Zoek MDM

Bulletin

problemen met een Ford Fiesta

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21353 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met een Ford Fiesta
Paty: Ik neem aan dat je al hebt gezien dat het water circuleert en dat je dus de waterpomp kunt uitsluiten... Hoe lang duurt het voordat het warm is? Er zijn talloze mogelijke storingen, maar je moet ze beetje bij beetje uitsluiten...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21359 door handmatig-mechanisch
Controleer allereerst of de elektrische ventilator aanslaat wanneer dat zou moeten, dat wil zeggen, of hij bij 90 graden Celsius maar of daarna aanslaat, of als hij bij 90 graden Celsius aanslaat en de auto nog steeds warm wordt, dan vermoedt u mogelijk een probleem met de cilinderkop. Om te controleren of het de cilinderkop is, kunt u een aantal eenvoudige tests uitvoeren. Controleer eerst de oliedop om te zien of er emulsie aanwezig is, controleer vervolgens of het water in de radiator of het expansievat niet verontreinigd is met olie, verwijder vervolgens de radiatordop of het expansievat als uw radiator geen dop heeft en start de auto. Als het water overspringt, ontsnapt de compressie naar het koelsysteem. Als dit allemaal klopt en uw radiator een temperatuurlampje heeft, omzeil dit dan om te controleren of het systeem in goede staat is. Als er geen lampje is, wordt de elektrische aansturing door de computer uitgevoerd. Als dit het geval is, kunt u een parallelle installatie uitvoeren, wat goedkoper is dan de huidige te repareren. Probeer het en laat ons weten hoe we verdergaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21362 door handmatig-mechanisch
Goedenavond vriend, eerst moet je de waterpomp verwijderen. Er zitten drie schroeven van 8 mm op. Controleer of het mes niet gebroken is of dat er een plastic ring achter het mes zit. Als het goed is, controleer dan of de slang die zo in de waterbak loopt geen lekkage vertoont. De slang waar ik het over had is de dunne. Als je die hebt, verwijder ze dan. Als het probleem aanhoudt, vervang dan het deksel van de bak. Als je al het bovenstaande al hebt gedaan, vervang dan de pakking van de bak en breng hem naar een slijperij om hem te laten borstelen, want hij kan krom zijn. Als hij krom is, zorgt de compressie ervoor dat het water uit de bak en de motor verdampt. Ik hoop dat mijn hulp helpt, maar doe eerst dit allemaal en vertel me dan hoe het is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21368 door handmatig-mechanisch
Hoi, nou, ik weet niet veel van mechanica, ik vind het leuk, ik wil het leren, maar goed, ik denk dat het water circuleert, ik zal het moeten zien, maar vertel me stap voor stap hoe ik het moet doen, en de auto wordt warm. Volgens wat ik gisteren zei, ben ik ermee op pad geweest en is hij helemaal niet warm geworden. Ik reed door de stad en niets, de naald ging omhoog maar omlaag, en ik voelde de radiator aanslaan. Hoe weet ik of het de pomp is? Aan welke slang kan ik voelen of het de pomp is? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21369 door handmatig-mechanisch
Oké, ik ga even naar de slang kijken. Hij is dun, die naar de watertank en de radiator gaat. Ik weet er niet veel van. Ik ben hier nieuw in. Bovendien ben ik een meisje. Ik hou echt van mechanica. Ik wil het leren. Ik wacht op je reactie. Kusjes.