Zoek MDM

Bulletin

vreemd geluid

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 11 maanden geleden #1632 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: vreemd geluid
Hallo, ik heb een vraag. Het blijkt dat ik de onderdelen pas wil kopen als ik zeker weet dat het de onderdelen zijn die ik nodig heb. Ik bedoel de drijfstanglagers. Ik heb met een kind gesproken en hij vertelde me dat hij een complete set heeft, maar voor de 1.8TD-motor die de Peugeot 405 noemt, weet je of die ook op de 1.9D-motor van de ZX passen? Op die manier zou ik kunnen beginnen met demonteren zonder een tijdje te hoeven wachten tot de onderdelen binnenkomen. Als ik demonteer en dat is inderdaad het geval, heb ik vanmorgen nog één ding weer in elkaar gezet. Ik moest de auto voor een noodgeval meenemen en ik merkte dat er rond de 2000 toeren een ratelend geluid klonk.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 11 maanden geleden #1643 door handmatig-mechanisch

Toen de olie opwarmde, maakte de speling in de primaire versnellingsbak een zacht geluid dat alleen te horen was als de auto stilstond en de motor stationair draaide. Trap
na een paar kilometer, met draaiende motor, de koppeling in en schakel in een versnelling om de versnellingsbak te stoppen. Als je het geluid niet meer hoort, weet je waar je moet beginnen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 11 maanden geleden #1654 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor het idee, jmruiz
, maar het is niet het geluid dat je noemde, aangezien ik het heb geprobeerd en het geluid is luider in het onderste deel van de motor, dat wil zeggen in het onderste carter. Ik moet er gewoon de tijd voor hebben en het in handen krijgen. Ik sta open voor suggesties en ideeën en bedankt aan iedereen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 10 maanden geleden #1656 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb eindelijk de motor opengemaakt en het lijkt mee te vallen. Ze lijken heel weinig slijtage te hebben, slechts een paar tienden van een millimeter of zo en eentje met een heel klein krasje. De krukas is intact en de hoofdlagers. Ik heb alleen de tweede en derde steun bekeken en die zijn nieuw.
Denkt u dat het nodig is om de hoofdlagers verder te controleren? Denkt u dat het geluid te wijten kan zijn aan slijtage van de drijfstanglagers? Ik heb de oliepomp ter hoogte van het blok moeten demonteren en ik heb gezien dat er geen enkele afdichting of iets dergelijks in zit waardoor de olietoevoer naar het motorblok wordt geblokkeerd. Is dit normaal? Ik zeg dit voor het geval dat ik een soort afdichting ben kwijtgeraakt of dat die beide delen met elkaar verbond, dat wil zeggen motorblok en oliepomp. Ik heb gekeken en ik heb niets gezien, maar ik wil je graag
nog iets vragen. Ik heb gezien dat de schalen aan één kant een merkteken hebben. Hoe kan dat? Ik heb die merktekens niet opgemerkt bij het demonteren (grote fout). Zitten ze aan dezelfde kant of aan de andere kant?
Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 10 maanden geleden #1657 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb het reserveonderdeel al, maar nu heb ik het aanhaalmoment voor de drijfstanglagers nodig. Bij een auto uit 2005 staat dat op 20 Nm + 70º.
Hoe doe ik dat? Ik heb de momentsleutel gekocht. Wat kan ik doen?