Zoek MDM

Bulletin

Krukaspoelie op een Honda Civic uit 1994 (Mechanisch)...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4707 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Krukaspoelie op een Honda Civic uit 1994 (monteur)
Als dit het geval was, zou ik de motor niet vervangen, tenzij deze in zeer slechte staat verkeert en repareren duurder zou zijn dan vervangen.

Houd er rekening mee dat het vervangen van een nieuw onderdeel door een versleten onderdeel afstellingsproblemen kan veroorzaken. Bekijk ook wat er nog meer vervangen moet worden.

Tot slot is mogelijk een grote revisie nodig om te controleren of alles goed werkt. In dat geval is een nieuw gereviseerde motor (let op, een die goed gereviseerd is en onderdelen van goede kwaliteit gebruikt) beter dan een gebruikte motor waarvan de herkomst onbekend is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4712 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Krukaspoelie op een Honda Civic uit 1994 (monteur)
... en hartelijk dank voor uw reactie.

: is er een verschil tussen de Amerikaanse en Japanse motorversies?

Als u informatie heeft, zou ik het op prijs stellen als u die naar mij stuurt: of mij erover vertelt. In ieder geval ben ik van plan deze vraag in het forum te plaatsen.

Ik hoop dat u mijn onwetendheid over dit onderwerp vergeeft.

Bij voorbaat hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4805 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik wil jullie laten weten dat dit blijkbaar een veelvoorkomend probleem is bij sommige Honda-motoren. Mij is hetzelfde overkomen en mijn monteur vertelde me dat hij al een paar auto's met dit probleem had binnengebracht.
Het is het beste om de motor te repareren als je budget het toelaat, want als het efficiënt wordt gedaan, heb je een motor die jarenlang meegaat, omdat je er zeker van bent dat de vitale onderdelen nieuw zijn; in tegenstelling tot een gebruikte motor, waar het een dag, een week of een jaar kan duren, wie weet hoe lang.
Uiteindelijk, als je geld gaat investeren, doe het dan in iets dat lange tijd goede prestaties garandeert.
In mijn geval heb ik de moeite genomen om de motor te repareren. Uiteindelijk heb ik ongeveer 30% meer uitgegeven dan een gebruikte motor, maar dan wel met het verschil in garantie op nieuwe onderdelen.

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet vanuit het prachtige land van de Quetzal... Guatemala, Midden-Amerika.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #4840 door handmatig-mechanisch
Groeten en hartelijk dank...

Ik kan je vertellen dat ik blijkbaar een motor in zeer goede staat heb gevonden en dat ik die nu al ga gebruiken. Het heeft me ongeveer 20% minder gekost dan de reparatie met het ingrediënt dat de motor al behandelde, en hierdoor kan ik nog een paar % meer winst maken...

Bedankt...

Opmerking:
Honda's hebben last van dit probleem en het wordt veroorzaakt door de torsie die op de krukaspoelie moet worden uitgeoefend...

Ik stuur je een foto van degene die ik erop heb gezet...