Groeten uit het land van Merengue... Dom. Rep. Mijn probleem is het volgende en ik zou het graag ter discussie willen stellen om te horen wat jullie ervan vinden:
Motor repareren of motor gebruiken...
Bij mijn Civic Mod 94 Dx is net het puntje van de krukas afgebroken, of beter gezegd waar de poelie hoort, en ik heb de volgende twijfels... a) Een monteur vertelt me dat het het beste is om een gebruikte motor te kopen en er verder niet meer aan te denken, maar in mijn land krijg je maar één week garantie op een gebruikte motor en dat baart me zorgen...
b) De motor demonteren en de krukas eronder verwijderen, een nieuwe krukas kopen en de andere nieuwe onderdelen erin zetten...
Wat zou jij in jouw geval doen (denkend dat jij het was) en hoe zou dat er beter uitzien?
Het hangt af van de kosten van elke reparatie, wat betekent dat de beslissing financieel van aard is. Als alleen de krukaspoelie kapot is en er verder niets is beschadigd, duurt het vervangen ervan even lang als het vervangen van de motor.
Als het alleen de poelie beschadigt, vervang of reviseer hem dan. Maar als de schade zich aan het uiteinde van de krukas bevindt... vervang dan de krukas en dat is alles. Afhankelijk van of je motor versleten is of niet, repareer je hem. Ik heb er ook zo een en wat ik gedaan heb, is de poelies en al het andere kopen en ze in de eerste omwenteling vastdraaien tot 75 Nm en aan het einde tot 125 Nm. Ik heb er nooit meer last van. Wees hier voorzichtig mee, het is erg belangrijk. Groeten.
maar de motor start of niet, en zo ja, evalueer dan de prijzen. Als u de motor wilt vervangen, zijn er manieren om erachter te komen of de motor die u wilt kopen in goede staat is.