Zoek MDM

Bulletin

problemen met een Ford Fiesta

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #21370 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Problemen met een Ford Fiesta
Als de ventilator aanslaat, voel ik dat. De temperatuur loopt niet op. Gisteren was ik in de stad en raakte de motor nauwelijks oververhit. De radiateurventilator sloeg aan en de temperatuur daalde, bleef rond de 80°C. Maar laatst, toen ik 's avonds terugkwam uit een andere stad op 30 km afstand, liep de temperatuur in de stad op tot 120°C. Toen ik de verwarming aanzette, daalde de temperatuur en begon het koelvloeistof te verdampen. Er kwam stoom uit de radiateurdop. Het water werd heet en ik heb de thermostaat al vervangen, maar het probleem blijft. Zou het de waterpomp kunnen zijn? Kunt u me stap voor stap vertellen wat ik kan doen? Alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #21375 door handmatig-mechanisch
De dunne slang is de slang aan uw rechterkant als u voor de watertank staat. Als het koud is, haal die slang er dan af en leg hem in een bak. Zo kunt u controleren of de pomp werkt; er zou water uit moeten komen zonder dat u gas hoeft te geven

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #21378 door handmatig-mechanisch
De waterpomp bevindt zich onder de watertank. Daar ziet u een poelie met drie 8 mm bouten. Draai deze eerst los en verwijder vervolgens de riem door de spanrol tussen de rechterkant van de motor en de poelie te lokaliseren. Daar vindt u nog een poelie met een 15 mm bout. U hebt wellicht hulp nodig, want deze zit vast. Ga dan terug naar de pomp en verwijder de drie bouten. Na het verwijderen van de poelie vindt u nog drie 8 mm bouten. Verwijder deze drie bouten en tik vervolgens lichtjes tegen de pomp. De pomp zou eruit moeten komen. Controleer of er onderdelen van de pomp beschadigd of ontbreken. Na de waaier zit een kleine plastic cilinder eraan vast. Controleer de binnenkant van deze cilinder op eventuele gebroken onderdelen van de pomp. Ik hoop dat dit helpt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #21388 door handmatig-mechanisch
Als je zegt dat de motor gisteren niet oververhit raakte, kan het een probleem met de koelventilator zijn; soms slaat die niet aan. In dat geval moet je de auto naar iemand brengen die hier verstand van heeft. Dat kan natuurlijk een auto-elektricien zijn, of een monteur die het ventilatorsysteem kan controleren (want niet iedereen heeft verstand van elektrische systemen). Laat ons weten hoe het verder gaat... Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #21393 door handmatig-mechanisch
Controleer of de ventilator aanslaat. Zo niet, controleer dan de voeding. Als die in orde is, controleer dan de temperatuursensor. Hopelijk helpt dit.