Zoek MDM

Bulletin

GELUID LINKERVOORWIEL CHEVROLET OPTRA

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14850 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Beste allemaal, hartelijk dank voor al jullie reacties. Na vele tests, waarvan de meeste door jullie werden aanbevolen, heb ik het probleem gevonden en opgelost. Het geluid werd veroorzaakt door een bout waarmee de pan aan het chassis vastzit. Deze zat los, waardoor het geluid ontstond bij het wegrijden of over een hobbel rijden. Daarvoor heb ik de schokdempers, cups en lagers vervangen en de bussen en het rubber gecontroleerd.

De beroemde bout was heel erg goedkoop en sinds ik hem een paar maanden geleden heb vervangen, heb ik geen problemen meer gehad.

Hartelijk dank voor al jullie reacties.

Met vriendelijke groet.
:lachen:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #14852 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Ik ben het eens met de stelling dat het de motorophanging is. Wat betreft het kraken in bochten, kan ik je vertellen dat de lagers in de schokdempervoeten soms beschadigd raken en de stalen kogels elkaar overlappen, waardoor ze dat geluid maken. Wees daar voorzichtig mee.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 6 dagen geleden #15145 door handmatig-mechanisch
Groeten
Vriend, ik heb een Optra Limited uit 2007 met hetzelfde symptoom. Ze hebben de vering en remmen al gecontroleerd, maar ze hebben niets vreemds gevonden. Als u de oorzaak hebt gevonden, laat het me dan weten, zodat ik dit probleem zelf kan proberen op te lossen.

Ontzettend bedankt
ELKIN MEJIA

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15571 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb onlangs een Optra Limited uit 2006 gekocht. Hij maakte een geluid bij beide wielen. Ik maakte me zorgen, het kwelde me en ik voelde me er ongemakkelijk bij. Het symptoom was, zoals een andere gebruiker hier zegt, "alsof er een slijpsteen in de weg zit", "tro-tro-tro", maar wees voorzichtig. Het gebeurde alleen als ik over een oneffen weg reed, een weg waar de asfaltlaag onder de stenen ligt (begrijp je me?!). Ik analyseerde het probleem en probeerde op alle mogelijke manieren die ik kon bedenken. Ik slaagde erin de fout te vinden door met mijn andere voet te remmen (mijn auto is een automaat). Maar daardoor stopte de acceleratie niet en verdween het geluid meteen. Dus heb ik de hele voorkant zelf gecontroleerd totdat ik zag dat de remklauw (waar de remblokken zitten en de remslang bij komt) bewoog als ik hem met de hand bewoog... uit ervaring leek het me dat dit niet normaal was. Ik bracht hem naar een remreparatiecentrum. Ik vertelde de monteur dat ik twijfelde en hij zei dat ik hem alsjeblieft uit elkaar wilde halen. Dat deed hij ook (we hebben hem vastgedraaid, ik ben het gaan proberen, maar niets is minder waar, meneer Noise...) totdat ik besloot en vertelde hem dat we een NIEUWE GELUIDSKILLER moesten proberen te plaatsen (EEN DOMME SCHROEF MET ELASTIEKJES) die de hele klem vasthoudt er zijn er 2 die in een set zitten (het kostte me hier 200 bsf tegen de wisselkoers in dollars, ongeveer 50 dollar) en KLAAR, MIJN AUTO IS NET ALS EEN DEALER... dus vandaag heb ik me geregistreerd en deze informatie doorgegeven alsof ik jullie allemaal wil bedanken, want ik ging als een gek dingen veranderen (ik ging de schokdempers toch al kopen, want dat was wat de monteurs me vertelden), dat wil zeggen onnodig geld uitgeven... Ik heb alle vragen en antwoorden hier gelezen en geanalyseerd wat het was en EINDELIJK EN GODZIJDANK HEEFT DIT FORUM HET OPGELOST!!! veel succes allemaal

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15572 door handmatig-mechanisch
Dit is een foto van de slechte noise busters. Logische verklaring: terwijl de gag in en uit beweegt (remt), slijt de staaf en blijft hij dansen in de houder! Hehehehehe