Zoek MDM

Bulletin

IAC-klep

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20353 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: IAC-klep
HALLO, GOEDENAVOND.
Wat ik weet, is dat de IAC-klep of stappenmotor een automatisch aangestuurde klep is. Wat ik bedoel is dat wanneer je de contactsleutel omdraait, de klep langs zijn baan beweegt totdat hij zijn zitting in de installatieholte bereikt, en daarmee zijn nulpositie. Vanaf die positie begint hij te regelen op basis van de informatie die hij van de ECU ontvangt.
Succes...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20376 door handmatig-mechanisch
Hoi Victor. Bedankt.
Zo begrijp ik de IAC-klep, maar het probleem blijft bestaan. Hij draait volledig rond wanneer ik de sleutel erin en eruit haal, zelfs als ik hem eruit heb gehaald en weer aangesloten. Maar als ik hem erin steek en ik niet accelereer, blijft hij op 1000 toeren per minuut staan. Bij de eerste acceleratie lijkt hij echter vast te lopen en remt hij niet meer af. Ik heb hem al vervangen door een nieuwe, maar precies hetzelfde gebeurt.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20380 door handmatig-mechanisch
Hoi Raponcho, ik heb al een handleiding geüpload voor het Magneti Marelli-injectiesysteem dat bij je auto wordt geleverd. Dit maakt het diagnosticeren van de storing iets gemakkelijker. Het beschrijft hoe het Go-Home-programma werkt, evenals de Closed Loop, aangezien beide systemen afhankelijk zijn van de goede werking van bepaalde sensoren om efficiënt te kunnen werken.

Groeten.

P.S. De handleiding staat in de sectie Volkswagen werkplaatshandleidingen, maar ik heb hem ook in dit bericht opgenomen omdat ik mijn eigen handleiding daar niet kon vinden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20389 door handmatig-mechanisch
Groeten, Raponcho. Controleer of de uitlaatgasretourleidingen naar het spruitstuk niet kapot zijn. De leidingen die naast het distributiedeksel lopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20751 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemorgen, ik heb een Ford Fiesta uit 1998 en die heeft het volgende probleem: 1) Nadat de auto meer dan 4 uur heeft stilgestaan, is het een probleem om hem aan te zetten. Ik zet de schakelaar om en hij slaat uit. Na ongeveer 5 keer omzetten slaat de motor aan.
2) Als hij aan staat, slaat hij niet af, maar bij een snelheid boven de 120 km/u (3400 tpm) verliest de auto vermogen en lijkt het alsof hij gaat afslaan. Ik zou graag willen dat u mij helpt met dit probleem. Alvast bedankt.