Zoek MDM

Bulletin

IAC-klep

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden - 14 jaar en 4 maanden geleden #20782 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: IAC-klep
Ik heb een vraag over de IAC
Laatst bewerkt: 14 jaar 4 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden - 14 jaar en 4 maanden geleden #20783 door handmatig-mechanisch
Maar aangezien het een stappenmotor is, betekent dit dan dat de IAC-steel volledig open moet staan voor de volgende installatie en dat de ECU vervolgens moet worden gereset zodat deze de informatie herkent als nieuwe informatie? Als de ECU niet wordt gereset, waarom zou hij dan de positiegegevens van de defecte sensor als back-up gebruiken, terwijl deze zouden moeten worden opgeslagen in de ROM van de ECU en niet in de BLM? Klopt dat of niet? Of vergis ik me?
Geef me alstublieft antwoord, zodat ik eventuele twijfels kan wegnemen.:lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20785 door handmatig-mechanisch
Hallo, om even terug te komen op het onderwerp van de IAC-klep: wat er gebeurt is dat ik een Ford Ranger uit 1998 heb en onlangs de injectoren heb laten reinigen. Daarna bleef het stationair toerental boven de 1000 tpm. Wanneer ik de auto stop en de koppeling intrap, accelereert hij tot ongeveer 1500 tpm en blijft daar een tijdje, waarna hij langzaam begint te dalen. Ze vertelden me dat de IAC-klep mogelijk defect is (maar vóór de reiniging van de injectoren had ik dat probleem niet). Dus na het lezen denk ik dat de IAC-klep mogelijk niet goed gekalibreerd is.
Ik weet niet of iemand dit probleem eerder heeft gehad, dus u kunt me adviseren, aangezien het misschien niet nodig is om de klep te vervangen.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20789 door handmatig-mechanisch
De IAC-klep werkt niet zoals een stappenmotor.
De IAC werkt door de luchtstroom afwisselend te openen en te sluiten met een frequentie die door de ECU wordt bepaald.
Ik weet niet meer precies hoe VW werkt, maar het stationair toerental van de IAC-klep kan worden afgesteld met een stelschroef.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden - 14 jaar en 4 maanden geleden #20795 door handmatig-mechanisch
maar in het specifieke geval van de wijzer en alle Daewoo (dat was het eerste deel van dit onderwerp) en Nissan, is de IAC een 8-bits stappenmotor die gelijk staat aan 256 verschillende standen die worden aangestuurd door de ECU. Maar in het geval van VW weet ik het niet, in dat geval kan ik je geen exacte bevestiging of ontkenning geven omdat ik niet over bepaalde informatie beschikB) (hoewel elk merk zijn eigen manier heeft om de extra luchtregelklep aan te sturen), maar uiteindelijk vervullen ze allemaal dezelfde functie.:) :) :lachen: :) B)

pancho_vt Ik weet niet wat je probleem is, maar ik denk niet dat het probleem daar zozeer ligt. Een vraag: komt er rook (kleur) of een vreemde geur uit de uitlaat (behalve wanneer je de motor opwarmt bij de eerste start van de dag of bij een volledig koude motor)? Als dat zo is, raad ik aan om een gasanalyse uit te voeren en eventueel een scanner te gebruiken, of een winkel met een oscilloscoop.;) Maar net zo goed is het niet de juiste diagnose om de IAC direct de schuld te geven, zomaar. (Dat geldt ook als u de IAC koopt en het probleem daar niet in zit.);)