Zoek MDM

Bulletin

mislukking in focus 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19888 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Focusstoring 2001
Hallo Armando, op basis van de codes die het weergeeft, is het waarschijnlijk dat de injector in cilinder 3 lekt of lekt wanneer deze gesloten is. Om dit te controleren, moet u de injector verwijderen en laten testen. Als u de injector niet op een injectortestbank kunt monteren, verwijder dan de injectoren, markeer hun oorspronkelijke positie, dat wil zeggen in welke cilinder ze zitten, en verwissel ze bijvoorbeeld 2 voor 3. Scan de injector vervolgens opnieuw. Als de P0302-code verandert, is de injector de oorzaak van de storing. Met vriendelijke groet. Opmerking: Het zou ook ideaal zijn om de compressie van de motor te meten en zo mechanische problemen uit te sluiten die mogelijk samenhangen met een storing in het brandstoftoevoersysteem. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19986 door handmatig-mechanisch
Hoe gaat het?
Een tijdje geleden had ik een heel merkwaardig defect: bij het accelereren verloor ik vermogen en
voelde de timing vertraagd aan. Uiteindelijk bleek het de krukasdemperpoelie te zijn. De spiebaan was versleten en doordat de krukassensor op de demper zit, vertraagde de ontstekingstiming.
Dit defect deed zich precies voor bij een Focus.
Misschien is dat de oorzaak.
Het zou ook de injector kunnen zijn. Maar soms zijn er meerdere oorzaken voor het defect, en zoeken we er maar één.

Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20688 door handmatig-mechanisch
De auto die ik repareer is een Ford Contour met automaat en de scanner geeft de codes 0303 slechte verbranding in cilinder 3 en 0171 systeem te arm op cilinderbank 1 aan. Ik heb de kabels, bougies, bobine en pomp al vervangen, maar de storing blijft bestaan. Denk je dat het reinigen van de injectoren voldoende is? Hetzelfde gebeurt als bij de Focus: hij verliest vermogen bij accelereren, maar hij geeft ook de code 0708 hoge ingangsspanning in het transmissiebereiksensorcircuit. Zijn deze storingen met elkaar verbonden of staan ze los van elkaar? En ik kan die sensor niet vinden. Weet je waar hij in de doos zit?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20695 door handmatig-mechanisch
Controleer of de lambdasonde in goede staat verkeert. Controleer de signaalkabel van de sonde met een tester (bij voorkeur een oude naald) om er zeker van te zijn dat deze minstens 10 signaalcycli per 30 seconden levert. Als de sonde erg traag is, is deze mogelijk vervuild en geeft hij daardoor een slecht signaal af. Het kan ook zijn dat de injectoren vuil zijn. Controleer de milliseconden van de injectie bij stationair draaien om te zien of deze normaal of erg hoog zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20716 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de tip. Ik heb de injectoren gecontroleerd en ze injecteren de juiste hoeveelheid brandstof. Heeft het iets te maken met de temperatuur of de lambdasondes? De geleiderol is een tijdje geleden vervangen. Zou het kunnen dat de timing niet goed stond, maar dat het automatisch is?