Zoek MDM

Bulletin

EGR-klepproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9335 door handmatig-mechanisch
Problemen met de EGR-klep Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Zafira Club 1.6 uit 2003-2004.:lachen: Ik heb al een jaar problemen met de EGR-klep voor de uitlaatgasrecirculatie. De eerste keer hebben ze hem bij de dealer schoongemaakt, maar hij is daarna nog drie keer kapot gegaan, met aanzienlijke financiële kosten tot gevolg:boos: . Ik zou graag het werkplaatshandboek van de auto willen zien of instructies van iemand die de gevreesde klep heeft schoongemaakt. Kan iemand me vertellen of dit te verhelpen is en hoe? Bedankt.:cheer:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9345 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: EGR-klepproblemen
Vriend, je kunt het schoonmaken met ultrasone apparatuur of met een beetje benzine. Het probleem is dat, afhankelijk van welke klep je hebt, hoe ze worden uitgeschakeld en gereinigd. Over het algemeen wordt de EGR geactiveerd door een vacuüm dat uit een gat net boven de vlinderklep komt. Je koppelt het daar los en maakt een afgesloten kanaal om te voorkomen dat er lucht in komt, en dat is alles. Maar sommige EGR's worden aangestuurd door de ECU en daar zit het probleem. Ik heb er nog nooit een uitgeschakeld, ik zou het moeten zien om het je te kunnen vertellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9346 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt voor je antwoord. Mijn auto is uit 2003, dus ik denk dat de klep alleen door vacuüm wordt aangestuurd. Ik ga hem uit elkaar halen en kijken of dat het geval is. Als het de oude EGR-klep is en die is verwijderd, zal dat later gevolgen hebben. Ik zeg je, bijvoorbeeld bij de APK, of een gebrek aan vermogen...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9347 door handmatig-mechanisch
Het probleem is dat de EGR-systemen worden aangestuurd door de ECU. Je moet het signaal misleiden wanneer de ECU je vraagt om te activeren, door het te misleiden met een flowmetersignaal dat een tegengestelde puls geeft, en ik weet niet hoe ik dat moet doen. Ik ga het testen, maar niet heel snel, maar ik denk dat ik het ergens op internet ben tegengekomen. Zoek op Google naar hoe je de EGR kunt uitschakelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9348 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt. Ik ga op Google zoeken of ik iets kan vinden. :cheer: