Zoek MDM

Bulletin

Mijn Megane schakelt wel, maar rijdt niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18804 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Megane schakelt wel maar rijdt niet.
Zoals anderen al hebben aangegeven, kan het gewoon de koppeling zijn, of moet je die iets losser draaien. De tandwielen gaan wel naar binnen, maar er komt geen beweging in. Dit betekent dat er geen probleem is met de versnellingsbak, maar alleen met de koppeling die slipt.
Met vriendelijke groet, en laat ons weten wat de uitkomst is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18831 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Megane schakelt wel maar rijdt niet.
Hallo,:cheer: allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie antwoorden. Nu weet ik wat er in de auto zit. Ik heb hem uit elkaar gehaald en ben naar huis gegaan (Renault) met een ring met een clip die eruit kwam zodra ik de transmissie had verwijderd. Ik ging naar huis omdat ze zeiden dat ze die niet hadden, maar van de ene op de andere dag brachten ze hem naar me toe. Ik heb hem weer in elkaar gezet en hij werkt als een zonnetje!!!:woohoo: Die ring houdt het planetaire tandwiel van het differentieel vast (de groep waar de twee transmissies in zitten) en als hij eruit komt, grijpt hij niet aan en loopt de auto niet:boos: . Gelukkig heb ik het probleem gevonden. De kosten voor het grapje waren 10,80 euro plus een uur montage, maar dat is hetzelfde, want ik heb hem zelf gemonteerd... ze hebben me er niets voor in rekening gebracht. Gelukkig hoefde ik de versnellingsbak er niet uit te halen, want als ik dat had gedaan... Groeten!!!!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18914 door handmatig-mechanisch
Controleer het elektrische systeem. De Franse auto's zijn de enigen met een pana. Controleer de contacten, de stroomvoorziening, de stroomonderbreker en de zekeringen.