Zoek MDM

Bulletin

Of je helpt me, anders zit ik zonder auto.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 7 maanden geleden #994 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Of je helpt me, anders zit ik zonder auto.
Bedankt voor je hulp. Ik ga ermee aan de slag en laat het je weten.

Graag gedaan.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 7 maanden geleden #998 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Of je helpt me, anders zit ik zonder auto.
Opgelost.

Nadat ik de startmotor had verwijderd en gedemonteerd, zag ik dat de vork van de koppelingshendel tussen het relais en het rondsel open was gegaan en los was geraakt van de ring van de rondselas waarop hij aangrijpt. Eenmaal losgekomen, was hij naar het anker toe bewogen, waardoor dit geblokkeerd raakte en de motor kortsloot.

Nadat ik de vork had afgesteld en de rest van de startmotor had schoongemaakt en ingevet, heb ik hem weer in elkaar gezet en hij werkt prima. Ik weet niet of hij nog 15 jaar meegaat, maar dankzij jouw advies weet ik zeker dat ik de Ibiza nog wel een tijdje kan gebruiken.

Overigens heeft de SEAT 127 werkplaatshandleiding die op deze pagina is geplaatst, gediend als leidraad voor het monteren en demonteren van de startmotor. Het feit dat SEAT in veel automodellen dezelfde motoren gebruikt, is nuttig geweest, en het feit dat mensen die handleidingen gratis delen is nog beter.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3781 door handmatig-mechanisch
Kijk eens wat er werkelijk met uw starter kan gebeuren en het is hoogstwaarschijnlijk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3782 door handmatig-mechanisch
Kijk eens wat er daadwerkelijk met je startmotor kan gebeuren en het veiligste is dat de borstels, of in huidige termen de koolborstels, versleten zijn. De kosten zijn laag. Ik zie niet de noodzaak om de startmotor weg te gooien alleen maar omdat de borstels versleten zijn. Dat is normaal, je moet ze periodiek vervangen, minstens elke 40.000 km. Je moet onderhoud plegen aan je startmotor, vervang de onderdelen en smeer indien nodig. Een van de beste manieren om storingen te verminderen is preventief onderhoud.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3783 door handmatig-mechanisch
Kijk eens wat er daadwerkelijk met je startmotor kan gebeuren en het veiligste is dat de borstels, of in huidige termen de koolborstels, versleten zijn. De kosten zijn laag. Ik zie niet de noodzaak om de startmotor weg te gooien alleen maar omdat de borstels versleten zijn. Dat is normaal, je moet ze periodiek vervangen, minstens elke 40.000 km. Je moet onderhoud plegen aan je startmotor, vervang de onderdelen en smeer indien nodig. Een van de beste manieren om storingen te verminderen is preventief onderhoud.