Hoi, het is erg moeilijk om een voertuig te diagnosticeren zonder het te zien, maar uit wat je zegt, neig ik ernaar te denken dat het eerste geluid, wanneer je in de eerste versnelling wegrijdt, te wijten is aan de remblokken. Die plakken vaak vast door stof en water. De remblokken komen los van de schijf door de beweging van de schijf.
Mijn advies is om de remblokken te verwijderen en grondig schoon te maken waar ze aan de remklauw vastzitten (skid plates), en ze bij voorkeur in te vetten met kopervet, dat veel beter bestand is tegen temperaturen. Wees heel voorzichtig dat er geen kopervet op de blokken terechtkomt.
Het tweede geluid in het midden van de motor is zeer waarschijnlijk een motorsteun.
En als ze bij het vervangen van de schokdempers een geluid maken wanneer je een bocht maakt, komt dat waarschijnlijk doordat ze niet goed gemonteerd zijn. Mijn advies is om ermee naar een garage te gaan en het met hen te bespreken. Een slecht gemonteerde schokdemper is gevaarlijk en veroorzaakt bovendien onregelmatige bandenslijtage.