Zoek MDM

Bulletin

GELUID LINKERVOORWIEL CHEVROLET OPTRA

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19585 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
VRIEND, ZOALS IK AL EERDER ZEI, BRENG JE CHEVROLET OPTRA NAAR EEN CHASSISWASSERIJ, LAAT HEM DAN DROGEN EN SPUIT DAN DE HELE ONDERKANT, VOORAL WAAR DE GELUIDEN ZITTEN... (SPUITEN IS EEN OLIE DIE MET EEN HOGEDRUKSPUIT WORDT AANGEBRACHT,...heilige remedie...VEEL SUCCES)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19592 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Ik ga het doen, ik volg je advies op... Wat ik je wel kan vertellen is dat ze in Venezuela hiervoor een product gebruiken dat grafiet heet. Ik weet niet of je daarop doelt. Ze doen het op de volgende manier (volgens wat ik heb gezien): ze pakken de auto, vullen die met een compressor met diesel, spuiten er vervolgens water onder hoge druk op en daarna (zonder het te laten drogen) doen ze er het grafiet op... en dat is alles... zal dit me helpen???????????? Met vriendelijke groet..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19651 door handmatig-mechanisch
Hallo, na controle op basis van alle door u en de andere panelleden verstrekte informatie, leid ik het volgende af:
1.- De Optra (althans die hier in Venezuela) heeft voorwielaandrijving.
2.- De remmen maken geen geluid of piepen op die manier (als dat wel zo is, is er vuil tussen de remblokken en de schijf).
3.- De schokdempers maken geen geluid, ze stuiteren of hebben een harde of te zachte vering.
4.- Naar mijn mening ligt het aan de wielophanging (set kogellagers en wielspacers).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19654 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag... Ik heb net (gisteren VRIJDAG) mijn Chevrolet Optra gedemonteerd en de volgende tests zijn uitgevoerd (EN HET LAWAAI IS NOG STEEDS ONDERHEVIG):
1. MAANDAG: Er is een nieuw plateau gemonteerd (geen continu geluid)
2. DINSDAG: Er is een complete linker driepoot gemonteerd (geen geluid)
3. WOENSDAG: Er is een hydraulische kast gemonteerd (geen geluid)
4. DONDERDAG: De hele trein is gedemonteerd en er is vet aangebracht op elke schroef en zelfs op de schokdempers.

Ze hebben me een afspraak gegeven voor dinsdag om te testen door de voet onder het luchtfilter te vervangen.

Groeten en hulp.:(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19665 door handmatig-mechanisch
Goedenavond, alfalfalf22. Dat soort auto's heeft metalen ringen die het chassis en de motorsteun afdichten.
Als ze niet goed gemonteerd, gesmeerd en de bouten niet goed vastgedraaid zijn, hoor je waarschijnlijk gekraak.
Hoewel het misschien triviaal lijkt, hield dat probleem me een paar jaar geleden 's nachts wakker met een Opel Vectra 2.0i, wat tenslotte dezelfde hond is met een andere halsband.
Ik wens je succes...