Zoek MDM

Bulletin

Auto oververhit en afslaan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23811 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Auto oververhit en valt uit
Vriend, de thermostaat bleef hangen en omdat je bleef aandringen, heb je de pakking van de koppakking eraf geblazen. Het klopt dat alle reparaties die de monteur je had aangeraden, uitgevoerd moesten worden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23836 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hartelijk dank allemaal
Hartelijk dank allemaal, de twijfels zijn echt duidelijk, of ze het goed hebben opgelost of dat ze niets hebben gedaan aan de reparatie van het motorblok of de cilinderkop. Ze vertelden me echter dat ze het motorblok hadden gerepareerd. De monteur vertelde me vandaag dat ik de hele motor moest verlagen, omdat er een mogelijkheid was om de voering te vervangen en iets aan de zuigers te doen, omdat hij een wenkbrauw in het motorblok had gevonden. Hij vertelde me dat deze schade een fabrieksfout is. Deze optie is goed, het is noodzakelijk om een dubbele pakking te plaatsen, welke voorzorgsmaatregelen moeten er worden genomen? Ik kan met de auto rijden met een gemiddelde snelheid van 110 en 120 km/u. Moet ik de auto na een paar dagen rijden laten afstellen? Als de reparatie goed is uitgevoerd, hoe lang gaat hij dan mee? Moet ik op dit moment de spanners van de distributieketting vervangen? Zijn er velgen en hoezen te koop voor NISSAN XTRAIL 2003 die ik niet bij de dealer heb gekocht, of kunt u me helpen met reserveonderdelen voor welke auto ze passen? Alvast bedankt. Ik neem contact met je op, zodat je me weer kunt helpen met eventuele problemen die de monteur uitlegt, maar die ik niet begrijp.

Sorry voor mijn onwetendheid en nogmaals bedankt dat je het hebt volgehouden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23838 door handmatig-mechanisch
Je zegt dat het cilinderblok gereviseerd is, dat de hele motor bij de dealer is gereviseerd.
Hij wordt nu geïnspecteerd door iemand die de motor uit elkaar haalt voor reparaties, enz.
Zodra de motor gerepareerd is, moet je hem geleidelijk laten "inlopen", omdat de interne onderdelen die ze installeren waarschijnlijk nieuw zullen zijn. Ik weet niet of ze de zuigers, cilinders, enz. beschadigd hebben. Maar zodra er een nieuw bewegend onderdeel in de motor zit, moet de motor behandeld worden zonder hem te overbelasten. Belaad de auto niet met alle passagiers die hij kan vervoeren of andere lading, en rijd niet sneller dan 80 km/u. Deze gedeeltelijke conditionering wordt meestal aanbevolen voor ongeveer 5.000 km.
De monteur zal ook aanraden om de olie te verversen, mogelijk vóór de eerste 1.000 km, na de reparatie, enz.

Om je een idee te geven, gebruik ik een paar sneakers als analogie en leg ik het als volgt uit:
Stel je voor dat je een paar hardloopschoenen koopt en gewend bent om lange afstanden te rennen. Als je ze vanaf dag één gebruikt om een heel lange duurloop te maken, bijvoorbeeld 30 km, zullen de schoenen je voeten pijn doen, omdat ze zich geleidelijk aan de vorm van je voet moeten aanpassen. Daarna moet je een paar korte wandelingen of hardlooprondjes maken vóór een zware training om ze in te lopen. Hetzelfde geldt voor een net afgestelde of gereviseerde motor. Omdat de onderdelen nieuw zijn, moeten ze goed op elkaar aansluiten. Hetzelfde geldt voor de meeste bewegende onderdelen in alle machines. Assen, tandwielen, tandwielen, lagers, elektromotoren, enzovoort. Alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23841 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank. De vergelijking met de sneakers is goed. Ik hoop dat ik uw waardevolle advies mag blijven ontvangen.

Ik houd u op de hoogte van wat er met mijn auto gebeurt. Ik hoop dat deze nachtmerrie tot een goed einde komt.

Heel erg bedankt voor uw steun

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23950 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Auto oververhit en valt uit
Hallo. Ik had op Facebook op je vraag gereageerd, maar het lijkt erop dat het niet werkte. Wat ik je kan vertellen, gebaseerd op mijn ervaring en wat de meeste monteurs niet overwegen, zijn de cilinderkoppakking en de koelwaterkamers. De meeste originele pakkingen worden geleverd met meerdere gesloten koelwatercircuits, omdat de fabrikant niet weet waar ter wereld het naartoe gaat. Als het naar Alaska gaat, heeft het gesloten T-stukken nodig, anders warmt het niet op. Als het naar de evenaar gaat, moet je alle koelwaterkanalen openen, anders krijg je oververhittingsproblemen. Een grappig verhaal: bij een BMW 5.24 TD smolt de zuiger van de zesde cilinder omdat ik de koelwaterkanalen van de pakking niet had geopend. Met andere woorden, het is erg belangrijk om te controleren of alle kanalen open zijn als het land dichter bij de evenaar ligt dan bij de polen.