Zoek MDM

Bulletin

EGR-klepproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9430 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: EGR-klepproblemen
Zoals ik al eerder zei, ik respecteer alle meningen, maar daarin verschilt een professionele diagnose van een empirische. Iedereen werkt zoals hij of zij wil.
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9434 door handmatig-mechanisch
het idee zoals Short Circuit zegt is om te helpen en de mening te geven en niet om onderling te vechten, elk land werkt met verschillende wetten en dat is prima, er valt niets over te zeggen, maar als wat u interesseert een mening of een meer wetenschappelijke uitleg is, is het eenvoudig te doen, wat de EGR werkelijk doet in een voertuig is het recirculeren van de uitlaatgassen, het doet dit om de luchttemperatuur te optimaliseren voor een betere en snellere verbranding, u weet al dat deze temperatuur op een belangrijke manier helpt bij de explosietijd van de motor, er wordt gezegd dat de functie van deze klep is om de verontreinigende stoffen uit de verbranding te verlagen en op de een of andere manier doet hij dat ook, maar dit is niet de belangrijkste functie, u moet een beetje voorzichtig zijn met de literatuur die we op het netwerk vinden, omdat het in sommige gevallen niet de ware informatie geeft en we zelf een hypothese moeten maken, als u de functie, de tijd en de manier van werken van deze klep controleert, zult u kunnen beseffen wat de werkelijke functie is die hij vervult, ook door een chemische theorie is het niet erg Het is noch waarschijnlijk noch haalbaar dat de verbrandingsgassen opnieuw zullen worden verbrand, aangezien het restanten zijn van een eerdere verbranding en zal niet bijdragen aan de zuurstofvoorziening van het nieuwe mengsel, aangezien het residu geen enkele schakel in de brandketen vormt. Om de impact op het milieu te minimaliseren, moeten ze door een watercondensor worden geleid en met het water worden gemengd om de verontreinigingen op te vangen. Het probleem is dat wanneer dit water opdroogt of verdampt, de verontreinigingen die het bevat in poedervorm achterblijven, wat schadelijker zou zijn dan in gasvorm. Doe een beetje onderzoek en u zult begrijpen wat ik bedoel. Groeten en laten we de goede behandeling en verwerking handhaven, dank u wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9439 door handmatig-mechanisch
Hoi, de klep kan niet worden verwijderd. Je gaat de auto verbranden. Maak hem schoon met benzine en pomp er goede lucht in. Je moet al het vuil van binnenuit verwijderen. Als het niet werkt, vervang hem dan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9440 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, dankzij de reacties die ik de afgelopen dagen heb gelezen en wat ik heb gelezen, heb ik een idee hoe het werkt, de reiniging en zelfs het uitschakelen van de EGR.
Ik denk dat het idee om de uitlaatgassen die door de verbranding ontstaan te stoppen goed is, maar niet op de manier die de ingenieurs hebben bedacht, aangezien deze gasrecirculatie volgens mij twee functies moet vervullen: de belangrijkste is om te voorkomen dat 100% van de uitlaatgassen naar buiten ontsnapt, wat het ook doet, ten koste van onze motoren die vervuilen, en de tweede is om de nieuwe verbranding te bevorderen door de temperatuur te verlagen die nodig is voor de explosie. Ik weet niet hoe dit wordt bereikt wanneer de uitlaatgassen een temperatuur van meer dan 1000 graden bereiken. Daarnaast, zoals Kikemec zegt, hoe slaag je erin om reeds verbrande gassen opnieuw te verbranden en als je dit voor elkaar krijgt, zullen ze dan niet vervuilender zijn dan voorheen? Ik voeg er ook aan toe dat de klep is ontworpen om zogenaamd te werken bij laag en gemiddeld vermogen, aangezien de motoren bij hoge snelheden frisse lucht nodig hebben. Betekent dit dat de motor op vol vermogen geen vervuiling veroorzaakt? Man, ik denk dat het vermijden van de vervuiling door uitlaatgassen een zeer moeilijke opgave is en dat ze zich nog meer zullen moeten inspannen om het probleem op te lossen. Voorlopig hebben ze wat mij betreft de makkelijkste weg gekozen, maar altijd ten nadele van de gebruikers, die steeds van pech naar pech gaan en het probleem tot nu toe nog niet voor ons hebben opgelost. Mijn vraag is: hebben ze met deze methode meer nagedacht over het milieu of over de voordelen die het schoonmaken of vervangen van dat verdomde klepje oplevert?
Misschien heb ik het mis, maar zo voel ik het.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9678 door handmatig-mechanisch
Hallo, naast het vermijden van giftige gassen, houdt de EGR, met zijn verbrandingsgasrecirculatie (EGR), de temperatuur in de verbrandingskamer (cilinder) lager en zorgt voor een gelijkmatige verbranding, waardoor de motor soepel loopt.
Als het een elektrische EGR is, verwijder hem dan en laat hem rechtstreeks op een 12V-voeding of de accu werken. Spuit hem in met een carburateurontkoler, zoals MTX van Liquimoly, tot hij goed nat is en laat hem een uur intrekken. Was hem met een ontvetter en blaas er vervolgens perslucht op, terwijl u de klep open en dicht draait. De test is eenvoudig: hij heeft één inlaat en één uitlaat. Blaas erdoorheen als hij uit staat en er geen lucht uitkomt. Zet hem aan met 12V en open hem als een waterkraan, zodat alles erdoorheen kan.
Hij heeft meestal een 5-pins connector: twee om de EGR te activeren en drie voor een potentiometer van ongeveer 5 kOhm, waarvan de waarde varieert met de verandering in klepstand met ongeveer 1 kOhm. De computer van de auto voorziet hem meestal van 5 V gelijkstroom.
Als de EGR pneumatisch is, week hem dan in met Liquimoly en was hem, en zuig hem vervolgens vacuüm.

Als je de EGR niet gebruikt, gaat de katalysator aanzienlijk minder lang mee, krijg je temperatuurproblemen en merk je een schokkerige en onregelmatige motor, vooral in de zomer.