Zoek MDM

Bulletin

GELUID LINKERVOORWIEL CHEVROLET OPTRA

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19287 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Kun je een foto maken van die bout? Ik heb dat probleem met mijn Optra-auto. Ik heb alles al vervangen, maar niets. Het geluid is er nog steeds... Help me alsjeblieft... Wees lief! Ik hoor het geluid als ik op oneffen wegen rijd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19288 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Kijk, je zou de 19mm bouten en de twee moeren op de voorste ophangingsbrug los moeten draaien, er een beetje WD40-smeermiddel of iets dergelijks in moeten smeren en een beetje aan de rubbers van de stabilisatorstang moeten trekken en de staat van de hulpstangen van de stabilisatorstang moeten controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19341 door handmatig-mechanisch
1 U MOET ER ZEKER VAN ZIJN DAT DIT GELUID WORDT GEPRODUCEERD DOOR DE OPHANGING 2 LAAT DE AANSLUITINGEN VAN DE STABILISATORSTANG CONTROLEREN (DROOGHEID IN HUN GEWRICHTEN) VEEL KEER BIJ HET STARTEN VAN HET VOERTUIG WORDT EEN RAKKEREND OF KNAPPEREND GELUID GEMAAKT DAT OOK HOORBAAR IS BIJ HET OVERSCHRIJDEN VAN HET STUUR, DOE ZELFS EEN TEST ZONDER DEZE AANSLUITINGEN EN GOOI DEZE WEG, 3 AAN DE ONDERKANT VAN HET VOERTUIG BEVINDT ZICH EEN PLATFORM OF BLIK DAT BEVESTIGD IS MET VIER SCHROEVEN MET EEN KOP VAN 12 MM. DRAAI DEZE GOED VAST, WANT BIJ HET STARTEN KLINKT HET OOK HETZELFDE, 4 TEST DE SCHOKDEMPERS MET HULP VAN UW MONTEUR ZONDER ZE TE DEMONTEREN DOOR KRACHT UIT TE OEFENEN OP HET VOERTUIG, ZOALS HET TESTEN VAN DE REBOUND VAN HEN MAAR PROBEER HET OOK VOORZICHTIG OP TE TILLEN ALS JE EEN SCHEUR VOEL, RAAK DAN DE SPIRALEN AAN EN CONTROLEER OF HET DAARVAN KOMT, 5 IN HET ONDERSTE DEEL OF FRAME VAN DE OPHANGING IS HET BEVESTIGD MET TWEE SCHROEVEN IN HET ACHTERSTE DEEL EN TWEE MOEREN IN HET VOORSTE DEEL MAAK ZE LOS OF VERWIJDER ZE BIJ VOORKEUR EN BRENG VEEL VET AAN IN HET DEEL WAAR ZE BOT CONTACT MAKEN TUSSEN HET FRAME EN DE CARROSSERIE WEES VOORZICHTIG BIJ HET VERWIJDEREN VAN DE SCHROEVEN, OMDAT ZE OPGEHAALD WATER VAN HET WASSEN OF REGENWATER IN HET ALGEMEEN OPVANGEN, 6 ZOALS IK IN HET BEGIN ZEI, ZORG ERVOOR DAT HET OPHANGINGSGELUID IS, WANT HET KAN OOK EEN GELUID ZIJN VAN DEURSCHARNIEREN DIE RAMMEN BIJ HET STARTEN EN/OF REMMEN ALS GEVOLG VAN SLIJTAGE OP DE BUSSEN VAN DE DEURPINNEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19343 door handmatig-mechanisch
Hallo, hartelijk dank voor uw hulp!!! Ik zeg je: ik heb de stabilisatorstangen (aan beide kanten), de schokdempers (aan beide kanten en gas), de kogelgewrichten (alleen rechts (copiloot waar het geluid te horen is) en dus de bovenste voorste rubbers van de voorste schokdempers al vervangen en het geluid is nog steeds hetzelfde. Ik hoor het geluid ALTIJD ALLEEN ALS DE AUTO DOOR STRATEN MET ONGELIJKE GELIJKHEDEN (CHINCHORROS) RIJDT of op die hoeken met cementwerken voor waterkanalen, als ik liggende politieagenten passeer... dit geluid klinkt als "de stabilisatorstang raakt de tunnel waar hij passeert" terwijl het helemaal niet klinkt, als de straat in perfecte staat is, is alles in orde, het klinkt niet bij het remmen, het klinkt niet bij het oversteken, het klinkt niet bij het draaien, het klinkt niet bij het accelereren, het klinkt niet bij het remmen... NEE, het klinkt alleen in conclusies wanneer het rubber een impact krijgt en wanneer de auto op en neer gaat vanwege het effect van de schokabsorptie... vandaag zal ik de aanbevelingen doen voor de bouten en moeren om te zien of Ik heb geluk... Ik wil er nog aan toevoegen dat ik dezelfde gebruiker ben als op de foto's van de ruisonderdrukkers en het probleem met "linker Optra wielgeluid", dat wil zeggen, ongeveer 7 maanden geleden heb ik een soortgelijke situatie overwonnen, dus ik moet en wil deze keer geluk hebben en nog meer geluk met hulp zoals die van jou...

PS: HET GELUID IS MEER EEN KLAP DAN EEN RAMMEL OF KRAK en als de weg voortdurend oneffen is, wordt dit geluid op dezelfde manier gereproduceerd en wordt het geluid luider of sterker als ik snel rijd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19398 door handmatig-mechanisch
Goedenavond: u zegt dat het aan de rechterkant zit. De Optra heeft een motorblok dat zich onder de luchtfilter bevindt. Dit blok verliest als het ware aan stijfheid en het rubber wordt erg flexibel. Dit blok produceert een klopgeluid dat u aan de rechterkant voelt, net als op de rechterdeurpost eronder. Let op: de monteur zal controleren en u vertellen dat het blok goed is, omdat het rubber of de vulkanisatie er niet gebroken of gespleten uitziet. U zult het zien en hetzelfde zeggen. Toen ik bij een dealer werkte, heb ik vanwege dat geluid meerdere rechterblokken vervangen. Dat moest door meerdere mensen worden gedaan. Vraag: Heeft uw auto plastic blikken of spatbordbeschermers? Soms raken deze in een spiraal als er politieagenten liggend langskomen. Probeer het eens en zeg me: succes.