Zoek MDM

Bulletin

EGR-klepproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9376 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: EGR-klepproblemen
Hallo, kijk, ik ben het er persoonlijk niet mee eens om het te annuleren, of het nu vacuüm of elektronisch is, omdat het daar is geplaatst om de recirculatie van uitlaatgassen (NOx) te regelen. Als het elektronisch is en je het kunt annuleren, kun je het probleem tijdelijk oplossen en zul je er geen last meer van hebben. Maar na verloop van tijd krijg je problemen met de temperatuur, het verbruik, het stationair draaien en, nog erger, met de katalysator, die nog duurder is. En bij de gasanalyse hebben ze invloed op je, dit zal je alleen maar hoofdpijn bezorgen en je portemonnee aantasten. Wat ik je aanraad is: als ze het al hebben schoongemaakt en het probleem niet is opgelost en je zeker weet dat het de EGR is, vervang hem dan door een nieuwe en laat alles zoals het oorspronkelijk had moeten zijn.

Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9411 door handmatig-mechanisch
Hallo, hoe gaat het? Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om de EGR-klep te verwijderen wanneer ik een motor tune, omdat deze ontworpen is voor het milieu en het zorgt voor meer slijtage in een motor. In mijn land wil de klant dat de auto langer meegaat, en nog meer wanneer ze alleen hun motor tunen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9417 door handmatig-mechanisch
Hallo, alle meningen zijn respectabel, maar in ieder geval zijn er in mijn land milieuvoorschriften die het niet toestaan om welk deel dan ook van het milieupakket dat door voertuigfabrikanten wordt aangeboden te elimineren. Aan de andere kant geloof ik niet dat door het elimineren van de EGR de motor beter werkt of betere prestaties levert. Integendeel, zoals ik eerder al zei, ontstaan er ernstigere problemen en daarom vervult het een zeer belangrijke functie voor zowel de motor als voor het milieu. Er is namelijk een reden waarom fabrikanten veel geld uitgeven aan ontwerpers. Deze dingen worden daar niet zomaar voor niets gedaan. Ik respecteer in ieder geval alle meningen, maar laten we denken aan onze kinderen en degenen die over een paar jaar komen. Ook zij verdienen een half schone omgeving

.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9426 door handmatig-mechanisch
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Een open EGR-klep is alleen nuttig bij problemen; als die eenmaal is geblokkeerd, heb je er geen last meer van. Ik heb meer dan 200 EGR-kleppen geblokkeerd, en mijn klanten, en ik, zijn tevreden. De ITV-keuring laat zien dat hij is geblokkeerd, net als de lege katalysator (bij dieselmotoren). Kom wat meer op de hoogte om antwoorden te kunnen geven. Doei.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9427 door handmatig-mechanisch
Heren, ik herinner u eraan dat we hier zijn om elkaar te helpen en niet om te vechten, en dat iedereen zijn of haar steentje kan bijdragen. Zo heeft de EGR-motor mij verschillende problemen bezorgd, van onregelmatig stationair draaien tot vermogensverlies en een schokkerig geluid bij 2000 tpm. De fabrikant heeft me een verzoek gestuurd om de EGR-motor van de Mitsubishi 2.5 TD te annuleren, en dat is alles. Bij de Opel wordt het reinigen van de klep ongeveer elke 6 maanden aanbevolen.