Hallo collega's! Vandaag ben ik begonnen met het demonteren van de auto. Ik heb hem helemaal van de neus af getild, ik heb er blokken onder gezet, ik heb gecontroleerd of de blokken goed zaten (niet dat ik op de hoge stoel val) en mijn handen aan het werk gezet. Ik heb de fusees verwijderd om ze los te maken van de schokdemper van de kogelgewrichten eronder en de stuurinrichting. Vervolgens ben ik begonnen met het verwijderen van de aandrijfassen (of zoals jullie pijlen noemen) en tot mijn verbazing zag ik toen ik die verwijderde een metalen klik en een ring van dezelfde maat met een omtrek van ongeveer 70 mm, die was afgebroken en uit een groef zat waar de as-ster in gaat. Ik ga naar een automaterialenzaak en ze vertellen me dat ze hem niet hebben, dus sturen ze me door naar een Renault-dealer. Nou, ik ga erheen en laat hem aan de receptionist van Renault-onderdelen zien. Hij zegt dat ze hem niet hebben, maar als ik hem bestel, brengen ze hem van de ene op de andere dag naar me toe. Ik zeg ja en ik vraag hem of dat de reden is dat de auto niet start, zelfs niet als ik de snelheden invoer, hij zegt ja!!!!!!!!

Dat deze ring en deze clip het tandwiel in contact houden met het planetaire differentieel en dat als het loskomt, het niet meer aangrijpt en het werkt alsof we het aan één kant optillen... het werkt niet! Oef, wat een opluchting! Morgen ga ik het halen, ik monteer het en laat het je weten. Groetjes!!!!!!