor je reactie. Het is een Megane II uit 2005. 2.0L.

Als ik de startmotor aanzet, klinkt het normaal. Ik ga de andere dingen even controleren, vooral of de bougies vonken.

Ik houd je op de hoogte.

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23979 door handmatig-mechanisch
:lachen: Vriend, controleer ook of de krukassensor een puls genereert, want als er geen puls is, zal de pomp ook niet activeren, omdat er dan ook een vonk zal zijn.
Let op: de ECU moet weten dat de motor draait om het pomprelais te activeren.

Als je zegt dat je auto er voorheen lang over deed om te starten, kan het zijn dat deze sensor defect is of dat er sprake is van interferentie of kruisverwijzing van informatie in de ECU.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23982 door handmatig-mechanisch
Hallo, nou... zoals je zegt in de informatie die je aan het einde hebt gegeven, is het probleem een gebrek aan brandstof omdat de pomp niet werkt, niet omdat hij defect is, maar vanwege een gebrek aan stroom. Zoals de vorige reactie al zei, zijn er kritische sensoren die de stroom die via de ECU naar de brandstofpomp gaat, blokkeren. Ik raad je aan om te beginnen met het controleren van de zekeringen en het relais dat de pomp voedt, evenals de elektrische aansluitingen op de brandstofpomp (sulfaat of losse draden). Belangrijk om te weten: de meeste voertuigen hebben een impactbeveiligingssysteem dat de stroom naar de pomp blokkeert. Dit apparaat ziet er meestal uit als een rode knop en bevindt zich vaak in de motorruimte of in de buurt van de brandstofpomp in het passagierscompartiment.

Succes, groeten.