Zoek MDM

Bulletin

GELUID LINKERVOORWIEL CHEVROLET OPTRA

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #7317 door handmatig-mechanisch
GELUID VAN HET LINKER VOORWIEL CHEVROLET OPTRA Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem met een irritant geluid uit mijn Chevrolet Optra uit 2007.

Het klinkt als een "klok" of "krakend" geluid en het is te horen bij het optrekken vanuit de eerste versnelling, bij het schakelen naar de tweede, en ook bij het remmen en vervolgens weer optrekken, bijvoorbeeld om over een hobbel te rijden. Het geluid is er niet als ik harder rijd.

Ik hoor het geluid maar af en toe; het is niet continu en treedt alleen op bij het optrekken vanuit de eerste versnelling en het schakelen naar de tweede versnelling met de wielen recht. Ik heb de remblokken gecontroleerd en die vertonen geen zichtbare schade. Het

geluid is ook behoorlijk hard als ik naar rechts draai. Het geluid is er niet bij scherpe bochten, alleen bij lichte, flauwe bochten. Ik voel het geluid uit het midden van de motor komen.

Wat zou het kunnen zijn? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #7336 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Als het geluid optreedt tijdens het remmen, ligt het probleem bij de schokdemper. Dat is mij ook overkomen met een Toyota Tercel. Mocht dat niet het geval zijn, controleer dan de voorwielagers en de staat van de aandrijfas. De homokinetische koppeling kan beschadigd zijn. Maar ik denk dat jouw auto achterwielaandrijving heeft, dus is het waarschijnlijk een defecte schokdemper. Laat het me weten als je iets ontdekt, zodat we het probleem kunnen oplossen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #7376 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LINKERVOORWIELGELUID CHEVROLET OPTRA
Controleer de wiellagers aan de voorzijde, deze zijn mogelijk al beschadigd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8283 door handmatig-mechanisch
Beste allemaal, ik ben het weer. Een paar weken nadat mijn monteur WD-40 op de hele voorwielophanging had aangebracht, kwam het geluid terug. Ik heb WD-40 opnieuw geprobeerd, maar dat hielp niet. Ik ben naar een andere monteur gegaan en die zei dat het aan de schokdempers, veerpootlagers en hun lagers lag. Ik heb beide voorste schokdempers, beide veerpootlagers en hun lagers vervangen, maar het geluid is er nog steeds. Nu zeggen ze dat het een motorsteun (silent block) of een bus in de draagarm zou kunnen zijn. Nu, na het vervangen van de schokdempers, veerpootlagers en lagers, hoor ik een ander geluid bij het draaien aan het stuur, dat lijkt te komen van de spiraalveer en de veerpootlager. De monteur zegt dat dit komt doordat de spiraalveer zich moet aanpassen aan de nieuwe veerpootlager. Klopt dat, of is die verkeerd gemonteerd? Hij zei dat ik het een paar dagen moest testen om te zien of het tweede geluid verdwijnt. Ik hoop dat jullie me weer kunnen helpen.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #8291 door handmatig-mechanisch
Hallo, het is erg moeilijk om een ​​auto te diagnosticeren zonder hem te zien, maar op basis van uw beschrijving denk ik dat het eerste geluid, bij het accelereren in de eerste versnelling, van de remblokken komt. Deze raken vaak verstopt met stof en water. Door de beweging van de remschijf komen de remblokken los van de remschijf.
Mijn advies is om de remblokken te verwijderen en de bevestigingspunten aan de remklauw (remschoenen) grondig schoon te maken en te smeren, bij voorkeur met kopervet, dat veel beter bestand is tegen hitte. Zorg er wel voor dat er geen vet op de remblokken komt.
Het tweede geluid, dat uit het midden van de motor komt, is hoogstwaarschijnlijk een motorsteun.
En als het geluid zich voordoet bij het sturen na het vervangen van de schokdempers, is de kans groot dat ze verkeerd gemonteerd zijn. Mijn advies is om naar een garage te gaan en het probleem uit te leggen. Een verkeerd gemonteerde schokdemper is gevaarlijk en kan ook ongelijkmatige slijtage van de banden veroorzaken.:cheer: