Zoek MDM

Bulletin

Mijn Megane schakelt wel, maar rijdt niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18543 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Megane schakelt wel maar rijdt niet.
Dat is onmogelijk, ik heb het 10 maanden geleden vervangen en de auto is nog nooit mishandeld (in 10 maanden en onder normale omstandigheden zou een koppeling toch niet moeten breken? Bovendien voelde hij vóór het gebeurde goed aan en had hij voldoende hoogte. Ik reed uit stilstand en toen ik naar de tweede versnelling schakelde, knal! Hij bleef zitten. Ik heb hem morgen al in de garage staan. Ik ga ermee aan de slag en dan zien we wel wat er gebeurt. Groeten!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18546 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Megane schakelt wel maar rijdt niet.
Hallo, ik ben hier ook nieuw, maar ik werk al een tijdje met voertuigen...
Nou, als je de assen, aandrijfassen, enz. al hebt gecontroleerd... En in jouw geval gaan de tandwielen erin, maar rolt de auto niet; dan is de kans groot dat de koppelingsplaat slipt, dat wil zeggen dat er geen goede wrijving is en dat deze mogelijk versleten is of los zit van de as... mogelijk is hij in dat onderdeel gebroken of is de koppeling ook erg zwak. De koppeling van het koppelingssysteem... is niet relevant wanneer je het hebt geïnstalleerd en de kilometerstand van dat mechanische onderdeel, zo niet, dan kan je rijgedrag een schijf al binnen 3 jaar of binnen een week beschadigen. Het hangt ook af van de kwaliteit van het reserveonderdeel of het vervangende onderdeel, het verkeer als u in een bergachtig gebied woont en op hellingen rijdt, enz. Er zijn veel factoren waarmee u kunt standaardiseren hoe lang ze meegaan. Persoonlijk ben ik van mening dat 10 maanden een goede periode is voor een koppelingssysteem... controleer het systeem, u moet het demonteren om de staat van de 3 mechanische elementen van het koppelingssysteem te controleren (bijna altijd, tenzij het een koppeling met meerdere schijven betreft)... succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18566 door handmatig-mechanisch
Hallo collega's! Vandaag ben ik begonnen met het demonteren van de auto. Ik heb hem helemaal van de neus af getild, ik heb er blokken onder gezet, ik heb gecontroleerd of de blokken goed zaten (niet dat ik op de hoge stoel val) en mijn handen aan het werk gezet. Ik heb de fusees verwijderd om ze los te maken van de schokdemper van de kogelgewrichten eronder en de stuurinrichting. Vervolgens ben ik begonnen met het verwijderen van de aandrijfassen (of zoals jullie pijlen noemen) en tot mijn verbazing zag ik toen ik die verwijderde een metalen klik en een ring van dezelfde maat met een omtrek van ongeveer 70 mm, die was afgebroken en uit een groef zat waar de as-ster in gaat. Ik ga naar een automaterialenzaak en ze vertellen me dat ze hem niet hebben, dus sturen ze me door naar een Renault-dealer. Nou, ik ga erheen en laat hem aan de receptionist van Renault-onderdelen zien. Hij zegt dat ze hem niet hebben, maar als ik hem bestel, brengen ze hem van de ene op de andere dag naar me toe. Ik zeg ja en ik vraag hem of dat de reden is dat de auto niet start, zelfs niet als ik de snelheden invoer, hij zegt ja!!!!!!!!:lachen: Dat deze ring en deze clip het tandwiel in contact houden met het planetaire differentieel en dat als het loskomt, het niet meer aangrijpt en het werkt alsof we het aan één kant optillen... het werkt niet! Oef, wat een opluchting! Morgen ga ik het halen, ik monteer het en laat het je weten. Groetjes!!!!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18680 door handmatig-mechanisch
Hallo, groeten, ik had een soortgelijk probleem met een 306 -2007. Ik paste de snelheids- of aandrijfasregeling toe, maar ik had geen grip. Ik controleerde de pijlpunten aan de invoerkastzijde bij het differentieel en het bleek dat een van de punten die aan de binnenkant getand is, gebroken was en daarom had ik geen grip. Ik realiseerde het me pas toen ik hem optilde. Ik kwam eronder en toen ik de snelheid inschakelde, zag ik hoe de getande punt naar binnen was gedraaid. Je ziet niet dat het de pijl of as aan de passagierszijde is. Ik hoop dat het je iets kan helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18708 door handmatig-mechanisch
Controleer de transmissie, misschien is er een breuk in het hoofdtandwiel en is dat de reden dat er geen koppel wordt overgebracht. Til één wiel op, zet het in de vijfde of vierde versnelling en draai het wiel. Als het beweegt, is de motor in orde. Maar als het in de band gaat, is er een probleem met de transmissie.