Zoek MDM

Bulletin

GELUID LINKERVOORWIEL CHEVROLET OPTRA

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8294 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Geachte heer, bedankt voor uw antwoord. Ik heb de remblokken al gecontroleerd en die zijn in orde. Het geluid komt er niet vandaan...

Het geluid (meer een krakend geluid alsof er stenen slijpen) waarvan ik denk dat het de motorsteun is, komt niet van het wiel, maar van het linker voorste deel. Sterker nog, als het geluid maakt, voel ik een trilling in mijn steunvoet. Het kraken duurt niet langer dan 2 seconden en het treedt altijd op als de auto rijdt. Bijvoorbeeld, als ik rem bij een stoplicht, maakt het geluid weer als ik rijd, maar als ik sneller rijd, maakt het geen geluid meer. En de beste manier om het uit te leggen is alsof ik stenen slijp
! cro cro croaj!, is wanneer je de auto start en het klinkt alsof de voorkant omhoog komt....

Het geluid van de remblokken waarvan u denkt dat het het zou kunnen zijn, ik had het met een Corsa en zoals u zegt, toen ik de rembloksloten controleerde, verdween het, maar dat geluid van de remblokken verschijnt bij het nemen van hobbels,

dit andere geluid klinkt niet bij de hobbels, alleen bij het starten of hervatten van de mars.

Hartelijk dank voor uw antwoord. Dit weekend ga ik de steunen controleren om te kijken of ik het geluid kan horen waar ik zenuwachtig van word....

morgenvroeg breng ik hem naar de werkplaats vanwege het geluid in de schokdemperkom. Vandaag kon ik er niet bij zijn vanwege werk

. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14715 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Hallo:

Gisteren las ik op het forum over het geluid in het stuur van de Chevrolet Optra. Ik had ongeveer een maand geleden hetzelfde probleem. Nadat ik het hele forum had gelezen, was ik meer overtuigd door het gedeelte over de remblokvergrendelingen. Nou, ik zal je vertellen dat ik vandaag naar een servicecentrum ben geweest en het chassis heb laten wassen en vervolgens heb laten spuiten. Het is een olie die op het hele chassis wordt aangebracht. Ik ben daar weggegaan en het geluid was verdwenen. Ik ben er erg blij mee en ik wil de informatie graag doorgeven aan de vrienden van de Chevrolet Optra. Groeten uit Chili :lol:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14717 door handmatig-mechanisch
Hallo:

Gisteren las ik op het forum over het geluid in het stuur van de Chevrolet Optra. Ik had ongeveer een maand geleden hetzelfde probleem. Nadat ik het hele forum had gelezen, was ik meer overtuigd door het gedeelte over de remblokvergrendelingen. Nou, ik zal je vertellen dat ik vandaag naar een servicecentrum ben geweest en het chassis heb laten wassen en vervolgens heb laten spuiten. Het is een olie die op het hele chassis wordt aangebracht. Ik ben daar weggegaan en het geluid was verdwenen. Ik ben er erg blij mee en ik wil de informatie graag doorgeven aan de vrienden van de Chevrolet Optra. Groeten uit Chili :lol:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14722 door handmatig-mechanisch
Je weet dat het geluid waar je het over hebt, afkomstig moet zijn van de rubbers of bussen. Controleer de bak en kijk of die niet verwijderd kan worden. Controleer de speling in de spanners van de stabilisatorstang. Dat moet het probleem zijn, of doe iets simpelers. Smeer deze rubbers één voor één, zodat je weet welk rubber het geluid maakt wanneer het geluid verdwijnt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14771 door handmatig-mechanisch
Het probleem met het geluid was ingewikkeld, maar als ik verder lees, denk ik dat het vervangen van alle banden (torsiestang, stabilisator) en het goed smeren van de vooras ervoor zorgt dat de auto weer als nieuw is... groeten