Kan iemand mij uitleggen wat de temperatuursensor met de startmotor te maken heeft? Ik zie het verband niet, en het is geen grap.
Als je de temperatuursensor verwijdert bij een warme motor (of koude, het maakt mij niet uit), krijg je direct een foutcode in de ECU. Hij schakelt echter over op de doseringsmodus voor koude motoren (rijk mengsel), dus hij start mogelijk beter.
Maar wat ik niet begrijp, is waarom je de startmotor vervangt als hij goed ronddraait, zowel koud als warm?
Mijn mening, die niet per se klopt, is:
1. Bougies, mogelijk te versleten, te lange vonk en daardoor slecht, moeilijk ontsteken van de benzine.
2. Als er een elektronische gasklep is (geen gaskabel op de gasklep), kunnen olie en andere rommel die aan de gasklep blijven plakken, ervoor zorgen dat er niet genoeg lucht in het spruitstuk komt. Als dit het geval is, merkt u een onregelmatige stationairloop, onregelmatige stationairloop en een neiging tot afslaan wanneer de motor, na terugschakelen (van de derde naar de tweede versnelling en het intrappen van de koppeling en het rempedaal om te stoppen bij een stoplicht), afslaat of bijna afslaat.
De oplossing is simpel:
1. Verwijder de bougies en controleer of ze goed zijn.
2. Demonteer en reinig het gasklephuis en de gasklep met benzine of dieselbrandstof, en droog ze vervolgens af met perslucht of een pluisvrije doek.
Met vriendelijke groet.