Geachte heer, hartelijk dank voor uw antwoord. Ik heb de remblokken al gecontroleerd en die zijn in orde. Het geluid komt er niet vandaan.
Het geluid (meer een krakend geluid, alsof er iets schuurt) waarvan ik denk dat het van de motorsteun komt, komt niet van het wiel, maar van de linker voorkant. Bovendien voel ik dan een trilling in mijn voet. Het gekraak duurt niet langer dan twee seconden en treedt altijd op tijdens het rijden. Als ik bijvoorbeeld rem bij een stoplicht, hoor ik het geluid weer als ik ga rijden, maar het stopt zodra ik gas geef. Het beste te omschrijven is als schurend geluid, een soort "
krak kraai kraai!"-geluid. Het gebeurt bij het starten van de auto en het voelt alsof de voorkant omhoog komt.
Wat betreft het geluid van de remblokken waar u aan denkt, ik heb dat ook gehad met een Corsa, en zoals u al zei, loste het controleren van de remblokhouders het probleem op. Maar dat geluid van de remblokken treedt op bij het overrijden van oneffenheden.
Dit andere geluid treedt niet op bij oneffenheden, alleen bij het starten of hervatten van het rijden.
Hartelijk bedankt voor je reactie. Dit weekend ga ik de ophangingen controleren om te kijken of ik de bron van het storende geluid kan vinden.
Wat betreft het geluid bij de schokdemperophanging, daar ga ik morgenochtend mee naar de garage; vandaag kon ik dat niet vanwege mijn werk
. Groetjes.