Zoek MDM

Bulletin

Mijn Renault Megane II start niet. De startmotor draait wel rond

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23964 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een Megane II met een 2.0 benzinemotor die niet start. Als ik op de startknop druk, slaat de startmotor wel aan, maar de motor slaat niet aan. Mijn vader heeft een nieuwe brandstofpomp gekocht en die vervangen, maar het probleem blijft. Ik vraag me af of er een soort ontluchting nodig is om de motor te starten, of dat er informatie is over een veelvoorkomend probleem bij deze auto. Ik vraag dit omdat ik ooit een soortgelijk probleem had met een Twingo die niet wilde starten. Ik vond online dat het probleem werd veroorzaakt door een onderdeel genaamd "het kleine vliegtuigje" (een klein onderdeel). Ik heb dat vervangen en het probleem was opgelost.

De auto had al eerder een probleem; tijdens het rijden probeerde hij af te slaan, waardoor het stationair toerental aanzienlijk daalde. Daarom dacht mijn vader dat het de brandstofpomp was.

Alvast bedankt en groeten uit Caracas, Venezuela

. Serienummer: VF1BM050E5E147803.

Let op: De pomp werkt niet; hij lijkt geen stroom te krijgen. Ik heb de afvoerslang eruit getrokken, maar er komt niets uit en er is geen geluid te horen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23967 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp : Re: Renault Megane II start niet, ook al draait de startmotor wel.
Kunt u mij het bouwjaar van uw Megane vertellen? Er bestaat niet zoiets als een ontluchting, aangezien de brandstofdruk constant is en vanuit de brandstoftank wordt geregeld. Er is geen algemeen probleem met dit voertuig. De informatie die u met ons hebt gedeeld, is zeer beperkt. Om een ​​verbrandingsmotor te laten werken, zijn drie dingen nodig: benzine (brandstof), zuurstof (lucht) en ontsteking, die we produceren door een hoogspanningsvonk van de bobines en ten slotte de bougies.

Verwijder een van de bobines en bevestig er een bougie aan. U moet een stukje draad aan de bougie vastmaken en het andere uiteinde aan een metalen onderdeel van de motor of, als dat niet lukt, aan de minpool van de accu. Probeer dan de motor te starten (pas op voor elektrische schokken). Er zou een elektrische vonk moeten overspringen tussen de middelste elektroden van de bougie. Is er een elektrische vonk?

Heeft u bij het vervangen van de brandstofpomp ook het brandstoffilter vervangen? Heeft u gecontroleerd of deze niet verstopt is?

Klinkt de motor bij het starten alsof hij aanslaat of sneller draait dan u gewend bent? Als dat zo is, moet u de distributieriem controleren.

U moet weten of er een injectiepuls is, waarvoor u een LED-testlampje nodig hebt.

Stuur me alstublieft de gevraagde informatie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23978 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp : Re: Renault Megane II start niet, ook al draait de startmotor wel.
Allereerst bedankt voor je reactie. Het is een Megane II uit 2005, 2.0L.

De startmotor klinkt normaal als ik erop druk; ik zal de andere dingen controleren, met name of de bougies vonken.

Ik houd je op de hoogte.

Bedankt...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23979 door handmatig-mechanisch
:lachen: Vriend, controleer ook of de krukassensor een puls genereert, want als er geen puls is, zal de brandstofpomp ook niet activeren. Er moet ook een vonk zijn;
de ECU moet weten dat de motor draait om het brandstofpomprelais te activeren.

Als je zegt dat je auto vroeger langer nodig had om te starten, kan het zijn dat deze sensor defect is of dat er storingen of overspraak zijn in de signalen naar de ECU.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23982 door handmatig-mechanisch
Hallo, nou... zoals je al aangaf in de informatie die je aan het einde hebt gegeven, is het probleem een ​​gebrek aan brandstof omdat de pomp niet werkt, niet omdat hij defect is, maar door een gebrek aan stroom. Zoals in de vorige reactie al werd vermeld, zijn er cruciale sensoren die de stroomtoevoer naar de brandstofpomp via de ECU blokkeren. Ik raad je aan om te beginnen met het controleren van de zekeringen en het relais dat de pomp van stroom voorziet, evenals de elektrische aansluitingen in de zekeringkast (corrosie of losse draden). Belangrijk is ook dat de meeste voertuigen een veiligheidssysteem hebben dat de stroomtoevoer naar de pomp onderbreekt in geval van een aanrijding. Dit apparaat is meestal een rode knop en bevindt zich in de motorruimte of in de buurt van de zekeringkast in het passagierscompartiment.

Succes, groeten.