Zoek MDM

Bulletin

GELUID LINKERVOORWIEL CHEVROLET OPTRA

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7317 door handmatig-mechanisch
GELUID VAN HET LINKERVOORWIEL VAN DE CHEVROLET OPTRA Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem en het is een irritant geluid dat ik hoor in mijn Chevrolet Optra uit 2007:

het klinkt als een "KLOK" of "KRUK". Het maakt het bij het wegrijden in de eerste versnelling, bij het schakelen naar de tweede versnelling en ook bij het remmen en weer accelereren, bijvoorbeeld om over een hindernis te rijden. Niet zoals wanneer ik sneller rijd.

Ik hoor het geluid alleen soms, het is niet continu en het komt alleen voor bij het wegrijden in de eerste versnelling en bij het schakelen naar de tweede versnelling met de juiste wielen. Ik heb de remblokken gecontroleerd en die vertonen geen zichtbare problemen...

Ook bij het rechtsaf sturen klinkt het behoorlijk lelijk... bij het nemen van een scherpe bocht klinkt het niet, alleen in eenvoudige, rustige bochten hoor ik dit geluid alsof het in het midden van de motor zit...

wat zou het kunnen zijn? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7336 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Kijk of het geluid hoorbaar is bij het remmen. Het probleem zit in de schokdemper. Ik heb het zelf meegemaakt met een Toyota Tercel. Als dat niet het geval is, moet je de lagers van de vooras en de staat van de aandrijfas controleren. De drievoudige as zou beschadigd kunnen zijn. Maar ik denk dat jouw auto achterwielaandrijving heeft, dus het is waarschijnlijk een defecte schokdemper. Vertel me alles wat je weet, zodat we het probleem kunnen oplossen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7376 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Controleer de voorste lagers van de massa's, deze zijn mogelijk al beschadigd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8283 door handmatig-mechanisch
Beste allemaal, ik weer, een paar weken zijn verstreken sinds mijn monteur W-40 smeermiddel op de hele vooras heeft aangebracht en het geluid kwam terug, ik heb het opnieuw geprobeerd met W-40 maar het werkte niet, ik ben naar een andere monteur gegaan en hij vertelde me dat het de schokdempers plus de cups en hun lagers waren, ik heb de 2 voorste schokdempers, de 2 cups en hun lagers vervangen en het geluid blijft aanhouden, nu vertellen ze me dat het een motorbevestiging (silent block) of een bus in de bak zou kunnen zijn... nu na het vervangen van de schokdempers, cup en lager, heb ik een ander geluid bij het draaien van het stuur dat afkomstig is van de spoel met de cup, de monteur vertelt me dat het komt omdat de spoel moet wennen aan de nieuwe cup... is dat waar of is deze verkeerd gemonteerd? Hij vertelde me om het een paar dagen te proberen voor het geval het geluid 2 verdwijnt. Ik hoop dat u mij opnieuw kunt helpen.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8291 door handmatig-mechanisch
Hoi, het is erg moeilijk om een voertuig te diagnosticeren zonder het te zien, maar uit wat je zegt, neig ik ernaar te denken dat het eerste geluid, wanneer je in de eerste versnelling wegrijdt, te wijten is aan de remblokken. Die plakken vaak vast door stof en water. De remblokken komen los van de schijf door de beweging van de schijf.
Mijn advies is om de remblokken te verwijderen en grondig schoon te maken waar ze aan de remklauw vastzitten (skid plates), en ze bij voorkeur in te vetten met kopervet, dat veel beter bestand is tegen temperaturen. Wees heel voorzichtig dat er geen kopervet op de blokken terechtkomt.
Het tweede geluid in het midden van de motor is zeer waarschijnlijk een motorsteun.
En als ze bij het vervangen van de schokdempers een geluid maken wanneer je een bocht maakt, komt dat waarschijnlijk doordat ze niet goed gemonteerd zijn. Mijn advies is om ermee naar een garage te gaan en het met hen te bespreken. Een slecht gemonteerde schokdemper is gevaarlijk en veroorzaakt bovendien onregelmatige bandenslijtage.:cheer: